Spelrum
| Giraffen | 36 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 4 |
| Inloggade | 40 |
Mobilspel
| Pågående | 19 489 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Polly Juice | 2009-04-22 23:29 | |
![]() | *applåderar barbie* Jag bara väntade på den där kommentaren... Men faktum är att det finns föräldrar som klarar av att hålla pli på sina ungar och som ser till att spara långsittningarna tills de är med enbart vuxna; när barnen är med så äter man i lugn och ro men utan att slöa, och sen sticker man. Och det är inte så att vi som inte har egna ungar blir hysteriska och vill slänga ut alla ungar från alla restauranger så fort de öppnar munnen; det vi vill är att ungarna ska prata normalt, kanske skratta, det har vi inget emot, det låter charmigt och hjärtevärmande - men vi vill slippa att de springer omkring och illskriker. Och DET kan alla föräldrar se till att ungarna låter bli att göra - i värsta fall genom att helt enkelt säga "ursäkta, men jag har tyvärr ändrat mig" till kassörskan, ta med sig ungen därifrån, och tala om för honom/henne att det inte blir något fler restaurangbesök förrän denne/denna lärt sig att uppföra sig som folk. Det är INTE grymt mot ungen - tvärtom, den lär sig att vara trevlig, vilket gör att folk behandlar barnet vänligt tillbaka. Uppfostran, kallas sånt. | |
| run-marie | 2009-04-22 23:35 | |
![]() | Basta, menar du Lederhosen? Skulle man bli mer skötsam med det och/eller sjömanskostym? Prata med dina barn om hur det är på restaurang, men trivsel, varför många går dit för att njuta av att kunna unna sig att gå dit och äta gott så tror jag att dom förstår att det inte är dagis/fritids man är på när man kommer dit. | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-04-22 23:45 | |
![]() | men va fan | |
| Basta - Ej medlem längre | 2009-04-22 23:51 | |
![]() | run-marie: Jag tyckte att jag var övertydlig, och om jag stavade läderbyxa fel så ber jag om ursäkt. Vad jag menade var att jag som gammal krögare har sett så många usla föräldrar. | |
| run-marie | 2009-04-23 00:01 | |
![]() | OK Basta, det var inte stavningen egentligen utan om det skulle ha hjälpt om man var finklädd/uppklädd med uppförandet jag undrade över. Att du sett många usla föräldrar förvånar mig inte alls för det finns ju vissa som låter ungarna springa fritt omkring, kasta pommes frites på varandra mm, men jag tror iaf att även föräldrar som tar med sig sina barn på restaurang skulle få det bra mycket mysigare om de förklarade innan för barnen att det är "lite fint" att göra det. Skillnaden är väl på McDonalds att där går ju många mammor/pappor med sina barn från det ungarna är riktigt små och dessutom träffar de ofta nån som dom känner från andra gånger och det kan gå "lite vildare till". Tror att folk som äter på McDonalds är vana vid barn på ett annat sätt än på restaurang faktiskt. Om jag nån gång går "ut" och äter så iaf inte där. Jag gillar när det är tända ljus på bordet lite soft musik i bakgrunden och man kan sitta och äta gott och prata i lugn o ro. DET betalar jag gärna lite extra för att kunna göra med min älskling då och då och vid de tillfällena VILL jag inte höra varken barnskrik eller fyllehundar som pratar för högt. | |
| Basta - Ej medlem längre | 2009-04-23 00:16 | |
![]() | run-marie: Det var just det jag skrev. När vi säljer avkopplande romantiska middagar i vår reklam så menar vi inte ett gäng gapande barn. Nu råkar jag ha ett gäng (fler en tre) barn och vara införstådd med problemet. Mina barn är såklart alltid fantastiska men vem kan begära det av någon annan. Nu smyger jag in en liten :-) annars uppfattas man tydligen som en Psykopat. | |
| krutmarie | 2009-04-23 01:06 | |
![]() | Vilken restaurang jobbar du på Basta? Dit skulle jag vilja gå med min man för en romantiskt god, lugn middag utan barnskrik och högljudda, överförfriskade vuxna. Vi går inte ut ofta, men det är det man önskar sig just då. Jag har också mer än 3 barn, men när de var med (när de var små för många år sedan) så visste dom att det var nåt speciellt och uppförde sig därefter. Annars var dom inte direkt lugna och tysta eller kuvade heller för den delen. | |
| Basta - Ej medlem längre | 2009-04-23 01:12 | |
![]() | krutmarie: Det är just det vi tror säljer, vi är till l och med så hårda att vi vägrar barn under femton år att använda SPAavdelningen. | |
| asodora | 2009-04-23 01:29 | |
