Spelrum
| Giraffen | 45 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 3 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 31 |
| Inloggade | 81 |
Mobilspel
| Pågående | 19 621 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| namkeng | 2009-03-24 21:15 | |
![]() | Risotto Och jägare skjuter "aldrig" varandra, å går "aldrig" å jagar bakfull..... Har en jägarkompis som dog av en annan jägares kula, för 2 år sedan. Han trodde min kompis ryggsäck var en älg, snacka om stenkoll...... En fiskare dödar nog inte människor så ofta. bara en tanke. | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-03-24 21:21 | |
![]() | namkeng, nu förstår jag inte riktigt hur du kopplar detta till det jag har skrivit. Jag känner till den tragiska olyckan med hundföraren som blev ihjälskjuten för några säsonger sedan och kan bara beklaga det. Det där var, så vitt jag vet det, en olycka som bara inte får inträffa. Men jag kan inte ta ansvar för alla andra enskillda jägare utan bara för mig själv och mitt agerande jämte andra. | |
| Voldemort78 | 2009-03-24 21:28 | |
![]() | Jag gillar också att fiska, är rogivande!:) Tyvärr så är det inte ofta man får med sig någon i sin omgivning för att fiska... Skulle gärna haka på lite gäddfiske nu när isarna snart går upp:) | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-11-12 14:12 | |
![]() | inte gäddläge just nu,men lång tid för planering,vill rekomendera Jädraån i sandviken ca 2 km uppströms,inte många som fiskar här men det är mycket Gädda det finns bryggor lite överallt och det går bra att fiska från stränderna nästan över allt | |
| henrik_l | 2011-11-12 14:18 | |
![]() | Vad är mest djurplågeri? Att fiska upp en gädda som man inte ens har besvisat att den känner äkta smärta och sen släppa i den eller att sitta på ett älgpass om vänta och sen se en ko komma gåendes med sin kalv och bara skjuta ihjäl kalven? Visst, alla jägare gör såklart inte så men att kalla sportfiskare för djurplågare är lite fel tycker jag. Den som gör det och inte är 100 % vegan tycker jag är en riktig hycklare eftersom det garanterat dör djur i onödan om man tex köper fisk i affären. Vill man släppa tillbaka fisken finns det mkt man måste tänka på. ha gärna en avkrokningsmatta i båten, fiska utan hullingar, ta bort den bakersta kroken för att slippa djupa krokningar, blöt händerna innan ni tar i fisken, använd aldrig huggkrok, drilla fisken snabbt i varmt vatten osv. | |
| Måns_E | 2011-11-12 14:27 | |
![]() | Åhå, den här gamla tråden. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-11-12 20:46 | |
![]() | henrik det får du avgöra själv,dom som fiskar kan sin sak,så köttätare som äter sallad hycklar;lägg ner | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-11-12 20:50 | |
![]() | starta typ hata och gnälla på allt träden | |
| mrkrister | 2011-11-12 21:59 | |
![]() | kanske blir lite isfiske i vinter med angeldon efter gädda alltid kul | |
| henrik_l | 2011-11-13 23:41 | |
![]() | ttittii jag menar bara om man käkar kött och fisk så ska man inte gnälla på sportfiskare :) | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-11-16 11:20 | |
![]() | ok,fiskens kännsel sitter i sidolinjen,vi fiskar men äter inte fisk,i bland måste man döda fisken för den är illa skadad,man får överväga snabbt,bättre att avliva fort en att släppa tillbaks och der tar tid för fisken att dö | |
| henrik_l | 2011-11-17 04:51 | |
![]() | ttittii, mkt bra. är det tex skador på gälarna så ska man inte släppa den. jag har katt så jag tar hem fisken åt den. | |
| sessan2011 - Ej medlem längre | 2011-11-17 08:07 | |
![]() | Helröret...det finns en hel del fisk i Etuna ån...vilken fisk har jag ingen aning om. jag bor i Etuna men har aldrig fiskat i ån :) | |