Spelrum
Giraffen8
Krokodilen0
Elefanten1
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
2
Inloggade11
Mobilspel
Pågående19 243

Forumkategorier

Användare Inlägg  
bbecker - Ej medlem längre2009-03-02 23:01
Antal inlägg: 472

malla: ta upp det med personalen och mamman.

Malla132009-03-02 23:10
Antal inlägg: 1810

bbecker: jag har funderat på det nu över dagen att det nog är ganska lämpligt att ta upp det med dem och fråga av vilken anledning det är puusförbud. Min son har frågat mig flera gånger idag om man bara får pussas när man har gift sig. Sedan har han frågat sin storasyster som är 14 år om han får en puss av henne. Detta blev större för min son än vad som var tanken kanske. Men om man får höra av personalen på dagis att man absolut inte får pussa på denna flickan så bode man nog informera om varför med. Varför ska min son behöva gå runt och undra om detta nu, om man bara får pussas när man har gift sig osv... Urlöjligt av denna mamma o dagis tycker jag ju mer jag tänker på det.

bbecker - Ej medlem längre2009-03-02 23:11

ja det r viktigt att ni tar upp det. Klart man ska kunna ge en oskyldig puss! viktigt!
de måste prata om det på dagis! föreslå det imorgon!

bbecker - Ej medlem längre2009-03-02 23:13

det är verkligen att dra uppmärksamheten TILL sexualitet så det kommmer kanske få motsatt effekt nu när de måste ta upp ämnet, och nyfikenheten kommer vakna.
inte bra.
de skullit låta dem leva i sin oskuld ett tag till.men kanske dags att de blir medvetna om skillnaden på puss och puss och Kyss? fast redan?

bbecker - Ej medlem längre2009-03-02 23:13

heter det skullit? förresten? yogabrain

Malla132009-03-02 23:15

ja jag håller med dig..oskyldigt pussande från barn...varför göra det så stort, förbjudet och nästan smutsigt... hur många barn leker inte mamma , pappa barn och pussas..för så gör ju mammor o pappor... Oskyldigt...inga konstigheter alls.. En värld utan pussar skulle vara mer skrämmande än att barn pussas tycker jag... =)

Polly Juice2009-03-02 23:18
Antal inlägg: 395

"Det är mysigt att pussa sina tjejkompisar, grabben, men just HON får inte pussa pojkar eller bli pussad av pojkar för sin mamma och pappa. Men ni kan ju vara kompisar för det, även om ni inte kan pussa varann."

Det borde pojken kunna förstå och respektera, va? Att hennes mamma och pappa säger att hon inte får pussa pojkar eller bli pussad - alla barn vet ju att om mamma och pappa har bestämt att man inte får göra nåt, vad det än är eller varför man nu än inte får det, så måste man göra som mamma och pappa säger. Det gör det enklare för ett litet barn att fatta, hellre än att förvirra honom med att börja prata om kyssar och kultur.

bbecker - Ej medlem längre2009-03-02 23:20

jo men 5 år, min unge hade undrat. Barn är smarta vettu. Men visst kan man säga det, man kan ju skylla på baciller tex.

Malla132009-03-02 23:22

Polly Juice: ja det är ett bra sätt att utrycka sig på tycker jag... Synd att dem inte gjorde det och att dem förvirrade min son i stället. Han undrar såklart varför man får bannor av att pussas...som vi gör väldigt mycket här hemma. Både jag och mannen och vi pussar o kramar våra barn...Då är det inte lätt att vara 6 år och nästan få skäll för att man går runt och pussas.

bbecker - Ej medlem längre2009-03-02 23:24

äsch förklara nåt om att morsan är orolig för de är muslimer och vill inte bli förkylda

Polly Juice2009-03-02 23:26

Tack Malla.

bbecker: tja, barn kan också undra över varför de inte får leka med pappas dyra kamera, de har ju faktiskt inte TÄNKT att ha sönder den, de SKA vara försiktiga - så varför får de inte leka med den?

Jag tror att en femåring finner sig i "därför att mamma och pappa säger att du inte får det", även om de inte gillar det.

Polly Juice2009-03-02 23:27

bbecker: "de är muslimer och inte vill bli förkylda"??? Känner du till en aspekt av islam som jag har missat? :D

Candee2009-03-02 23:28
Antal inlägg: 1256

Ja, det är säkert konstigt för oss att förstå, är väl detta som kallas kulturkrock?
Jag personligen tycker det är jättegulligt med små barn som pussar. Det är ju inget sexuellt i det alls..mer en tillgivenhet man visar att man tycker om någon. Många barn, säger nu inte alla men många får ju pussar sedan de är små. Och de lär sig ju att man visar att man tycker om någon med pussar, inget sexuellt alls i det. Den lilla flickan måste väl ändå bli lite förvirrad om t ex mamman pussat henne och visat sin kärlek på det viset. Men om en annan i hennes ålder ger henne en puss så är det fel..? Eller så kanske det är så att de inte får pussar när de är små heller.
Hur som helst så ska man ju respektera detta även om vi ser annorlunda på saken. Men jag tycker oxå att det är självklart att det tas upp på dagiset. Det kan ju ske fler ggr och med fler barn, och då måste man veta vad som gäller.
Men bara så inte allt förstoras till något större..barn är ju nyfikna och det som förbjud brukar vara mer spännande..alltså har det motsatt effekt många ggr.

Candee2009-03-02 23:30
Antal inlägg: 1256

De=henne eller barn i samma situation, menade inte att bunta ihop invandrare och svenskar så att det inte misstolkas..

blankomblank2009-03-02 23:30
Antal inlägg: 1403

Förväntar sig verkligen barnet en förklaring får du väl be honom att fråga flickans mamma, hon vet säkert bättre varför det inte är okej.
Det är ju bra för då får ju ditt barn lära sig att vi alla är olika och att vi ändå kan respektera varandra.

Budalv - Ej medlem längre2009-03-02 23:30
Antal inlägg: 2199

Candee: Varför säger du vi? Jag vet svenskar som varken pussar barn eller varandra framför barnen. Trodde Vi var ett resreverat folk. Är vi fransmän? :D

bbecker - Ej medlem längre2009-03-02 23:31

*kindpuss x 3*

bbecker - Ej medlem längre2009-03-02 23:31

budalven: du pussar ju åsnan där lite lätt.

Budalv - Ej medlem längre2009-03-02 23:32
Antal inlägg: 2199

Haha, ja.

blankomblank2009-03-02 23:32
Antal inlägg: 1403

min flicka säger att om vi (föräldrarna) tycker så mycket om att pussas kan vi väl pussa varandra?
Barn kan tydligen få för mycket pussar och då blir det jobbigt...

Visar sida: 1 2 3 4 5 6
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?