Spelrum
Giraffen29
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
30
Inloggade59
Mobilspel
Pågående19 499

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Småplock2009-05-01 21:30
Antal inlägg: 54

? Jag skapar en profil för att spela betapet.

dudeniro - Ej medlem längre2009-05-01 21:31
Antal inlägg: 6214

CHL, om polisen har sagt att det är ungdomar så utgår jag från att deras problembeskrivning är korrekt i detta fall. Har du annan information?

konstigt beteende va? Ungefär som resten svenssons alltså? Jag menar, som tenderar att bo och umgås med svenssons. Där jag bor i Maine bildades för snart 140 år sedan kolonin "New Sweden" dit svenskar valde att flytta. Man kan fortfarande åka dit och dricka söndagskaffe i kyrkan, för att inte tala om lucia-, jul- och midsommarfirande.

Det är inget konstigt. Det konstiga är att ett område får bli så segregerat att det plötsligt blir destruktivt och påverkar in- och utflyttningen negativt, samt leder till negativa generaliseringar om dess invånare som (uppenbarligen) skadar de grupper som bor där samt leder till idiotuttalanden typ småplocks ovan.

Jag tror att om man tittar på många av miljonprogramsområdena i Sverige så är det inflation på sociala problem. Folk vill ut, och vad som har hänt i en del områden är att "svenskarna lämnat", och kvar är invandrarna som i mångt och mycket inte har lika stor handlingsfrihet som svenskarna.

CHL - du mystifierar invandrare, problemet är lika mycket vårt som deras. Och ökad stigmatisering lär ju inte underlätta saken.

Gör om betongförorterna från grunden.

Småplock2009-05-01 21:33
Antal inlägg: 54

Skall inte klampa mer på dina fötter CHL
skippar forum och spelar istället.

CHL2009-05-01 21:35
Antal inlägg: 1212

kan du åka till Iran å äta köttbullar med? får du samma bemötande där som iranier får här?

Bara undrar såklart...

anneli72 - Ej medlem längre2009-05-01 21:35
Antal inlägg: 11612

Nej,skippa inte forum,småplock.

LowProfile - Ej medlem längre2009-05-01 21:36
Antal inlägg: 959

Palme sa det bäst:

www.youtube.com/watc...kD 589hlGow

dudeniro - Ej medlem längre2009-05-01 21:36

småplock, borlänge där du kommer ifrån utgör ett perfekt exempel. Borlänge har negativa associationer till brottslighet, och ses av många som en tråkig industristad med sociala problem?

Du håller säkert inte med. Nej, just det. Men det är sant för många. Och man kan ju undra vilken kultur babianer som "familjen" och andra kända rötägg i borlänge man skall skicka tillbaka dem till?

Går man lite djupare och tittar på borlänges brottslighet, så är de inte särskilt mycket värre än andra städer i samma storlek. Men "stämpeln" är där, och den sitter i.

CHL2009-05-01 21:36

Småplock: finns inget du sagt som jag inte instämde med.

Så därav kollade jag vem du var och fann att du blev medlem idag, många som inte vågar stå för sina åsikter gör så. Skapar ny medlem och kommenterar där istället.

Ber om ursäkt att jag missbedömde dig.

meimse - Ej medlem längre2009-05-01 21:38
Antal inlägg: 733

Såg ett reportage om Rosengård för kanske en tid sedan. I de lägenheter som visades fanns kackelackor, mögel och vattenskador. Trots vädjanden (styrkta av bl. annat läkare) under flera års tid så var problemen inte åtgärdade. Kan reportaget ha handlat om "herrgården"? Nån som vet om fastighetsägaren åtgärdade problemen?

dailynews - Ej medlem längre2009-05-01 21:39
Antal inlägg: 281

Hörde jag Babianflock?

Jag vet inte en enda människa som faktiskt inte vill tillföra något till det samhälle dom tillhör.

När folk marginaliseras pg a hudfärg, utseende, ekonomiskt osv så skapas underklass. Det är förtryck. Det är det förtrycket som tar sig form i Rosengård. Det är vi som bär ansvaret till att det händer för att vi fördömmer folks möjligheter. Den här tråden, med dess referens till apor och babianer säger en hel del om den svenska mentaliteten.

