Spelrum
| Giraffen | 36 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 18 |
| Inloggade | 56 |
Mobilspel
| Pågående | 19 339 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-04-01 23:21 | |
![]() | Dags att sova men en klart intressant tråd. Som jag förstår det med den här rasen så är det en ras som är avlad för att jobba ensam och skydda fårhjordar genom att självständigt vara i hjorden. Det är kanske ingen sällskapshund men jag tycker att det är fel att börja "ropa på vargen" bara för att det är en söt hund som kan reagera skarpt för att en människa tillåtet kommer fram till den. Jag tycker ite att det är anmärkningsvärt utan mest bara dumt av den människa som gör så. Nu ska jag nanna kudden och kollar in i tråden igen i morrn. | |
| prylsmart | 2009-04-01 23:21 | |
![]() | åh, såg ni de snygga egyptiska hundarna i metro? kanske är det den som TS pratar om? eller? aja de är SÅ snygga! | |
| bujum | 2009-04-01 23:25 | |
![]() | Blandraser är oftast både friskare och mer läraktiga. Men det gäller ju att välja rätt blandning som passar till det man ska använda den till | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-04-01 23:25 | |
![]() | Risotto, ovtjarkaägare, säger att det inte är främmande människor som är största problemet, utan att hundarna är mycket oberäkneliga och får raseriutbrott mot sina ägare. | |
| le-lou | 2009-04-01 23:31 | |
![]() | mommes - mmm, det är inte någon som kommer fram och säger hej, utan en hund som utan förvarning attackerar sin ägare. En hund ska kunna säga i från, skarpare hundar testar sina ägare osv. Det är ju milsvida skillnad på det och på vad den här typen av hund gör ändå. När man avlat en hund såpass utpräglat som man gjort med denna, så är det sinnesjukt att försöka anpassa den till ett liv ihop med människor. Som man bäddar får man ligga, tycker synd om folk som inte gjort det valet och ändå blir drabbade. | |
| upa - Ej medlem längre | 2009-04-01 23:37 | |
![]() | Hundar som inte går att dominera har ju givetvis ingenting bland människor att göra. | |
| le-lou | 2009-04-01 23:38 | |
![]() | katalias - fick mig att fundera....när du skriver att det aldrig är hundens fel, hur menar du då? Att vi människor inte är och kan vara perfekta, borde det inte finnas likvärdiga exempel inom djurvärlden? Hundar som "flippar", hundar som bara är mer aggro än andra, hundar som är dittan och dattan? Alla har vi personligheter , och visst - även jag tror att många hundattackar beror på något som människan gör som utlöser, men jag tror också att vissa hundraser är mer benägna att anfalla än andra. Liksom en del exemplar för alla möjliga raser finns, som surnar till. Jag är också helt övertygad om att det faktiskt finns situationer där det inte är människans fel, utan hundens. På vilket sätt skadar det hunden om man förbjuder en viss ras i Sverige? Ser man en ras som är uttalad olämplig att hanteras av människan, så borde det ligga i både hundens och i människans intresse att de två slipper leva ihop. | |
| Heartandsoul | 2009-04-01 23:40 | |
![]() | Hur som helst så ska man ju välja en hund efter dess egenskaper som passar en själv. Olika hundar behöver olika stimuleringar och det är nog få som tänker på utan mer att : -Åh vad söt en såndan hund vill jag ha. Med det vill jag säga människan felar inte hunden (eller vilket djur det nu må vara) | |
| sosse | 2009-04-01 23:45 | |
![]() | Utrota människosläktet så löses de flesta problem på denna glob. För det är väl vi som ställer till helvetet som vi liver i... | |
| Basta - Ej medlem längre | 2009-04-01 23:48 | |
![]() | Så alla ni hundälskare kommer tillbaka till samma argument, det är en dålig hundägare som skapar problemet inte hunden. Hur löser vi då det problemet? 1, Förbjuder människor, då de har en tendens att skaffa pundiga hundar. 2, Förbjuder hundar då de har en tendens att skaffa kassa ägare? | |
| Heartandsoul | 2009-04-01 23:49 | |
![]() | visst är det vi, miljögförstöringen är väl inte av djuren? eller skogsskövlingarna?? tex.. ;) | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-04-01 23:50 | |
![]() | Var är fokus på det mer angelägna problemet nämligen förbjud olämpliga mammor och pappor. | |
| le-lou | 2009-04-01 23:50 | |
![]() | Tydligen har de infört en lagstiftning i södra Spanien där ägare till skarpare raser som pitbulls, rotwailer, dobermann som anses mer svårhanterliga än andra , får genomgå en utbildning och sen får ett lämplighetsintyg som ägare. De här hundraserna måste också alltid bära munkorg ute bland folk. Är det en bra idè även i Sverige? | |
| Heartandsoul | 2009-04-01 23:50 | |
![]() | Lär folk välja en hund som passar till dom inte för att den är söt, vacker eller maffig, välj själv.. | |
| Basta - Ej medlem längre | 2009-04-01 23:53 | |
![]() | trash: God idé vi slutar avla barn och satsar på hundar. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-04-01 23:54 | |
![]() | Nej, god idé att bli lite rädda när folk som inte ens kan sköta en hund får skaffa barn. | |
| Minta | 2009-04-01 23:55 | |
![]() | Rottweiler, Dobermann bära munkorg?! HUR ofta händer det att dessa hundar attackerar och biter människor och djur? Statistik tack. | |
| le-lou | 2009-04-01 23:56 | |
![]() | "Varghybrider var lagligt i Sverige fram till 1998." Varghybrider är numera lagligt i Sverige åter igen. Suck. | |
| JaapConrad - Ej medlem längre | 2009-04-01 23:56 | |
![]() | Jag tycker att man ska förbjuda hundar på nyårsafton. | |
| le-lou | 2009-04-01 23:57 | |
![]() | Minta - ingen aning, googla eller nåt. Det har väl varit uppe i flera herrans tråden. Jag skrev om iden som är realitet i Spanien och undrade om vad ni andra ansåg om att faktiskt utbilda hundägare som skaffar sig den här typen av raser. | |