Spelrum
Giraffen4
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade4
Mobilspel
Pågående19 171

Forumkategorier

Användare Inlägg  
trashone - Ej medlem längre2009-03-16 14:19
Antal inlägg: 18678

mollee: Det är faktiskt alla jag undrar över, att TS blir upprörd förstår jag och har inte sagt ngt till/om henne.

JuicyM2009-03-16 14:21
Antal inlägg: 326

Jag förstår att du säger så. Men uppenbarligen kan du inget om nosgrimmor så du borde använda andra exempel där du har kunskap nog att kunna förklara..

trashone - Ej medlem längre2009-03-16 14:23

juicym: Jag har skrivit som det är, vilken besökare som helt på random ridskola vet. Att du inte kan läsa är inte mitt fel. Eller mitt bekymmer.

JuicyM2009-03-16 14:24

Och att du har svårt att ha fel är inte mitt bekymmer..

trashone - Ej medlem längre2009-03-16 14:25

Må vara, här har jag iaf inte fel.

JuicyM2009-03-16 14:30

Okej, sök på google och läs om vad de är till för annars..

trashone - Ej medlem längre2009-03-16 14:34

Jamen jag vet var de är för. Jag skrev att det finns _DE_ som använder de på annat vis. Som trådämnet, tejp är inte till för att tysta hundar, men används till det ändå. Det är högst troligt att hästutrustningen är fel, missanpassad och brukas fel i betydligt större utsträckning än att hundar tejpas tyst. Är vi inne på djurplågeri så varför inte tala om all djurplågeri nu när en tråd är uppe.

mollee - Ej medlem längre2009-03-16 14:34
Antal inlägg: 6087

Okej Trashone, jag förstår vad du menar.

mollee - Ej medlem längre2009-03-16 14:36
Antal inlägg: 6087

Ja trashone. En del hästar far faktiskt jäkligt illa av sin utrustning. Speciellt travhästar kan jag tro... Har sett många exempel på ägare till bla hästar som inte kan hantera ex nosgrimmor korrekt och då skapar skador på hästarna...

micro1132009-03-16 14:44
Antal inlägg: 17542

Den som gnäller på antiskäll, har dels själv inte haft en skällig hund, och vet definitivt inte hur den fungerar.

Kort kan jag säga att den är effektivare och mildare mot hunden, än att ha gnälliga kärringar pipande tyst och peta köttbullar i nosen på den.

Jag kan hund, när jag tar till korrigering är det för att det behövs, och det behöver jag inte få några okunniga pannknacks kärringars medgivande eller godkännande för.

Djurplågeri är att låta hunden härja fritt utan gränser, eller att låta den stressa upp sig själv med sitt eget skällande.

Eukonkanto - Ej medlem längre2009-03-16 15:00
Antal inlägg: 57

micro113: Jag tycker du skall dra in på näsvisheten. Min familj har en skällande fågelhund, med betoning på SKÄLLANDE, men dock inget jävla antiskäll - just för att jag vet hur den funkar. Den undertrycker en naturlig och viktig instinkt på ett abnormalt och i många fall ångestframkallande sätt.

STACKARS DIN HUND.

Skaffa inte fler hundar eller barn.

mommesfrites - Ej medlem längre2009-03-16 15:02
Antal inlägg: 7605

Man kanske kan använda antiskäll när man vill sluta röka eller sluta bita på naglarna också? Icke önskvärt beteende som icke önskvärt beteende.

Eukonkanto - Ej medlem längre2009-03-16 15:03

Ja, som sagt, folk med antiskäll skall jag köra gastuta och vattenpistol på så fort de säger något... Låter det trevligt?

Eukonkanto - Ej medlem längre2009-03-16 15:06

'Declawar' ni katterna också, ni som gillar antiskäll?

Cassius2009-03-16 15:13
Antal inlägg: 5

Kan man sin hund och har intresse för det så kan man få sin hund att sluta skälla utan nåt antiskällhalsband.
Handlar om att läsa av sin hund, när den precis är till och ska skälla så får man korrigera den genom att bryta beteendet och få hundens tankar på annat.

Sen finns det raser som är skälliga i sej, å det får man ta om man inte läser igenom rasinfo å rasstandard innan man köper hunden.

