Spelrum
| Giraffen | 12 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 8 |
| Inloggade | 20 |
Mobilspel
| Pågående | 19 330 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| rockshit | 2009-03-31 17:11 | |
![]() | Trash: jag tror det kan ligga något i ditt resonemang när du säger att rastandarden för vissa hundraser mer och mer börjar likna människors profiler. men att mena att VI vill ha är kanske att kasta sig i lite djupt vatten. Om du nu missuppfattat att de personer som är aktiva inom detta inlägg vill ha hundar som ser ut som människor, kanske du ska läsa mer noggrant. Att generalisera över en handfull människor som diskuterar det ämne och fråga som trådstartaren ställde är kanske din melodi. Men jag gillar det inte och det får faktiskt jag tycka | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-03-31 17:13 | |
![]() | Vi=alla=allmänheten Har svårt att tro att betapetdebattörer är över massan. Även om det är det de vill tro. | |
| Minta | 2009-03-31 17:13 | |
![]() | Och upprättstående öron på Dobermannhundar har vilket syfte? Rottweiler är mig veterligt ingen jakhund och man har nu slutat kupera svansarna på dem i Sverige. | |
| Minta | 2009-03-31 17:15 | |
![]() | Platta nosar och massor med överskottshud har vilket syfte? Sluttande bakparti på schäfer? | |
| Eukonkanto - Ej medlem längre | 2009-03-31 17:23 | |
![]() | trashone: Exakt vad för fakta är det vi blundar för? Tycker det verkar vara tvärtom, jag. | |
| rockshit | 2009-03-31 17:24 | |
![]() | trash: Jag tror att kennelklubben/klubbarna (svenska som utländska) har en stor del och skuld i hur våra hundar mår idag. Sen behöver det ju inte betyda att jag inte uppskattar deras arbete och engagemang i andra frågor och sammanhang. Naturligtvis är det ett problem hos många INTE alla att de stödjer en typ av avel som uppenbart inte är bra och som har en bakgrund som ligger i hur rastandarden ser ut, som är satt av kennelklubben. Men det jag ställer mig frågande till är hur en person som du kan döma människor i en diskussion utan att ge argument för det du påstår. "Har svårt att tro att betapetdebattörer är över massan. Även om det är det de vill tro". Varför göra personangrepp? Det är detta, trots att du nu gjorde det kollektivt. Det är väl (tror jag) första gången som jag ger mig in i en lägre debatt och du tar helt död på min inspiration genom att säga något sådant. | |
| Minta | 2009-03-31 17:27 | |
![]() | Det är nog det som är meningen rockshit. Jante är inte utdöd än. | |
| Minta | 2009-03-31 17:28 | |
![]() | Du ska inte tro att du är något eller kan något eller tro att du kan lära oss något. | |
| Eukonkanto - Ej medlem längre | 2009-03-31 17:28 | |
![]() | Minta: Inte trollen heller ;) | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-03-31 17:29 | |
![]() | jag har lite erfarenhet av mötet mellan dokument från kennelklubb i östeuropa angående en hund jag hade och den svenska kennelklubben. Vi hade en liten bijon havanese, vilka är vanligast i ungern och italien, och mycket sällsynta i sverige. Representanter från svenska kennelklubben tittar på vår hund (med dokumenterad stamtavla) och säger "nä, det här ser ju inte bra ut alls" och så undrar man vad då ser inte bra ut, det är ju fan bara en lycklig liten hund! "Ni vet i östeuropa myglar de och blandar in gatuhundar och sedan förfalskar de stamtavlorna". (familjen havanese är föresten den typ av hund som rashygienisterna brukar se som barnet de aldrig haft, och de gillar att sätta pappiljotter i håret på dem, rosa rosetter och andra renrasiga attribut!; )) Lite som att lyssna på LO berätta hur falska och illojala alla arbetare är som kommer från östeuropa. Vi kan, vi vet och vi sätter standarden! | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-03-31 17:30 | |
![]() | rock: Jag hade inte tänkt att kasta mig in i tråden eg. klaga på utan motsägelser. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-03-31 17:30 | |
![]() | Minta: Du är verkligen så b :S | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-03-31 17:30 | |
![]() | (Kan ju sägas att svenska kennelklubben var korkade nog att inte veta om vi var ungrare och om vi faktiskt kände kennelägaren | |
| Minta | 2009-03-31 17:34 | |
![]() | Trashone: Detsamma :S | |
| Lisaa | 2009-03-31 18:24 | |
![]() | Den extra huden på t.ex. shar pei är framavlad för att hunden i slagsmål ska kunna komma loss genom att vrida sig. Jag vill minnas att de är vakthundar från början. Därmed inte sagt att det är bra med alla hudveck med tanke på eksem och annat! Jag vet inte om de är 'skrynkligare' nu än de brukade vara. | |
| pion ekrot | 2009-03-31 18:37 | |
![]() | Trash: Vilka är dina argument om du är för den typen av hundavel som visades i programmet? Eller är du inte för? Jag är genuint nyfiken. | |
| lycopersicon | 2009-03-31 19:59 | |
![]() | Trash: När man ger sig in i en diskussion om ett ämne är tanken att man ska komma med sin åsikt och argument varför man tycker så. Att skriva massa kryptiska inlägg som indirekt antyder att man själv är den enda som förstår något i ämnet och att alla andra skriver massa dravel tillför inte diskussionen särskilt mycket. Om du har så mycket fakta och tydligen är väldigt duktig på att googla kan du väl tala om för oss andra korkade människor varför det är bra att avla fram så kallade renrasiga hundar som beter sig som i programmet på tv härom kvällen. Jag är också genuint nyfiken. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-03-31 21:35 | |
![]() | Som sagt, jag tänkte eg inte ha hoppat in i tråden och that's it. Mina åsikter och mitt engagemang i frågan lägger jag ist där det behövs. Så sorry att jag störde. | |
| mrperfect | 2009-03-31 21:55 | |
![]() | Hundaveln har i århundraden varit knäpp. En del hundraser är väl normala men viss avel är ju rent djurplpågeri. För att inte tala om kamphundar där man tar vara på aggressivitet. | |
| KaninKillen - Ej medlem längre | 2009-04-01 06:25 | |
![]() | tycker de låter helt onödigt? lär inte spela nån roll för smaken | |