Spelrum
| Giraffen | 24 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 17 |
| Inloggade | 41 |
Mobilspel
| Pågående | 19 871 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| d37 | 2009-03-20 11:02 | |
![]() | Satyra... ang. att skilja på sex och känslor... Jag hoppas och tror att du menar sex och kärlek. För det har jag inga som helst problem med. Jag behöver inte vara kär i en tjej för att ha fantastisk sex med henne och även om kvinnor generellt brukar hävda annorlunda så är det ju inte så att att alla dessa gånger jag träffat en kvinna för kvällen så har dom varit kära i mig??? Att ha sex utan känsor är en annan sak. Jag kan inte ens fantisera mig till hur det skulle gå till... | |
| hakwa - Ej medlem längre | 2009-03-20 11:04 | |
![]() | Ingen har sagt det rakt ut, men i ett antal inlägg kan man läsa det mellan raderna, men jag kan ha fel. Sen vad gäller både porr och prostitution så tror jag varken man kan eller bör generalisera så som du gör och hävda att det är bara en massa stor tragik. Jag är övertygad om att det finns hela spannet av männsikor, med skiftande bakgrund. Men det spelar egentligen mindre roll eftersom det dels bara är spekulation från oss båda och dels att min grundläggande orskak till att folk ska få göra som dom vill är just att jag inte har patent på vad jag upplever som rätt eller fel när dom själva gör ett val. | |
| d37 | 2009-03-20 11:04 | |
![]() | För dig Caligatia... 50 kronor, men det är förhandlingsbart.. :) | |
| Satyra | 2009-03-20 11:05 | |
![]() | Utan vidare känslor än ren kåthet är vad jag menade, d37. | |
| hakwa - Ej medlem längre | 2009-03-20 11:09 | |
![]() | karro, jag är för dödshjälp också. Men att döda någon mot dennes vilja är en annan sak, då drabbar det någon utomstående part som inte valt det. Men när det handlar om prostitution så handlar det ju trots allt ytterst om att två vuxna ingår en deal med varann. Ingen utomstående drabbas. Droger är svåra, det medger jag. I princip borde man få ta det som man vill. Anarki är en helt annan sak. Det handlar ju i min värld om att när man gör saker som inte drabbar någon utomstående så borde det också vara tillåtet. Satyra - Om folk vill göra något åt sin kåthet, vad är då felet i det då? | |
| d37 | 2009-03-20 11:12 | |
![]() | Ok.. Satyra... Utan vidare känslor än ren kåthet... Underskatta inte denna känsla. Den räcker gott nog i sig. Ibland har jag sex med mig själv, utan vidare känslor än ren kåthet... :) | |
| Satyra | 2009-03-20 11:14 | |
![]() | "Felet" är att jag inte för en sekund tror att en prostituerad säljer sex för för att han/hon är kåt. | |
| d37 | 2009-03-20 11:15 | |
![]() | Nu har jag förvisso levt i ett par förhållanden och tycker att det sexet tillsammans med den kärlek jag känt har ju knäckt allt!!! Men att leva utan sex för att jag inte är kär eller känner mer känslor än kåthet, ja då kan jag fan lägga mig och dö. Sex och god mat och att upptäcka sig själv om och om igen är det gör att jag lever. | |
| d37 | 2009-03-20 11:17 | |
![]() | Det är väl ingen som har påstått att en prostituerad är kåt när hon säljer sig? Det var väl inte det diskussionen gällde? Hur so, jag kan sälja mig till dig och då skulle jag säkerligen bli kåt, men jag talar bara för mig. Och det gäller även om jag gjorde det tre gånger om dagen... | |
| d37 | 2009-03-20 11:19 | |
![]() | Satyra... Du har fel. Och jag kan bevisa det... | |
| Satyra | 2009-03-20 11:20 | |
![]() | hakwa - det är inte BARA rena spekulationer min åsikt/tro kommer ur utan även ur mer faktabaserade uppgifter. Utöver det har jag rent personliga kunskaper i ämnet, även om jag inte varit eller är prostituerad. På vilket sätt är dock inget jag har lust att ta upp här. | |
| Caligatia | 2009-03-20 11:21 | |
![]() | d37, jag borde väl räknat ut att det var den kommentaren jag skulle få. :) Men tycker främst du har en poäng i att: Om en MAN vill sälja sex till kvinnor - tyder det på att han har en dålig självbild? Förstör han sig själv? Låter han sig utnyttjas? Är en eventuell kvinnlig torsk känslokall? | |
