Spelrum
| Giraffen | 33 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 16 |
| Inloggade | 49 |
Mobilspel
| Pågående | 19 031 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Gimp2 - Ej medlem längre | 2009-05-27 09:34 | |
![]() | jaha men er teori om att : "ta viket jobb somhelst" faller ju då | |
| - Shine - - Ej medlem längre | 2009-05-27 09:38 | |
![]() | Enligt mig så tycker jag att man ska ta den jobb som finns så länge man får lite pengar och under tiden kan man ju absolut leta annat jobb "drömyrke"..Botten från början brukar det bli så. Man kan inte förverkliga sina drömmar direkt, från början till slut brukar det nog gå och funka då :) Så tycker att de flesta borde tänka på att det är OTROLIGT svårt att få ett jobb, jobb är viktigt så man kan få pengar, stiga upp, o jobba, sen hem kan man ju bara koppla av,visst kanske inte direkt kul att vakna o stiga upp o sen åka iväg till jobb där man inte trivs men än så länge får man money... Som sagt under tiden kan man ju söka ett jobb. | |
| Minta | 2009-05-27 09:49 | |
![]() | Man kan inte ta vilket jobb som helst. Det finns jobb man är olämplig för. | |
| - Shine - - Ej medlem längre | 2009-05-27 09:56 | |
![]() | Vad tex olämplig?!?! | |
| Gimp2 - Ej medlem längre | 2009-05-27 09:59 | |
![]() | läkare om man är outbildad det finns massvis som vissa inte passar för på dagis om man har svårt för barn osv osv | |
| pennyjenny | 2009-05-27 10:00 | |
![]() | Hemtjänst/äldreboenden om man tycker att gamla människor är "äckliga" (ja, det finns de som säger så) | |
| Gimp2 - Ej medlem längre | 2009-05-27 10:00 | |
![]() | ja precis vem vill ha sin blöja bytt av någon som äcklas av en? | |
| Ond_Kanin_ - Ej medlem längre | 2009-05-27 10:11 | |
![]() | taxichaffis om man är alkoholist | |
| Miss_jk | 2009-05-27 10:16 | |
![]() | Självklart kan inte alla jobba med alla jobb, men här pratade vi väl om att inte vilja för att det är ett tråkigt skitjobb. Det är skillnad. | |
| apbur | 2009-05-27 10:16 | |
![]() | Jag förstår inte varför alla hänger upp sig på att man måste förvärvsarbeta. Gör man inte det så är man antingen arbetslös och stämplar eller så pluggar man. Jag stämplar inte trots att jag har rätt till det, ingen kan klaga på att jag lever på skattepengar. Jag befattar mig inte med arbetsförmedlingen, vill inte ingå i det systemet. Jobbar halvtid och klarar mig fint på det eftersom jag inte lever över mina tillgångar. Tycker det är fantasilöst att hänga upp sig så på att man måste arbeta på McDonalds eller ta nåt annat skitjobb som har ovärdig lön när man lika gärna kan försöka få ihop pengar på andra sätt och anpassa sig till sina tillgångar. Men har man vant sig vid sina lyxvanor och inte kan tänka sig att ändra på dem tycker jag gott man kan sitta på knä och skura golven på McDonalds toaletter. | |
| Ond_Kanin_ - Ej medlem längre | 2009-05-27 10:17 | |
![]() | de flesta jobben är väl rätt tråkiga, speciellt efter ett tag, men man måste ju betala räkningar. jag har nog nästan aldrig varit med om att jag har tyckt det var roligt att gå till jobbet. | |
| Miss_jk | 2009-05-27 10:45 | |
![]() | Lyxvanor... Ja, betala räkningar och äta middag är verkligen ren och skär lyx. Vad menar du med "få ihop pengar på andra sätt"? | |
| Ond_Kanin_ - Ej medlem längre | 2009-05-27 10:46 | |
![]() | skulle jag också vilja veta..få lite tips nurå...jag behöver pengar | |
| apbur | 2009-05-27 10:53 | |
![]() | Bor man billigt och äter billigt behöver man inte så mycket mer än några tusenlappar. Som jag sa innan så är det ganska fantasilöst att inte kunna tänka sig hur man faktiskt på en månad kan få ihop dessa tusenlappar. Om inte annat räcker det att jobba ganska lite för att få ihop så man klarar sig. Deltidsjobb och tillfälliga jobb är oerhört mycket enklare att få än heltidsjobb. Få tror dock de kan klara sig på så lite pengar. Ond_Kanin, varför behöver du pengar, du har väl en inkomst vad jag förstår? | |
| Ond_Kanin_ - Ej medlem längre | 2009-05-27 10:55 | |
![]() | men jag vill ju veta hur man får ihop pengar på andra sätt..jag vill ju ha mer. | |
| apbur | 2009-05-27 10:57 | |
![]() | Sälj din ena njure. | |
| Miss_jk | 2009-05-27 10:57 | |
![]() | Ja, men då jobbar man ju så jag förstår inte riktigt vart du vill komma. Vi pratade om att _inte_ jobba. | |
| Ond_Kanin_ - Ej medlem längre | 2009-05-27 10:59 | |
![]() | sälja njurar kan man ju bara gör så många gånger..trodde du hade nåt rikitigt sätt, som du ju faktiskt mer än antydde. | |
| Måns_E | 2009-05-27 11:03 | |
![]() | Miss_JK skrev: "Självklart kan inte alla jobba med alla jobb, men här pratade vi väl om att inte vilja för att det är ett tråkigt skitjobb. Det är skillnad." Nej, här pratade vi om man skulle ta vilket jobb som helst, och man bör inte ta jobb som man inte är kompetent att utföra, oavsett om arbetsförmedlingen tycker att man skall söka alla arbeten. | |
| apbur | 2009-05-27 11:07 | |
![]() | Nej, jag tänker inte sitta och rabbla upp alternativa metoder att tjäna pengar på, speciellt när det inte blir för en god sak, som att tillfredsställa någons habegär. Det finns säkert nån fond för fantasilösa där ni kan söka bidrag. | |