Ett socialbidrag ger idag 3550:- att leva för i månaden utöver hyra. Om du skall få ett jobb så måste du passa in i svensk standard + få i dig ordentligt med mat så att du orkar med. Utöver detta så kommer då ju även social acceptans för den du är. Folk måste känna att det finns möjligheter. Det kallas köpläge.

Matpriserna har skenat iväg, ett par acceptabla skor går på 700:-, byxor ca 500 - 1000 osv... det kostar och passa in i vår materialistiska övertygelse. Jag tycker det är dags och höja socialbidraget, ja.

Termen "klipp dig och skaffa ett jobb" är lättare sagt än gjort.

dudeniro - Ej medlem längre2009-05-01 21:39

CHL varför inte? Tror du att iranier behandlar svenskar särskilt illa? Jag ser ingen anledning att tro det, med tanke på den enorma gästvänlighet som jag har upplevt från människor från mellan östern.

Får iranier särskilt bra bemötande här menar du CHL? Vad baserar du det på? För att de får komma hit? För att vi välkomnar dem med ena handen och rövknullar dem med den andra så som du gör med dina fördomar? (Vilken iranier skulle vilja äta köttbullar med dig!?)

Goliath II - Ej medlem längre2009-05-01 21:39
Antal inlägg: 460

Så skillnaden som jag ser mellan kyrkkaffe/Luciafirande och mer eller mindre aktiv krigsföring är felaktig?

CHL2009-05-01 21:39

finns väl inte en sund byggarbetare som jobbar där .. hahah, dom har ju ett val!

dailynews - Ej medlem längre2009-05-01 21:46

Hade dom ett val hade dom nog bott kvar i sitt ordinarie hem. Att dom utnyttjas som billig arbetskraft tyder snarare på modernt slaveri.

CHL2009-05-01 21:46

jag baserar vårt invandrarmotagande överhuvudtaget såhär:

Vi ger dom bostad, skola ofta med specialmat, för dom äter ju inte fläsk, vissa inte nöt, vissa inte fågel osv...
Så vi ger dom flera måltider att välja mellan i skolan, själva har vi bara en måltid att välja mellan såklart.
Vi ger dom bidrag för att dom ska få ett drägligt liv, ändå har dom ofta bil och diverse annat.
Vi försvarar dom in i det sista, det är ju fruktansvärt illa mot dom att sjunga nationalsången på vår nationaldag.. på vår skola hade dom mr bombastik eller vad den nu hette, framförd av våra nysvenskar.

Jag bodde i ett område med många nysvenskar.
Skulle gå å handla frukost när några ungar kom fram till mig och kallade mig hora.
Frågade varför dom sa så (då barn är barn)
Dom svarade att pappa har sagt att alla svenska tjejer är horor.

man undrar ju..

Plumspapper - Ej medlem längre2009-05-01 21:47
Antal inlägg: 1005

En släkting till mig kan inte förstå hur någon kan ha ett vanligt jobb eftersom arbetarklassen enligt henne består av smygrasister och homofober.

dudeniro - Ej medlem längre2009-05-01 21:48

Nej Goliath, du behöver ju inte feltolka mig med avsikt. Folk söker sig till varandra, anledningen till att New Sweden anses vara pitoreskt och ett trevligt utflyktsmål var väl för att i princip alla invandrare som kom till USA hade samma möjligheter att "bygga det nya landet".

CHL2009-05-01 21:49

jag tillhör den växande skaran som är trött på att vi tar emot mer än vi kan ta hand om... utgår med det!

LowProfile - Ej medlem längre2009-05-01 21:50
Antal inlägg: 959

Tja, Plumspapper, man ska ju inte generalisera, men visst är det mycket skitsnack som florerar på arbetsplatserna i detta land.

dailynews - Ej medlem längre2009-05-01 21:51

Det luktar underklass mot underklass. Klassiskt keyniansk politik.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?