Spelrum
Giraffen31
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
19
Inloggade50
Mobilspel
Pågående19 218

Forumkategorier

Användare Inlägg  
medius2009-03-11 00:05
Antal inlägg: 22

Safflor sa det rätta.

Pg up - Ej medlem längre2009-03-11 00:08
Antal inlägg: 1354

Annars vore det intressant vad personer som påpekar om Lindis utseende har för övrigt att skriva om henne. Finns det inget annat? Och övriga "kändisar". Är det inte mer intressant med e.x handlingar än att snacka om "utsidan"?

Viktor_M - Ej medlem längre2009-03-11 00:08
Antal inlägg: 1637

Safflor: Jovisst men jag tycker fortfarande inte att det är okej att en människa använder sin tid till att förolämpa mig och prata skit om mig. Det är där "respekt gentemot sina medmänniskor" kommer in. visst jag begär inte att någon ska visa respekt gentemot mig men då får de ta konsekvenserna.

Safflor - Ej medlem längre2009-03-11 00:13
Antal inlägg: 832

Jag tänker varken öda energi eller något av den lilla värdefulla utmätta tid jag har här på jorden åt någon som inte visar mig "respekt".
Jag har annat att göra.

mrpekk - Ej medlem längre2009-03-11 00:13
Antal inlägg: 42

Bra skrivet mollee!

Viktor_M - Ej medlem längre2009-03-11 00:14

du har en bra poäng, Safflor

Safflor - Ej medlem längre2009-03-11 00:18

Tack, Viktor:) Du är mycket yngre än jag. Använd din tid väl.

sophistry - Ej medlem längre2009-03-11 00:20
Antal inlägg: 277

dudeniro, det blev en moment 22 av det hela.

Är det det du menar?

Anta att någon är "pervers". Om jag reflekterar över det, så är jag kanske lite pervers själv.

En annan psykolog skulle kanske säga, att om jag inte hade de referensramar (perversa) så skulle jag kanske inte märka och reflektera över andras perversitet. Därmed kanske ens reflektion kan bero på ens skuldkänslor (t. ex. man är själv rädd för att bli uppfattad som bimbo = projektion)

Mycket pratar man (eller skriver man) bara för pratandets/skrivandets skull.

Lyssna på mollee. Hon har moral!

qla22009-03-11 02:17
Antal inlägg: 204

Viktor_M-jag begär inte att någon ska visa respekt gentemot mig men då får de ta konsekvenserna.

Hmm låter intressant, vad må dessa konsekvenser vara? Dessutom om du inte begär att någon ska visa respekt gentemot dig hur kan du då rättfärdiga de "konsekvenser" du talar om?

Knevertism - Ej medlem längre2009-03-11 02:20
Antal inlägg: 1032

Blir en mediahora upprörd av att bli behandlad som en mediahora? vem fan bryr sig.

Viktor_M - Ej medlem längre2009-03-11 02:27

qla2:
konsekvenserna är att jag möjligtvis slutar att bry mig om den människan över huvud taget eller visar lika lite respekt för dem som de gör mot mig. hugga tillbaka är inte riktigt min grej, står hellre passiv men det betyder inte att mitt agerande inte kan göra verkan. Allt beror på situationen och omständigheterna.
vad trodde du jag menade? :P

Maad Max2009-03-11 02:56
Antal inlägg: 1123

Att vara en "kändis" eller offentlig person medför att man blir diskuterad både på ett respektfullt sätt och med en bittrare ton.

Detta är ju som bekant ett forum och har som funktion att låta folk diskutera, tycka och tänka kring personer, händelser och vad det nu kan vara.
Självklart kommer folk att tycka om allt möjligt, även om BB Lindas överdimensionerade läppar etc.
Om det är rätt eller fel att diskutera detta här är upp till administratörerna.

Den viktigaste frågan som TS tar upp är hur man förhåller sig till sin nästa, så att säga.
Självklart ska man tala respektfullt om personer även om man inte förstår dem eller inte tycker om dem.
Men att diskutera utseende, bra eller dåligt, eller dumhet hos folk etc. är ju en naturlig effekt av ett forum där alla har rätt att framföra en åsikt eller starta en tråd om vad som helst.

qla22009-03-11 02:58
Antal inlägg: 204

Nej jag tänkte inget speciellt :P Men om du inte begär respekt lär du heller inte få det. Jag behandlar folk som jag själv vill bli behandlad. Får jag inte den respekt jag tycker att jag förtjänar så kanske det kan hända att jag inte är lika passiv som du säger att du är. Helt beroende på person och situation.

Maad Max2009-03-11 03:01
Antal inlägg: 1123

Det jag ville ha sagt var väl egentligen att jag håller med TS i stort men att jag tycker att det ligger i forumets natur att ha dessa inslag också, fastän jag tycker att det är omoraliskt så tycker jag att det är naturligt att det blir så.

Viktor_M - Ej medlem längre2009-03-11 03:11

qla2: Mjo, klart att bägaren kan rinna över. man är ju bara människa. Jag vet inte men jag är väl kanske lite naiv men jag tror att människor behandlar andra som de själv vill bli behandlade precis som du säger att du går till väga. jag tror alltså inte att jag behöver begära att bli respekterad utan väntar mig att bli respekterad av mina medmänniskor. Det är väl naivt men det har fungerat hittills. När jag måste kräva respekt så kommer jag göra det :) ursäkta om det blev luddigt nu. är lite trött, blir nog snart till att coola.

Safflor - Ej medlem längre2009-03-11 03:49

Respekt är något man måste förtjäna. Inget man kan kräva.

kleinp2009-03-11 04:46
Antal inlägg: 73

Och vad krävs för att man skall förtjäna respekt? Ge exempel på en människa som inte förtjänar respekt.

sommar12009-03-11 09:04
Antal inlägg: 47

*gäsp*...o igen så läser man igenom tråden o blir bara trött..Jösses, vem orkar bry sej i om b-kändisar förstorar det ena lr andra. Jag orkar bara inte bry mej i sånt, livet består av betydligt mer intressanta saker än att skärskåda kändisars utseende.
Sen den som vill får väl klaga,klanka o muttra om hur dom ser ut lr beter sej. OM man nu vill tro ljug-blaskor rakt igenom.

HurRullarMan2009-03-11 09:38
Antal inlägg: 61

Snälla, snälla snälla snälla, vad är det här för en skittråd? Faktum är att C af Ugglas är asful. Faktum är att Victoria S är ytligt, hon har ju själv medgivit det i sitt eget program. Faktum är att Linda Rosing är en C-kändis och helt ointressant. Kanal 5 kan inte förstå varför hennes program har de sämsta tittarsiffrorna som ett nystartat program haft på länge. Lägg ner energi på något annat Mollee än bli grinfärdig på u-lands kändisar!

Ond_Kanin_ - Ej medlem längre2009-03-11 11:39
Antal inlägg: 2032

Jag har svårt att tycka synd om Linda R, iaf för att några på beta råkar tycka hon är ful. Visst är det taskigt att snacka skit om andra, men det finns de som får betalt för sånt, Magnus Betner tex, som istället för att vara rolig mest snackar skit om diverse kändisar...Ett exempel var ju när han tyckte att någon av dessa blondiner(gynning, rosing, silvstedt, minns inte vem av dem) skulle dö..

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?