Spelrum
Giraffen41
Krokodilen2
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
38
Inloggade82
Mobilspel
Pågående19 445

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Amiable2009-04-18 11:30
Antal inlägg: 1365

Blev nästan omkörd av en EU-moppe härom dan på 70-väg... hugaligen.. de visste inte vad mittenlinjen lr yttre linjen var till för iaf.

mommesfrites - Ej medlem längre2009-04-18 11:37
Antal inlägg: 7605

Juvelbejbin, jag skulle kunna ge dig många konkreta exempel på vad lite buskörning har ställt till med. Dödsfall, komplicerade benbrott och hjärnskador. Alla har inte tur och deras föräldrar är extra olyckliga över att de gav sitt barn tillåtelse att leka med motorfordonet trots ej uppnådd ålder.
Ett alternativ vore ju att baka in moppeundervisningen i åk 8. Samhället måste ha råd att lära barnen simma och uppföra sig i trafiken.

Myspruppen - Ej medlem längre2009-04-18 11:41
Antal inlägg: 5000

Håller med mommes!här dog två unga pojkar då de var ute & buskörde,för ett år sedan...
Märkligt resonemang=/

Tess 082009-04-18 11:54
Antal inlägg: 18003

Tycker det är märkligt att jämföra skottlossning med buskörning på moppe. Både är f*n lika allvarliga så båda kan döda samma antal personer om nu inte en moppe kan döda fler...
Att sitta och gnälla och vara bitter för att man inte kan ge ungen en moppe/moppekörkort hjälper inte ett dugg. Låt han själv tjäna en del av summan...
Fattar inte hur man tänker om man har pengar så man kan köpa en moppe men sedan gnäller över att man måste kunna bevisa att man kan framföra fordonet...

Tess 082009-04-18 11:54

Håller med mommes. En viss del av undervisningen borde de kunna ha i skolan...

kissed - Ej medlem längre2009-04-18 11:56
Antal inlägg: 3037

Men som de har det nu med obligatoriskt förarbevis på EU-moppe kan inte det räcka så egentligen?
Vet att speciellt EU-moppar har ställt till med en massa hemska olyckor, där jag bor är det två stycken som har fått sätta livet till:-(

Men det är synd att det blir så dyrt, det kommer bli en hobby för de rika:-(

Sen tycker jag också att det är stor skillnad på EU-mopparna och de vanliga.

Amiable2009-04-18 12:20
Antal inlägg: 1365

Tess 08 - "Att sitta och gnälla och vara bitter för att man inte kan ge ungen en moppe/moppekörkort hjälper inte ett dugg. Låt han själv tjäna en del av summan..."
- tror du syftar på mig?
Jag ÄR _inte_ bitter lr gnäller, hur får du ihop det?
Jag påstår att det blir som allt annat, ett segregerat samhälle vad det gäller moppar med, för de som har mycket pengar o de som inte har så mycket pengar.

*suck*

Tess 082009-04-18 13:34

Amiable, nej, det är inte dej jag syftar på...

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?