Spelrum
Giraffen30
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
18
Inloggade48
Mobilspel
Pågående19 323

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Bitte - Administratör2009-02-26 14:43
Antal inlägg: 24154

När jag jobbar så sminkar jag mig dagligen samma då jag är ledigt om jag skall iväg på nått speciellt, men hemma ledig jadå är det naturligt som gäller

Bitte

anneli72 - Ej medlem längre2009-02-26 14:50
Antal inlägg: 11612

Ibland sminkar jag mig,ibland inte.
Det är mycket en humörsfråga för mig.
Kram Anneli

run-marie2009-02-26 15:09
Antal inlägg: 1806

Hej alla sminkade och osminkade små sötisar. Jag har sminkat mig 1 gång när jag var 15 år (bara mascara) och då sa min dåvarande kille:
"Vad har du gjort, du ser ju ut som en ko på ögonen?". Därfter har jag nu i snart 50 år inte sminkat mig, men jag har bytt kille ett par ggr.

Håller helt med Sylvia och vissa andra om att naturligt är vackrast (det beror ju naturligtvis på att jag är naturlig, hihi). Skönhet kommer innifrån och det kan man inte måla över och tro att det blir bättre.

Har många jobbarkompisar som inte ens skulle gå ut till brevlådan och hämta posten innan sminket sitter som det ska. Eftersom jag är bl a pollenallergisk och ögonen rinner vissa tider på året så skulle det kännas skitjobbigt med mascara, bruncreme och allt som finns som jag inte ens vet namnet på. Sen vet jag att har man väl börjat sminka sig i tidiga år så tror man att man inte är lika vacker och fräsch om man inte använder det som man brukar. Folk kanske skulle fråga om man är sjuk t ex.

Har 2 döttrar varav den äldsta (36) sminkar sig varje dag med allt som hör till och den yngsta (30) enbart när hon ska gå ut eller har fest hemma. Hon säger att då KÄNNS det mer festligt och lite extra. Min äldsta dotter har nästan lika mycket rynkor som jag fast inte lika djupa förstås och det beror på allt "borttagningsmedel" för att åtminstone sova utan smink. Det säger hon själv iaf.

Tycker var och en får göra precis som den vill faktiskt, men måste nog tillägga att sminkade nog lättare skrämmer små barn är vi "grållor".

Det där sista var till dig kära "trash".

Miss_jk2009-02-26 15:39
Antal inlägg: 8941

Här kan du läsa lite mer om ämnet:

www.betapet.se/forum...am p;page=0

Jag sminkar mig i princip varje dag. Dock inte om jag bara ska till affären eller göra något liknande snabbt ärende. Men på jobbet och så har jag alltid smink. Dock så är det ytterst lite. Mer för att dölja än att framhäva. Lite underlagskräm och rouge på kinderna och så bara lite ljus ögonskugga för att inte se så mörk ut runt ögonen. That's about it. Det tar ungefär tre minuter på sin höjd att få detta på plats. Ska jag gå ut så blir det inte särskilt mycket mer, men annan ögonskugga, eyeliner och lite puder.
Tycker inte alls att det är fel att sminka sig, men det är däremot fruktansvärt fult med tjejer som har ett helt sjukt tjockt lager med underlagskräm, brunkräm, puder och rouge. Dessutom har de inte "dragit ut" det ordentligt ner mot halsen utan det går en kraftig linje vid käkbenet, och under den linjen ser man hur huden egentligen ser ut. Alla mascara de har tagit på sig gör att en frans ser ut att vara 1/2 cm i diameter, och jag blir nästan lite förundrad över att de orkar hålla ögonen öppna.
Nä, lagom är bäst! Sminka sig så att man ser osminkad ut, om ni förtsår.

run-marie2009-02-26 15:44

Miss_jk, där har du rätt med att sminka sig så att det ser osminkat ut menar jag, men hur många kan det? Det finns ju många som skulle behöva gå en kurs i hur man sminkar sig innan dom börjar kladda på allt möjligt. Det där med en linje som slutar vid halsen och också skitfult, det funkar möjligen med en hög polotröja.

