Spelrum
| Giraffen | 3 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 4 |
Mobilspel
| Pågående | 19 458 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| slånbär | 2009-05-01 21:46 | |
![]() | jag har svårt att oroa mig för sånt här faktiskt för det känns på nåt sätt så avlägset och dessutom så har hysterin en motsatt effekt för min del. Jag kan inte låta bli att göra jämförelser. Jag menar om det nu tex har dött typ 150 i den här influensan så tänker jag direkt"hur många dog i trafiken idag världen över". Inte slutar folk åka bil eller annat för det. Det är som rökare som oroar sig över att maten är besprutad eller innehåller tillsatser.Hur motsägelsefullt är inte det? Jag tycker självklart att det är jättebra att det finns en beredskap när sånt här händer och det räcker liksom för att jag inte ska ora mig så. Media skapar lätt panik . Min femtonårige son är jätteorolig och vill helst bära munskydd och stanna hemma för han har verkligen påverkats negativt av mediabilden av det hela. Det är då jag använder jämförelsen med tex trafikdöden för att han ska se det absurda i hysterin som skapas. Han ska ju inte begränsas av omotiverad rädsla. Jag skulle dock inte åka till just Mexiko i dagsläget om jag kunde undvika det förstås..... | |
| ANDERStG | 2009-05-01 21:55 | |
![]() | slånbär: Är inte mediefostran, att lära sig kritiskt bedöma informationsflödet, på föräldrarnas bord? :) | |
| slånbär | 2009-05-01 22:28 | |
![]() | Just det. Precis det jag gör. Men ungar kan hinna ta in mycket innan dom kommer och pratar om det med föräldrarna. | |