Spelrum
| Giraffen | 26 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 22 |
| Inloggade | 48 |
Mobilspel
| Pågående | 19 317 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| -BAUDI - Ej medlem längre | 2009-04-02 22:42 | |
![]() | skulle jag omfödas till en grönsak... skulle jag vilja bli en vitlök. | |
| BorderBeta | 2009-04-02 23:09 | |
![]() | R-O Veganmaffian låter avancerat? Var hittar man dem? | |
| Miss_jk | 2009-04-02 23:10 | |
![]() | Källa? | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-04-03 16:31 | |
![]() | BorderBeta, ja du Djurens Rätt med undergrupper är väl inte en så dum gissning, skojar du eller menar du allvar? Det är ingen hemlighet att vissa ledande medlemmar inom ovan nämnda organisation även är ledande inom mer radikala och miolitanta djurrättsorganisationer som genom brottslig verksamhet driver sin idéologi. De är med rätta kallade för veganmaffian. | |
| LisaE0 - Ej medlem längre | 2009-04-03 17:41 | |
![]() | Ujujuj som du ångar på Risotto. Men fortsätt med det du...kul läsning ju.. Men vet du...vi veggisar veeet att god tarm- och maghälsa är A och O för heeela kroppens välbefinnande, och i och med att vi avstår från köttätandet så har vi, de facto, mindre av förruttnelsebakterier härjandes i tarmarna och vem vet...det kaanske kan vara därför veggisar i regel är ett fredligt folk, som sällan, ytterst sällan tappar fattningen och framförallt inte avreagerar sig på andra.... ;DD Och duu...låt nu din sk. veganmaffian stå för sina göranden och låt oss vanliga veggisar få vara dem vi är utan att du blandar ihop saker och folk och ting... ;DD Tjingeling!! :D PS. - och förresten...jag är den första att erkänna att du har en stooor poäng med det om proteinerna...Väl genomtänkt, god kostbalans - med eller utan kött - är jätteviktig (men att börja blanda folks förstånd och intellekt ihop med den diskussionen var kanske inte så lysande, hördu Risotto) Och...faktiskt så känner jag mig nog lite som en fuskveggis, för jag äter fisk emellanåt, just för proteinerna... Och dessutom så anser jag att alla skall vi bli saliga på våra alldeles egna sätt...Livet är inte bara svart och vitt och det som passar en passar inte nödvändigtvis en annan och det finns alldeles säkert de som mår bra och s k a l l ha kött i sin kost - jag tillhör dock inte just den gruppen av befolkningen....DS. | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-04-03 17:59 | |
![]() | Lisa, du har rätt i att var och en blir salig på sin egen tro, ät vad du vill det har ingen annan någonting med att göra. Men du har desto mer fel i andra delar, att ni veggisar är fredligare tvivlar jag starkt på för det är alltid veggisar som gnäller på vad andra stoppar i sig och inte tvärt om. Det är alltid veggisar som lägger moralkakor på oss andra som vi sedan måste försvara oss emot, det är alltså veggisarna som börjar och sedan fegt och skyndsamt gömmer sig bakom obekräftade sanningar om att kött ruttnar i tarmarna och att kött framkallar canser. En veggis drabbas säkert i lika stor utsträckning av canser som vilken anna person som helst. Ät så att du mår bra och ge mig samma rätt utan moralkakor och floskler så ska du se att det går att samsas även i den här frågan. Däremot så tror jag inte att det kommer att fungera vad det gäller de som av moraliska skäl är militanta veggisar eftersom att de uttryckligen inte behöver respektera de som väljer annat än jordvuxen mat. De är de stora agitatorerna och utan dem så hade inte jag heller fått spel emellanåt. | |