Spelrum
| Giraffen | 36 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 24 |
| Inloggade | 61 |
Mobilspel
| Pågående | 19 607 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Viktor_M - Ej medlem längre | 2009-05-10 04:05 | |
![]() | sophistry: det låter optimistiskt men det kanske finns sådana grannar. Valigtvis så brukar väl djungelns lag råda när det gäller flerbostadshus. Alla vet att en bra granne är aldrig hemma :P | |
| sophistry - Ej medlem längre | 2009-05-10 04:27 | |
![]() | Jag var bjuden på kaffe hos de flesta av mina grannar redan under första veckan, när jag flyttade in i min nuvarande bostad. Jag ringde på vid dörrar och presenterade mig. Alla blev inte mina vänner, men det är tryggt att veta vilka de är. Alla här är ordentliga och trevliga. Men, som sagt, det är alltid bra att presentera sig och vara öppen för sällskap med sina närmaste grannar. Då kan ju "djungeln" blir lite tamare också. | |
| Prositi | 2009-05-10 07:16 | |
![]() | Bara var dig själv, våga stå emot det här med att man inte ska vara social med folk man inte känner...var dig själv och du tjänar mest på det.... | |
| Prositi | 2009-05-10 07:28 | |
![]() | Skaffa ett jobb...det är ju sååå lätt i dagens läge... Eller varför inte gå på samma fik några dagar i veckan. Även om du kanske sitter själv och fikar lär du ju få bekanta som jobbar i kassan... | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-05-10 07:36 | |
![]() | Ut på stan. Så träffade jag på folk igår. | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2009-05-10 09:35 | |
![]() | Det är ju inte lika lätt som när man var liten, helt klart. Jag flyttade till en ny stad för några år sedan och efter några veckor i exil var det svårt att hejda impulsen att bjuda med damen brevid i kön på Konsum på bio. Jag har kört det beprövade knepet: engagera mig i intresseförening (brukshundsklubb, ryttarförening, kör...finns ju lite att välja på, ngt brukar ju passa). Att gå en kvällskurs i språk är också bra, för då lär man känna folk "gratis" genom prata-med-varandra-övning arna. Hursomhelst får man verkligen bjuda till och engagera sig, de kommer inte komma hen och ringa på. | |
| Gimp2 - Ej medlem längre | 2009-05-10 10:31 | |
![]() | hur har det gått då Linn? | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-05-10 11:38 | |
![]() | *fnissar vilt åt alla förslag* Ni är allt en hop dårar. | |
| Eva_Margaret | 2009-05-10 11:51 | |
![]() | Jag tror vänskap kommer av sig själv.....inget att liksom jobba på....det märker man när man får nya vänner.... | |