Spelrum
| Giraffen | 3 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 4 |
Mobilspel
| Pågående | 18 663 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Tess 08 | 2009-03-29 21:30 | |
![]() | Om du är upp över öronen förälskad i din sambo/maka/make, så kär som det bara går att vara... Varför i hela friden vill du då ligga med någon annan?? Om du verkligen älskar din sambo/maka/make VARFÖR vill du inte vara med denne?? | |
| Tess 08 | 2009-03-29 21:31 | |
![]() | Man behöver inte leva i ett olyckligt förhållande bara för att man inte älskar sin maka/make.. just då (men det är en annan diskussion) | |
| Basta - Ej medlem längre | 2009-03-29 21:32 | |
![]() | Tess 08: Jag kanske är lite trist men jag tror inte att alla är upp över vad som helst efter x antal år. | |
| Tess 08 | 2009-03-29 21:34 | |
![]() | Nej, men det är en annan diskussion.... Alla (eller de flesta) förhållanden går upp och ner, det är nog naturligt. | |
| upa - Ej medlem längre | 2009-03-29 21:35 | |
![]() | Jag tycker man alltid lägger lite för stor vikt vid handlandet när det gäller otrohet. Hur kul är det om ens partner faktiskt VILL vara otrogen men ändå inte är det för att man anser att just handlingen är fel. Har man inte redan svikit sin partner när man vill något man vet den andra skulle bli sårad av? Jag tror inte vi ska blanda in sexuella fantasier här, jag talar mer om viljan och handling. Gränsen kan inte dras vid handling är mitt svar. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2009-03-29 21:36 | |
![]() | Jag håller (tyvärr) med Basta, kärlek är komplicerad och även den djupaste kärlek kan skakas grundligt om passionen slår ner. Jag skulle nog kunna ta tillbaka en man som varit otrogen av den anledningen - men förlåtelsen skulle ta tid och kanske skulle jag aldrig fullt ut förlåta, kanske bara acceptera; kanske inget av det. | |
| Basta - Ej medlem längre | 2009-03-29 21:36 | |
![]() | Upa: Vart ska man dra gränsen då? | |
| Tess 08 | 2009-03-29 21:38 | |
![]() | upa: Jepp! Såhär skrev jag tidigre i tråden: som jag skrivit tidigare (i en eller flera av de andra trådarna om otrohet) så går min gräns vid vad jag skulle göra framför min karl. Om jag skriver något som är så "hett" att jag aldrig skulle visa honom det skulle jag räkna det som otrohet... Alltså, det jag gör som jag inte skulle ha en tanke på att gömma för honom är inte otrohet. | |
| Smy | 2009-03-29 21:38 | |
![]() | Gränsen går vid ANALSEX. | |
| Basta - Ej medlem längre | 2009-03-29 21:39 | |
![]() | Det gör så klart ont ant drabbas av otrohet, men så här i efterhand så kanske jag kan förstå varför. | |
| undermythumb - Ej medlem längre | 2009-03-29 21:39 | |
![]() | Det finns relationer som överlevt otrohet, och att säga att deras kärlek då inte skulle vara äkta är ganska otrevligt. Men alla har olika syn på var gränsen går, och väljer man att överskrida den så väljer man att svika. Jag tror inte tanken är att göra den andra illa i särskilt många fall men den tanken har inte så stor betydelse eftersom 99% ändå garanterat far illa av det. Otrohet är ett aktivt val, likväl som valet att vara trogen är det. Det finns nog i många fall ganska bra förklaringar till fenomenet, men sällsynt en bra orsak. Väljer man att gå vidare i relationen efter en otrohet, måste man arbeta på att förlåta, och den som svikit måste arbeta på att upprätta förtroendet. Det tar tid, men det kan för somliga, absolut fungera fint igen. Vad som tangerar ett riskbeteende är väl i princip det här: Om jag gör saker med en för mig, attraktiv person, som jag inte skulle göra när sambon kikar över min axel - är jag troligen på väg i svekfull riktning. (Och skulle jag inte acceptera att min partner gjorde det jag gör, så förstärks nog detta ytterligare) | |
| creatorno1 | 2009-03-29 21:39 | |
![]() | haha förmånga blickar på hon med håret USCH | |
| Tess 08 | 2009-03-29 21:40 | |
![]() | undermuthumb: Jag har samma definition bara annat ordalag! | |
| upa - Ej medlem längre | 2009-03-29 21:41 | |
![]() | Basta, att vara otrogen genom handling är alltid fel. Jag tycker dock inte den gränsen är tillräcklig. När du VILL vara otrogen mot din partner har du svikit. Givetvis också om du faktiskt är otrogen fysiskt. | |
| undermythumb - Ej medlem längre | 2009-03-29 21:41 | |
![]() | nobody´s perfect :) | |
| creatorno1 | 2009-03-29 21:41 | |
![]() | håller med upa | |
| ANDERStG | 2009-03-29 21:42 | |
![]() | "kanske skulle jag aldrig fullt ut förlåta, kanske bara acceptera" Håhå, life is compromises. :) | |
| undermythumb - Ej medlem längre | 2009-03-29 21:42 | |
![]() | riktat till creatorno1 | |
| tyston12 - Ej medlem längre | 2009-03-29 21:42 | |
![]() | min fru skulle få fantisera om vem hon vill. . men inte prata | |
| creatorno1 | 2009-03-29 21:43 | |
![]() | under; tack snälla :) | |