Spelrum
| Giraffen | 32 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 1 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 21 |
| Inloggade | 54 |
Mobilspel
| Pågående | 19 199 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Candee | 2009-03-06 19:08 | |
![]() | Men jag förstår dig..det är rätt vanligt bland icke-svenskar att ta till såna ord. Men tror att det är vanligare att de säger så i många kulturer..de kan ju kalla sina fruar så oxå. Det har jag svårare att förstå.. | |
| Candee | 2009-03-06 19:09 | |
![]() | Vissa kulturer menar jag... | |
| Candee | 2009-03-06 19:10 | |
![]() | Och det säger jag då inte för att jag är rasist..har sett och hört det själv en del ggr. Säger inte att alla gör så i vissa länder men det är relativt vanligt ändå. | |
| Delight2002 | 2009-03-06 19:10 | |
![]() | Ja men det får de lämna bakom sig tycker jag. | |
| Delight2002 | 2009-03-06 19:11 | |
![]() | Nej jag är inte heller rasist, inte alls. De är välkomna så länge de sköter sig. | |
| Candee | 2009-03-06 19:12 | |
![]() | Men ja, nu kommer väl det kanske att misstolkas om vad jag skrivit..inte illa menat. | |
| Polly Juice | 2009-03-06 19:15 | |
![]() | Det är ett intressant fenomen att om en kvinna tackar nej till följa med en främmande kille hem och ha sex, kallar han henne för hora, detta trots att hon just gjort klart för honom att hon inte är intresserad av att ha sex med honom. | |
| Candee | 2009-03-06 19:15 | |
![]() | Ja, och det gäller väl alla oavsett..jag har vänner från andra länder. Det är ingen jag ser ner på, utan skriver enbart vad jag själv har sett och hört. Det skiljer så mycket bland olika nationaliteter och kulturer så jag klumpar aldrig ihop folk. | |
| Candee | 2009-03-06 19:16 | |
![]() | Hehe..precis Polly ..väldigt vanligt.. | |
| Candee | 2009-03-06 19:17 | |
![]() | Och ännu vanligare i skolorna nu..där är det def. inte kulturkrocken som avgör vem som säger hora, fitta, etc.. | |
| Robbansknop - Ej medlem längre | 2009-03-06 19:17 | |
![]() | Bara det att man ska behöva påpeka att man inte är rasist när man sagt något kritiskt om någon invandrare visar hur infekterad debatten är. Att ALLA invandrare inte är skitstövlar vet väl alla. Men jag är ganska säker på att alla också vet att invandringen har fört med sig en hel del problem i vårt samhälle. Först när man vågar erkänna att problemen existerar kan man försöka hitta en lösning, men det blir inte lätt. | |
| Candee | 2009-03-06 19:19 | |
![]() | Måste erkänna att jag sjävl har använt mig av ordet f****a men inte till någon för att kränka i dennes närvaro. Men då är det en person jag känner och haft något otalt med..men ingen är väl oskyldig..skulle aldrig vilja kränka någon så. | |
| Candee | 2009-03-06 19:20 | |
![]() | Måste erkänna att jag sjävl har använt mig av ordet f****a men inte till någon för att kränka i dennes närvaro. Men då är det en person jag känner och haft något otalt med..men ingen är väl oskyldig..skulle aldrig vilja kränka någon så. | |
| Candee | 2009-03-06 19:25 | |
![]() | Nej, jag håller faktiskt inte med Robban. Det är lätt hänt när man är rak att det misstolkas. Och ingen känner mig så väl här inne för att avgöra om jag har något emot invandrare. Jag blundar heller inte för de problem som finns men jag tycker oxå att de förstoras ofta till något större än vad det var från början. | |
| Candee | 2009-03-06 19:27 | |
![]() | Men ja..detta kan ju ältas hur mycket som helst..ganske dags att återgå till ursprungliga ämnet..? | |
| Polly Juice | 2009-03-06 19:28 | |
![]() | Jag tror inte att det är invandringen som har medfört problem, utan bristen på integration. Båda sidor lever med "vi-och-de" känslor, och alla håller sig på sin kant. Av rädsla för det som är annorlunda nekas invandrare jobb av vissa arbetsgivare, trots att de har rätt utbildning och erfarenhet för att passa på jobbet. Av samma rädsla bjuder Svensson aldrig in Abdullahi på eftermiddagskaffe och vice versa. Man umgås inte. Invandrare som inte får tillhöra gemenskapen blir isolerade, lär sig svenska långsammare, tvingas försöka hitta jobb inom sin egen bekantskapskrets, umgås bara med andra invandrare, och så förstärks återigen känslan av "vi-och-de". En del unga människor som blir behandlade som mindre värda pga sitt ursprung reagerar med att vända sig inåt, mot den egna gruppen, och låtsas som att man iallafall inte är intresserad av världen utanför. Andra slår ifrån sig mot det samhälle som vänder dem ryggen. Sprit. Brott. Våld. Vad gör du själv för att underlätta integrationen för invandrare i din närhet, robban? | |
| Candee | 2009-03-06 19:29 | |
![]() | Håller med Polly även där..det finns alltid två sidor av sanningen.. | |
| Robbansknop - Ej medlem längre | 2009-03-06 19:30 | |
![]() | Jag tycker inte att de förstoras. Titta på vad som håller på att hända i Södertälje. Staden är på väg att bli en veritabel krigszon. Men vi får nog starta en separat tråd om vi vill diskutera detta, eller det lär ju redan finnas en sådan tråd att spinna vidare på. :-) | |
| Candee | 2009-03-06 19:32 | |
![]() | Precis..det finnsen sån tråd Robban..men jag skrive rmedans jag spelar så orkar inte leta..hehe | |
| Candee | 2009-03-06 19:33 | |
![]() | hehe..så de blev..nä ska spela vidare nu..hejs svejs.. :) | |