Spelrum
| Giraffen | 47 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 29 |
| Inloggade | 77 |
Mobilspel
| Pågående | 19 807 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| slånbär | 2009-04-26 13:23 | |
![]() | Man gör som jag och blir sambo med en fönsterputare!! | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-04-26 13:29 | |
![]() | Ja,det vore väl det bästa. | |
| Piaree | 2009-04-26 15:02 | |
![]() | Härom dagen putsade jag mina fönster för första gången på sju år... Bor i stan. Tyckte dom blev rena & fina, men när solen ligger på i köket, ser man att jag inte är någon expert. Orkar dock inte göra om. Det får vänta tills nästa gång. Nu ser man ut iaf :) slånbär: Jag var sambo med en fönsterputsare för sju år sen, därför har det inte gjorts sen han gjorde det :) | |
| Mimikryp | 2009-04-26 20:30 | |
![]() | anneli72; Jovisst, när jag väl kommit igång hade jag ganska bra fart, men som sagt, det blev flammigt. :-( Ska väl försöka igen snart. | |
| ssani | 2009-04-26 20:40 | |
![]() | nä det blir inget ludd av vanliga lakan heller, man ska gnugga hårt och torrt | |
| Limer | 2009-04-27 07:08 | |
![]() | Fönsterputsning är en av de saker jag absolut väljer att betala för att få gjorda. | |
| Liisa-Pirjo | 2009-04-27 08:06 | |
![]() | Någon som vill komma och testa alla goda tips på mina fönster? | |
| RITAD | 2009-04-27 08:43 | |
![]() | mikrofiberduk och endast vatten | |
| matildeH | 2009-04-27 08:43 | |
![]() | Föredrar bra microfibertrasor eller våra gamla danska "tygblöjor" som är helt luddfria, framför tidningspapper. Men jag vill tillägga att tidningspapper funkar förträffligt till glaset på järnkaminen när luckan är alldeles igensotad. | |
| måya | 2009-04-27 08:56 | |
![]() | Vanligt vatten med ett par droppar diskmedel i en spann, tvätta med fiberduk och dra efter med en effektiv skrapa. Man börjar naturligtvis uppifrån och drar neråt. OBS! Man måste ha rena luddfria trasor att torka av bladet på skrapan med mellan varje drag. Detta är den metod som används av proffsiga fönsterputsare. garanterat blanka o flamfria fönster !!! | |
| måya | 2009-04-27 09:05 | |
![]() | Måste göra ett tillägg till ovanstående. Jag har ett stort uterum med massor av hela rutor, dessutom många fönster i huset och att putsa dem alla går som en dans med ovanstående metod. Glasen i uterummet är så klara o fina så folk går rakt på dom för dom ser ej att det finns något glas i vägen !! Värt att pröva alltså !! Lycka till !! | |
| Ässät | 2009-04-27 09:57 | |
![]() | Jag kan inte putsa fönster. Det ser värre ut än innan jag börjar. Får alltid ränder. Vart köper man såna där fiberdukar då? | |
| Missionking - Ej medlem längre | 2009-04-27 10:01 | |
![]() | på netto tex | |
| Ässät | 2009-04-27 10:21 | |
![]() | ok tack | |
| Viktor_M - Ej medlem längre | 2009-04-27 13:06 | |
![]() | Men alltså, tidningspapper har jag läst om i några inlägg här. Det ska vara bra, vad jag har förstått. Men hur blir det med all snuskig trycksvärta som dagstidningarna annars är så ohyggligt bra på att sprida? | |
| Mimikryp | 2009-06-06 13:40 | |
![]() | Jag kan ju avslöja att mina nytvättade flammiga fönster inte var flammiga för att jag tvättat dem. Jag tvättade inte insidan, alltså "mellan" fönstren, och det var där det flammiga satt. Jag hade bara inte sett det förut eftersom fönsterna var så skitiga (uppenbarligan redan när jag flyttade in). Nu har mamma varit här och tvättat insidan... Och nu är de jätteblanka och fina. Så jag gjorde ett bra jobb fastän jag inte visste det. :-) | |