| Satyra | 2009-03-20 11:22 | |
![]() | d37 - du behöver inte bevisa något för mig - du funkar som du gör och tror/tänker/tycker som du gör i frågan. Och jag någonting annat. Min eller din personliga kåthet och vad vi gör med den - kontra en prostituerads sexutövande känns inte som samma samtalsämne riktigt. | |
| sannas_man | 2009-03-20 11:25 | |
![]() | Va fan släpp skiten fritt! Tjejer horar ju på krogen ändå. "Kan du bjuda mig på en drink"... Vilket betyder: "Om du köper den här drinken åt mig så får du komma till". Varför inte bara lägga pengarna i handen och gå hem? | |
| Bitte - Administratör | 2009-03-20 11:25 | |
![]() | Hur fan kan någon en kläcka tanken att detta skulle vara legalt,, vem vill prostítuera sig frivilligt,, allt handalr om makt från andra och att man behöver pengar till droger Och vad har man för kvinnosyn om man tycker detta är Ok Bitte | |
| Satyra | 2009-03-20 11:27 | |
![]() | Caligatia - det är för mig ingen skillnad om den prostituerade är man eller kvinna. Att här slänga ur sig en mening om att "du, vilken som helst, kan köpa mig/sex av mig", som någon gjorde, är inte i nivå med problemet vi diskuterar. Därför ignorerade jag det - inte för att det skulle vara mindre sorgligt med manliga prostituerade. | |
| Caligatia | 2009-03-20 11:31 | |
![]() | Så alltså. Om jag känner mig fysiskt attraherad av en man, och bestämmer mig för att ha sex med honom, så är detta OK. Om jag däremot får pengar för det så har han utövat makt över mig, jag har taskig självbild, och kommer så fort jag kommit därifrån att köpa droger? Jag erkänner att det finns problem inom prostitution - med en legalisering har man större utrymme att åtgärda problemen. Så länge det förekommer i det fördolda finns inte lika stort utrymme för detta. Och varför är det så stört omöjligt att föreställa sig att det FINNS kvinnor som tycker om det de gör? Och återigen. Om situationen vore den omvända, och en man säljer sex till kvinnor, råder per automatik samma synsätt på mannen då? Handlar det fortfarande om makt från köparens sida? Har säljaren fortfarande dålig självbild? Jag är hemskt nyfiken... | |
| hakwa - Ej medlem längre | 2009-03-20 11:34 | |
![]() | Bitte, hur fan kan någon kläcka tanken på att staten ska förbjuda folk att göra som dom vill? Förövrigt har det inget med kvinnosyn att göra eftersom en stor andel av dom prostituerade är män (som iof prostituerar sig mot män i hög utsträckning) Sen Satyra så ser jag inte kopplingen mellan huruvida någon skulel vara kåt eller inte, det handlar ju om hur man ser på sexualitet. De flesta arbetare i världen är inte särskilt "kåta" på sitt arbete öht. Och om man då ahr en okomplicerad syn på sexualitet så ser jag inget principiellt hinder att sälja det. | |
| hakwa - Ej medlem längre | 2009-03-20 11:36 | |
![]() | Jag tycker du sätter dig på höga hästar Bitte. Du förutsätter att alla andra i HELA världen känner, tycker och ser världen på precis samma sätt som du. | |
| KARR0 | 2009-03-20 11:37 | |
![]() | hakwa, varför är det fel att skada någon som inte är med på det då? För att det är moraliskt förkastligt? Vem bestämmer det? Påven? Reinfeldt? Det är inget som är självklart överallt, se bara alla massmord på folkgrupper mm. Min poäng är bara att ser man det på ditt sätt så diskvalificierar du den egen filosofi. Man har bara sitt eget tycke att gå till, och JAG tycker att prostitutionsköp är förkastligt. Och även om man ser det från din utilitaristiska moralfilosofi så undrar jag hur du i hela världen kan påstå att prostitution inte drabbar någon annan än horan och köparen? Vad vet du om hur många familjemedlemmar runt omkring som blir drabbade? Och vad vet du om alla barns och äkta makars lidande och trasiga liv för att deras anhörige är drogmissbrukare? Och hur kan du säga att den som tar sitt liv bara blir drabbad själv och inte i allra högsta grad de runt omkring? | |