Spelrum
| Giraffen | 28 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 22 |
| Inloggade | 51 |
Mobilspel
| Pågående | 19 175 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ANDERStG | 2009-03-11 19:55 | |
![]() | trashone: Du ser lite ut som Cruella de Vil på nya fotot. :) | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-03-11 19:56 | |
![]() | bara lite? Fan | |
| Knevertism - Ej medlem längre | 2009-03-11 19:56 | |
![]() | en.wikipedia.org/wik...nd _Marxism | |
| Gunilla No - Ej medlem längre | 2009-03-11 19:57 | |
![]() | Döpt - ja Konfirmerad - nej (valde ridning istället eftersom det skedde på FA-timmar :p - lätt val!) Kristen - nej Troende - nej Är fö benägen att hålla med Knevert | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-03-11 20:00 | |
![]() | Det verkar som jag vände mig personligen mot knevert, men på sätt och vis tror jag att Marx citat är en av de mest överanvända. Marx fokuserade inte särskilt mycket på religion, och i viss mån så förstod han att religionen fungerade som en drog för folket för att det får dem att acceptera den rådande samhällsstrukturen (de ekonomiska orättvisorna). Citatet är kanske inte så mycket om religionens farlighet, så som Marx önskan om att arbetarklassen inte skulle distraheras från den revolution han och Engels ansåg var nödvändig. | |
| emmylicious | 2009-03-11 20:00 | |
![]() | Jag är ateist, men undrar hur TS menar när h*n säger att det är dumt att kalla sig det? | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-03-11 20:01 | |
![]() | ("dem" syftar på folket/arbetarklassen) | |
| NightRanger - Ej medlem längre | 2009-03-11 20:01 | |
![]() | Döpt och Konfirmerad men är inte troende eller så på nåt sett jag har ingen tro på nånting Jag tror, jag tror på sommaren | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-03-11 20:02 | |
![]() | (F.ö ger jag mig en tajm-out från den här tråden. Jag är ju totalt off topic och en riktig pina i arslet. Förlåt folks) | |
| NightRanger - Ej medlem längre | 2009-03-11 20:03 | |
![]() | Konfirmationen var en riktigt kul tid hade mina bästa vänner me plus ett bra gäng och allt var toppen när man hade först skola och sen raka vägen till kyrkan och sen direkt till träning avrje torsdag | |
| Knevertism - Ej medlem längre | 2009-03-11 20:04 | |
![]() | Bill Hicks är rätt rolig på ämnet www.youtube.com/watc...He y5g56CIs | |
| Snoosy | 2009-03-11 20:32 | |
![]() | trashone,, nog feen vore det väl skönt om man kunde lita på alla omkring en ?? Säg inte mot, det är bara korkat ;) | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-03-11 20:40 | |
![]() | Jag är okristlig av födsel och ohejdad vana. | |
| deony | 2009-03-11 20:43 | |
![]() | Jag jobbar i Svenska kyrkan så jag får nog kalla mig kristen. Intressant vilka olika syner vi har på vad "kristen" innebär. I Bibeln står det att "den som med sin mun bekänner Jesus som Herre" är kristen. Fast när man räknar statistik i världen t.ex. hur många som är kristna så räknas ju alla medlemmar i Svenska kyrkan och andra frikyrkor/samfund dit, trots att inte alla ens tror på Gud. Jag tycker det är spännande att man kan vara medlem i en förening som man inte tror på, fast å andra sidan gör svenska kyrkan så mycket sociala insatser som är värda att stödja, även om man kanske tycker att den tro kyrkan står för inte stämmer med ens egen. Så jag tycker det är bra att ni är medlemmar ändå! Intressant tråd! | |
| canvas | 2009-03-11 20:46 | |
![]() | jag är en hedning :( | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-03-11 20:47 | |
![]() | Deony,det är alltid kul när det dyker upp nya ansikten! | |
| Snoosy | 2009-03-11 20:52 | |
![]() | deony,, men är det inte ganska konstigt, nästintill lurendrejeri? Att vi, då vi inte har något att säga eller tycka till om, blir döpta, för att sen tillhöra ett samförbund som, ''jag'' och många med mig inte skulle välja som vuxen ? Vi har alla rätt att lämna kyrkan, men som du säger. Kyrkan innebär många sociala tjänster. Syftar då på dop, bröllop, begravning. Så därför väljer många att stanna kvar. Nästan lite muta, skulle man ju kunna kalla det!? | |
| -Flesh- | 2009-03-11 20:52 | |
![]() | jag är inte med i nått, jag har inte gjort nått, och jag har inte trott nått. | |
| SpelamEr | 2009-03-11 20:55 | |
![]() | döpt :ja konfirmerad:ja med i svenska kyrkan: nej kristen:ja | |
| vuk | 2009-03-11 20:57 | |
![]() | www.youtube.com/watc..._E XqdJ4L7I ricky gerveis, suverän | |