Tyvärr finns det ju fortfarande många som sminkar sig så dom ser ut som Cleopatra om du sett den filmen.

trashone - Ej medlem längre2009-02-26 15:50
Antal inlägg: 18678

Ni skrämmer mig, illa nog :P

mollee - Ej medlem längre2009-02-26 15:57
Antal inlägg: 6087

Tycker det är upp till var och en hur vidare de vill sminka sig till vardags eller inte.
Jag har jätte dåligt självförtroende och måste sminka mig bara för att gå till affären, och jag avundas tjejer som trivs med sig själva och vågar vara sig själv!

Jag började sminka mig i slutet på högstadiet och jag minns än hur skönt det var att bara kunna gå utanför dörren helt osminkad utan att ens kolla sig i spegeln och inte bry sig ett dugg om hur man såg ut. Saknar den känslan och önskar att jag aldrig börjat måla mig på vardagarna.

Sen är det ju väldigt attraktivt med en osminkad tjej som ändå ser bra ut. Sen har ju inte alla välsignat med ett vackert naturligt ansikte och vi får väl sminka oss tills vi blir nöjda med oss själv.

Tror oxå det handlar om vana, är man van att se en tjej osminkad jämnt så tycker man automatiskt att den personen blir supersnygg med smink, men om en tjej som alltid målar på 4 lager smink och sedan går utan, då kanske man inte tycker att den tjejen är så attraktiv, bara för att man är van att se henne med smink.

pennyjenny2009-02-26 16:01
Antal inlägg: 528

mollee: jag har också jättedåligt självförtroende, men jag känner inget behov av att sminka mig.

NightRanger - Ej medlem längre2009-02-26 16:04
Antal inlägg: 1630

ni kan ju anars rådfråga clowner som sminkexperter det blir alltid unikt

run-marie2009-02-26 16:08

Ibland har jag undrat när en snygg, väldigt sminkad tjej är ute på krogen och blir uppraggad av en kille just för att han gillar utseendet. När han får se henne nån morron, behöver ju inte var efter första kvällen heller ;), och hon tvättar av sig allt smink, är rufsig i håret och har lite svullna ögonlock, är hon fortfarande attraktiv i hans ögon då? Det är vad jag menar när jag skriver att skönheten kommer innifrån.

Jag har själv haft dåligt självförtroende i hela mitt liv, men nu känns det (det är naturligtvis för att man har blivit gammal och klok), som om jag skiter i vad den eller den tycker. Jag är jag och dom som känner mig och gillar mig är jag glad att jag har, dom andra kan jag faktiskt vara utan.

mollee - Ej medlem längre2009-02-26 16:09

Men jag har hört hela livet hur ful jag är, men sen jag började sminka mig och fixa till mig så var det ingen som kallade mig ful. Är väl ett men från barndomen antar jag.
När man var yngre var tyvärr utseende, märkeskläder och kompisstatus en mycket viktig del i folks ögon. Man ville väl bli accepterad på något sätt och gjorde därför sitt yttersta för att folk skulle respektera än. Nog för att det inte var rätt sätt, men man var ung och visste inte mycket.

Nu är jag van med att vara sminkad och känner mig verkligen jätte äcklig om man inte sminkar mig, och det är bara mina närmsta som får se mig utan smink.
Det här låter nog rätt löjligt, men det är så här man blir efter åratal av mobbing och glåpord... känslig, skör och rädd helt enkelt.