Men i detta fallet med dessa människor som satt tejp runt nosen :S
Va fasen är det då?

Jag tycker du ska prata med dom och säga att det inte är okej att göra så utan att det finns andra sätt att få sin hund att sluta skälla, och klarar dom inte det själva så får dom ta till hjälp av en hundcoach eller gå hundkurs. Min åsikt iallafall. Ha det gott alla.

micro1132009-03-16 15:14

Det finns hundar som stressar sönder sig själva med sitt skällande - som kräver att man bryter dem.

Aldrig hört talats om det?

Det är stor skillnad på naturligt skällande och naturlig kommunikation, och stresskäll som uppkommer utan anledning.

Genom att bryta hunden direkt, och omedelbart leda över hunden på något annat, så dämpar man beteendet och får en lugnare hund - som mår bättre.

Efter en kort tids användning så behövs ofta inte antiskäll användas längre -- för hunden har lärt sig att lystra till din röst.

Ett eminent alternativ till avlivning har detta varit för en av mina hundar -- som idag skäller, något mer än normalt, men klarar att bryta på tillsägelse, och stressar inte längre sönder sig själv.

Innan antiskäll hade vi testat i princip varenda idiot metod med köttbullar och avledning som finns -- utan resultat. Alternativet var således att ta bort hunden, för hundens skull, eller prova antiskäll.

Antiskäll ger snabb effekt, korrigerar i rätt sekund, och skall användas under korta tidsintervaller i specifika situationer.

Den tar inte ifrån hunden dess språk.

Eukonkanto
Du vet inte skit om mig som förälder, så hoppa va

Pseudonymf2009-03-16 15:16
Antal inlägg: 8282

micro: Rekommenderar du antiskäll?
Jag har funderat på det då min fislurv här hemma skäller som en tokig och jag har prövat det mesta. Men när jag beställde ett antiskällhalsband så var själva dosan på halsbandet alltför stor för min 1,8-kilos guldklimp. Det finns ju som en dosa man kan ställa på byrån som täcker en viss radie. Erfarenheter?

micro1132009-03-16 15:18

Cassius

För att kunna bryta din hund, så måste du vara i närheten -- det är där antiskäll kommer in -- den kräver inte att man är nära hunden hela tiden, utan bryter ändå, och man kan på avstånd påbörja avledningen som gör att hunden inte börjar skälla igen.

Den är alltså ett utmärkt hjälpmedel.

Min hund är ingen skällig ras - schäfer - men just denna tik skällde så hon stissade upp sig själv, och inte mådde bra. Därför behövde hon hjälp att bryta mönstret hos sig själv.

micro1132009-03-16 15:23

Pseudo

Om hunden mår dåligt av sitt eget skällande, ja då rekommenderar jag antiskäll.

Jag tror dock inte på den du ställer någonstans, eftersom hunden då bara flyttar sig och fortsätter skälla, utan är mer för den som sitter i halsbandet.
Det finns för både små och stora hundar.

Det fungerade bra på min hund, och jag vet också en väninna som provat på en hund som skällde när den var ensam, och det fungerade också bra på kort tid.

Det är klart lindrigare än tejp, ryck och slit, skrik osv.. som många använder för att tysta hunden.

Eukonkanto - Ej medlem längre2009-03-16 15:24

JO. Men så här enkelt är det:

Om hunden stressar upp sig själv genom att skälla sitter problemet djupare än bara ett skällande. Behandla orsaken, inte symptomet. Döljer man symptomet är risken enorm att problemet bara blir större, men farligt nog: osynligt.

Kan förstå varför vissa människors hundar uppvisar mentala problem...

Klart den tar ifrån hunden dess språk. Herregud. Straffar jag dig så fort du öppnar käften med att köra en gastuta, då tar jag ifrån dig ditt språk, och gör dig sannolikt vansinnigt frustrerad eftersom du då inte får uttrycka dig. Samma sak för hunden. Märk väl: Antiskäll kan inte heller skilja på stresskällande och vanligt skällande.

Om en psyk-patient (jämför stresskällande hund) babblar maniskt, är det då bättre att ta itu med orsaken eller köra tutan???

Nej, visserligen inte, men med tanke på hur fel du behandlar hunden så oroar man sig.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?