Spelrum
| Giraffen | 44 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 31 |
| Inloggade | 75 |
Mobilspel
| Pågående | 19 685 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Vigdir | 2005-10-24 23:20 | |
![]() | Böcker som man är vansinnigt bra men som jag bara orkat läsa en gång, för de tog mig så oerhört: Flugornas Herre av Golding och Johnny var en ung soldat (Johnny got his gun) av Dalton Trumbo. Sedan måste jag rekommendera Vintersaga av Mark Helprin, en fullkomligt absurd, underbar, vansinnig, vacker, sinnlig, sanslös berättelse med ett lika fantastiskt språk. Läs! Åsså instämmer jag med Satsuma att Falstaff Fakir bör läsas mycket och ofta och gärna högt! | |
| kalix71 | 2005-10-26 22:33 | |
![]() | To kill a mockingbird- Harper Lee Det mesta med Inger Edelfeldt I museets dolda vrå- Kate Atkinson Gunlaug Ormtungas saga- Isländsk Patricia Cornwalls böcker är bra, dock lite ojämna Populärmusik från Vittua- Mikael Niemi ( måste man vara norrlänning för att gilla den?) Massor av klassiker, kiosklitteratur, deckare, må bra böcker..svårt att lista de bästa jag läser efter humör och dagsform. | |
| ordordord | 2005-10-27 13:18 | |
![]() | En flykting korsar sitt spår av Sandemose | |
| david_84 | 2005-10-31 20:25 | |
![]() | Jag tyckte mycket om Populärmusik! ...fast jag är ju norrlänning också. Här kommer en lista av mig; PAUL GALLICO - Mitt hjärta i din hand. JK ROWLING - Harry Potter! PER NILSSON - Hjärtans fröjd, Korpens sång m.fl. TOVE JANSSON - Tycker om det mesta hon skrivit. JAN OCH BIRGITTA TULLBERG - Naturlig etik - en uppgörelse med altruismen. Den sistnämnda är tyvärr ganska kärlekslös, men titeln bådade ju gott iaf. | |
| Vigdir | 2005-11-01 22:33 | |
![]() | David_84: Kul att någon mer läst och tycker om Korpens sång! Tack för tipset om Hjärtans fröjd, den har jag inte läst ännu. | |
| Sharlan | 2005-11-05 16:54 | |
![]() | De små tingens gud - Arundhati Roy A Clockwork Orange - Anthony Burgess (ska läsas på engelska, märk väl) Silmarillion - J.R.R. Tolkien | |
| IMO - Ej medlem längre | 2005-11-10 01:49 | |
![]() | nu skrattar jag VÄLDIGT gott till Martina Haags; Hemma hos. har iof bara hunnit till tredje kapitlet men rekommenderar den varm!!! | |
| Ordaren - Ej medlem längre | 2005-11-10 22:33 | |
![]() | Jag rekommenderar "Vita tänder" Zadie Smith. Väldigt omskriven för ett par år sedan om ni kommer ihåg. Rekommendationen är inte för att jag tycker den är så hiskeligt bra. Kanske en aning för svårsmält för mig. Ärligt talat så började jag läsa för två år sedan och har inte kommit igenom den än. Men jag är väldigt imponerad över hur någon som då bara var 25 år lyckades skriva något sådant. | |
| oeronbarn - Ej medlem längre | 2005-11-11 01:19 | |
![]() | Françoise Sagan skrev "bonjour tristesse" när hon var 19. och den är dessutom riktigt bra. läs den istället. | |
| blacky - Ej medlem längre | 2005-12-18 14:48 | |
![]() | da vinci coden | |
| boktok | 2005-12-18 16:54 | |
![]() | Red Dragon av Thomas Harris, mycket spännande thriller. Döden från rymden av Michael Crichton, klassisk sf. Body Double av Tess Gerritsen, medicinsk thriller i toppklass. | |
| Kängan | 2005-12-18 17:34 | |
![]() | kanske inte bästa bok jag läst, men ändock bra: Giftträdets bibel av Barbara Kingsolver. Trodde ALDRIG att jag skulle bli faschinerad av missionärers liv i afrika | |
| tepåsen - Ej medlem längre | 2005-12-19 16:00 | |
![]() | Bästa böcker nu hmm,jag vet inte riktigt men av böckerna jag läst i mitt liv står liftarens guide till galaxen och doktor glas i en klass för sig! | |
| Stepe543 | 2005-12-19 17:06 | |
![]() | Är man historieintresserad; Svärdet & Spiran Ken Follet | |
| roc | 2005-12-19 19:57 | |
![]() | "Det tog sin tid, men nu har han pissat färdigt." Röde Orm så klart! | |
| nattskatta - Ej medlem längre | 2005-12-27 10:40 | |
![]() | just nu läser jag i guiness rekordbok | |
| Vigdir | 2005-12-27 10:50 | |
![]() | Alldeles precis just nu är min bästa bok Jessamy av Barbara Sleigh! Efter 28 års letande och längtande har jag äntligen hittat den bok som betydde mest för mig när jag var tio-elva (TACK, Kängan!!!) och läst om den. Nu vet jag precis vad det var jag älskade då. Och den var fortfarande bra! | |
| alizaced | 2005-12-27 12:05 | |
![]() | "Mästaren och Margarita" av Michail Bulgakov är en slukarbok. Man fastnar direkt. Andra tips: "Skuld" o "Svek" av Karina Alvtegen. (Hennes andra två böcker kan man hoppa över) "Dinas bok" av Wassmo. Ni som sett filmen; den är bara skit i jämförelse. En bra faktabok är "En kortfattad historik över nästan allting" av journalisten Bill Bryson. Så nog från bibliotekshörnan... | |
| Emmmy | 2005-12-27 16:11 | |
![]() | Just nu läser jag "Kårnulf was here" av Josefin Adolfsson. Annars är mina favoriter "Katten som gick genom väggar" och "På västfronten intet nytt" | |
| vulcan | 2005-12-27 16:51 | |
![]() | min julklappsbok; Arvet efter Gustav Vasa av Lars-Olof Larsson. Mycket välskrivet och lättillgängligt historiskt verk som borde läsas av alla rojalister som brukar stoltsera med vår långa, monarkiska tradition. Även sett med hänsyn till den tidens värderingar var åtskilliga av våra "stora" kungar knappast något annat än psykopatiska våldsmän som drog ständig olycka och lidande över "sitt" folk. Viva la republica! :-) | |