![]() | Klart barnfamiljer ska gå ut och äta. Det som är problemet med en del barnfamljer är att dom tror att i notan ingår att sanera efter dom. Vet inte om det är så juste att lämna bajsblöjor på bordet, diverse matrester på golvet, "tusen" servetter spridda över upptagningspmrådet etc. En del barnfamiljer tror dom har någon form av förbehållsrätt i att grisa ner... | |
| MaadMaxx | 2009-04-23 01:37 | |
![]() | Jag vet i tusan, men om jag tex har betalat för en sjurätters sittning, vill jag då rakt inte genomlida den med massa barnskrik och dylikt... Jag har aldrig riktigt tänkt på det, men ju mer jag tänker så är jag nog för ett barnförbjud på resturanger, åtminstonde de med fyra stjärnor och uppåt. | |
| stella00 | 2009-04-23 02:59 | |
![]() | det är inte svårt att få barnen sköta sig vid retaurang besök.de beror på en själv hur mkt man jobbar på det...mina barn är 7,5 och 6 år.. inför utgång så förbereder jag ev med saker de kan göra under sittningen..fanns perioder då de var mkt mindre och kunde inte riktigt hantera sitta så länge ,då valde vi bort restaurang besöken..barnen var medvetna om anledningen (de var runt 4-5). har själv jobbat på restaurang och helt ärligt de barn som sprang runt och förde mest liv hade föräldrar som inte brydde sig alls, såg restaurangen som lekstuga och personalen som barnskötare! själva hade de ingen hyfs alls heller ... maadmaxx har du barn? tror du för det första att ett par med 2 smä barn , säg mellan 0-5 väljer och gå på finfina restaurangen med barnen?? Barnförbud? asodora det är whitetrash familjer du pratar om ... man måste uppfostra barnen,, | |
| lansett | 2009-04-23 08:54 | |
![]() | Självklart ska barnfamiljer hålla sig hemma så att vi utan små telningar kan få njuta av lugn å ro! | |
| Bitte - Administratör | 2009-04-23 09:37 | |
![]() | Skulle ni säga samma sak om om handikappade eller andra så är det diskriminering och det tycker jag detta börja likna också,, Herre gud alla har väl rätt att äta på restaurang och blir man störd av andra stanna hemma och ät då,, Och komm i håg en sak ,, Det man säger om andra säger mest om en själv Bitte | |
| blackrock | 2009-04-23 09:38 | |
![]() | exakt! barn är väl människor i allra högsta grad vafan det handlar om föräldrarna! som trashie har sahgt tidigare och bitte har helt rätt fattar inte att det ens ska behövas en tråd om detta TRAMS | |
| blackrock | 2009-04-23 09:38 | |
![]() | exakt! barn är väl människor i allra högsta grad vafan det handlar om föräldrarna! som trashie har sahgt tidigare och bitte har helt rätt fattar inte att det ens ska behövas en tråd om detta TRAMS | |
| barbi | 2009-04-23 13:23 | |
![]() | Bitte o mysp ni har så rätt:) Självklart låter man inte sitt barn springa runt och bråka och skrika! men vi har lika mycke rätt och gå ut och äta som andra fast vi väljer och ta med våra barn. Men ni som gnäller varför går ni inte ut och äter efter 21? Nästan helt säkert att ni inte träffar på barnfamiljer då! | |
| mimmipigg1 | 2009-04-23 13:24 | |
![]() | självklart ska ungarna med! Det är ju så vi lär dom det sociala spelet, genom att låta dem vara med i världen! | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-04-23 13:36 | |
![]() | ja självklart ska barnen med å de just för att dom ska lära sig de sociala samspelet!å jag retar mig på de föräldrar som inte tar sitt ansvar att lära dom det barnen förlorar ju stort på det själva... | |
| barbi | 2009-04-23 14:24 | |
![]() | Så sant mys.. vi va på en vanlig pizzeria med barna o tanten vart skit sur o drog. vi försökte få dom små o sluta gnälla men dom ville inte så det hela sluta med att syrran gick ut med dom och lämna sin pizza det är inte så lätt och få en 2åring och en 3åring och förstå att dom måste sitta stilla och vara tysta. Men det är träning det me:)) | |
| twistedsmile | 2009-04-23 15:26 | |
![]() | det bästa vore väl om föräldrarna själva kände av vilken "nivå" på restaurang deras barn klarar av. det är ju olika från barn till barn. det går inte att jämföra mcdonalds med en dyr restaurang med ev. bordsbokning. den senare tillåter väl knappast överförfriskade heller..? jag bryr mig inte ett dugg om någon unge skriker när man äter någon billig snabbmat, däremot blir jag störd om jag och min sambo ska ha en romantisk middag och inte kan prata normalt för att någon annans barn är högljuda. men förbud känns lite overkill. heja förnuftet! | |