En dag så lär man väl inse att smink inte förhöjer ens skönhet på något sätt, utan är ett medel för att hjälpa en att gömma sig för den yttre påtryckningen i samhället. Tror många i min situation använder smink som en slags sköld mot andra människor just för at man blivit sårad mycket och är rädd för att visa sitt rätta jag av rädsla för att åter bli nertryckt och höra att man inte duger....

run-marie2009-02-26 16:10

Kul Night att du som kille kom in i tråden, ditt förslag är ju kul, men där är ju allt väldigt överdrivet så nog blir den som sminkar sig som en clown och har vanliga kläder ute på stan, blir till 100 % UNIK.

pion ekrot2009-02-26 16:24
Antal inlägg: 3340

Hur mycket jag sminkar mig varierar efter humör. Ibland är det skönt utan, och ibland är det jätteroligt med smink. När jag anser att jag har råd ska jag gladeligen införskaffa en fantastisk femhundrakronors-ögonskug ga från Dior.

pion ekrot2009-02-26 16:26

Varför moralisera över smink? Har vi inte nog med moralism kring tjejors och kvinnors utseende?

Budalv - Ej medlem längre2009-02-26 16:30
Antal inlägg: 2199

pion ekrot: Exakt. Fast om jag får barn anser jag att jag får försöka att inte projicera sjukliga ideal på dem. Då måste jag ta mig ur den här fotomodells-looken.

Sen finns det alltid utrymme för att moralisera över djurtestat smink. Fy fan säger jag bara.

pennyjenny2009-02-26 16:30
Antal inlägg: 528

Jag blev också kallad ful när jag var yngre, fet också för den delen. Tyvärr sitter de kommentarerna kvar i bakhuvudet, hur mycket jag än försöker att tänka på annat.
Jag är precis som du rädd. Rädd för vad andra ska tycka och tänka om mig, hela tiden. Inte ens bland mina kompisar känner jag mig helt bekväm, trots att jag vet att de aldrig skulle göra mig nått illa, på nått vis. Men det är som du säger, en rädsla. Man vill ju verkligen inte bli nedtryckt igen.

pion ekrot2009-02-26 16:38

Budalv: Precis. Håller med om förebildsgrejen vad gäller ideal och om moral kring djurtestat smink. Du kommer nog dock aldrig riktigt helt komma undan fotomodellslooken misstänker jag. ;)

mollee - Ej medlem längre2009-02-26 16:41

Det är det jag menar PennyJenny. En del döljer sin rädsla med att alltid försöka vara trevlig mot andra och exempelvis hålla med allt och alla, kanske vara den som alltid ställer upp eller är den som tröstar och passar opp för att vara andra till lags.
Medans en del som exempel vis jag, sminkar mig och gör allt för att inte folk ska tycka att jag är ful, för då kan de ju åter få mig att må dåligt...
Man hanterar gammal kritik och hemska barndomsminnen på olika sätt.

Tyvärr så är det ju så att folk som fått mycket kritik genom livet ofta är väldigt svag som person och därför blir den som folk åter utnyttjar och jävlas med, just för att folk vet att personen är skör och att den ofta gör vad som helst för att bli accepterad, och därför blir den personen den som inte alltid säger ifrån och den som gör folk till lags för att få lite positiv kritik.

Jag är nog rädd om att jag inte sminkár mig, kommer jag inte få de där komplimangerna som tex att jag är vacker nån mer gång, och har man inte fått många komplimanger när man var mindre... ja då gör man allt för att folk ska ge en det nu.

Det blir lite som en besatthet, att folk ska titta på en lite så där och säga att man är snygg... För det fick man ju inte höra förr, och den känslan gör man allt för att få behålla... det är som en drog.

Malla132009-02-26 17:05
Antal inlägg: 1810

Jag sminkar mig varje dag men inga större saker... jag tycker oxå att det finne en och annan människa som faktist är riktigt snygg osminkad... det händer fler gånger att jag tänker...Hur fanken kan dem sminka sig på det viset än...att det ansiktet behöver lite smink. naturligt är vackert... * oftast *

Malla132009-02-26 17:06
Antal inlägg: 1810

OJ då...Att det är Finare...Inte finne

Visar sida: 1 2 3 4 5 6
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?