Spelrum
| Giraffen | 24 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 18 |
| Inloggade | 43 |
Mobilspel
| Pågående | 19 842 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| le-lou | 2009-06-02 12:26 | |
![]() | Bino - jag har provat det mesta. Liksom kissed flög jag senast för ca 10 år sedan, liknande upplevelse. Bokade en resa för 2 år sedan, slutade i fiasko på flyplatsen då jag inte ens kom på planet utan fick skeppas till en läkare istället. Jag har gett upp och åker tåg istället. | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2009-06-02 12:28 | |
![]() | le-lou jag eftersom jag också haft ångest så kan jag förstå dig till 110% man får se det positiva i det negativa, tänk va mycket fint du hinner se på en tågresa som flygesenärer missar:) | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-06-02 12:33 | |
![]() | Jag har tågluffat igenom större delen av Europa och förra sommaren Inlandsbanan upp till Gällivare. Ingenting jag ångrar men så fruktansvärt mycket skog och sädesfält, kvava, övervarma, stinkande kupéer. Me love flygresor och flygplatser - finns inget mer säkerhetskontrollerat och fräscht. Dessutom vill jag till Kanarieöarna och andra platser, dit inga tåg eller bussar går. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-06-02 12:34 | |
![]() | När skall ni tala om flygplanet som är borta ;) | |
| vindsus86 | 2009-06-02 12:37 | |
![]() | mommesfrites: jag hade nog varit mer rädd för amerikaner än mohammader. det där planet är nog störtat och människorna döda. hemskt, men vad gör man. | |
| apbur | 2009-06-02 12:37 | |
![]() | När facebooktråden börjar leva igen med sitt intressanta ämne. | |
| Minta | 2009-06-02 12:39 | |
![]() | Hur påverkas man av flygolyckor? Med tanke på hur många flygningar som görs per dygn runt om i världen i relation till antalet olyckor är det nog ganska säkert. Men jag är också relativt flygrädd, det kan inte hjälpas. Det känns så onaturligt att befinna sig uppe i luften och inte kunna göra någonting om något händer. Men det hindrar mig ändå inte från att resa, men att flyga som yrke skulle jag aldrig kunnat tänka mig. Förut kom rapport om att vrakdelar hittats utanför Senegals kust, men det är dt tyst om nu. Det har fortfarande inte hittats. | |
| Lindalainen | 2009-06-02 12:51 | |
![]() | jag är flygrädd. å andra sidan är jag glad att det hände nu och inte nästa vecka då jag ska ut och resa. ;D men nu ska vi ju inte jinxa det heller.... =/ | |
| apbur | 2009-06-02 12:56 | |
![]() | Just när det gäller flygolyckor brukar alltid en svår olycka följas av en annan veckan därpå. | |
| 1stclassriot | 2009-06-02 13:03 | |
![]() | kissed - jag är med dig!! jag är extremt flygrädd men tackade ja till en resa med famljen till turkiet. när vi skulle gå in för landning i antalya, satt en flygvärd (manlig flygvärdinna) med interntelefonluren i örat och hade handen för ansiktet. det såg ju väldigt tröstande ut! när vi sedan skulle landa, var det en jäkla turbulens och piloten sjönk med planet jättesnabbt och det kändes i magen vill jag lova! jag vet inte om det var meningen att han skulle sjunka så snabbt, eller om något var fel, men jag har aldrig känt sån skräck som i det ögonblicket! under veckan, när vi var där, inträffade ca 4-5 flygolyckor världen över, så jag såg inte fram emot att åka hem precis, men hem kom jag och jag har nog aldrig varit gladare över att sätta min fot på svensk mark. jag kommer aldrig mer flyga i mitt liv, det kan jag lova... | |
| Minta | 2009-06-02 13:04 | |
![]() | Området där planet störtade är Atlantens mest ökända luftrum och kallas enligt Aftonbladet "svarta burken" och metereologerna kallar det "intertropiska konvergenszonen". "Där varvas dygnslång stiltje med våldsamma oväder och skyfall. För att flyga i området ger flygbolagen specialutbildning. " Det kan också vara ett blixtnedslag. Eller så kan det väl vara en bomb. Eller ett ufo. | |
| FLuBBeR - Ej medlem längre | 2009-06-02 13:05 | |
![]() | Dvs. minst en svår olycka per vecka året runt, Upa? :) | |
| Minta | 2009-06-02 13:06 | |
![]() | Jag är också såpass rädd för att flyga att jag gruvar mig inför en resa och under hela semestern, *nu ska jag hem också* och andas ut först när jag är hemma och lovar mig sjäv att aldrig mer flyga. Men jag är också ganska rädd när jag åker bil. | |
| apbur | 2009-06-02 13:12 | |
![]() | FLuBBeR, nu skrämmer du ju upp folk helt i onödan. Aja. | |
| FLuBBeR - Ej medlem längre | 2009-06-02 13:13 | |
![]() | F'låt. | |
| Miss_jk | 2009-06-02 13:20 | |
![]() | "De" (vilka det nu var...) hade ju fått massa felmeddelanden från flygplanet. Massa el-fel efter varandra, dock hade inte piloterna nödropat någon gång. | |
| Lindalainen | 2009-06-02 13:24 | |
![]() | flyga är ju säkrare än att åka bil, sägs det ju. det är ju ändå ganska coolt att flygolyckor inte händer så ofta med tanke på vilka stora monstermaskiner som väger ton som flyger. och hur ofta flygplan lyfts och finns i luften. äääh! vill inte flyga nästa vecka! >< | |
| Miss_jk | 2009-06-02 13:31 | |
![]() | Känns väl som att rädslan för att flyga ofta sitter i att OM man kraschar så är risken betydligt större att man omkommer än OM man krockar. Även om bilolyckor händer oftare så är det mindre risk att man omkommer än om man störtar från 5000-10000 meters höjd. | |
| Minta | 2009-06-02 13:48 | |
![]() | Ja, och känslan av att man upplever några fasansfulla minutrar halvtimmar innan, när man förstår vad som troligen kommer att hända. I bilkrascher går det oftast snabbt. | |
| Lindalainen | 2009-06-02 13:56 | |
![]() | var det nån som såg boston tea party igår? då berättade dom om en flygvärdinna som ramlat ur ett plan, ungefär 11 km upp i luften. men hon satt fast i sin flygstol, så hade hon hamnat på ngn slags klippa i rätt vinkel och hej och hå och åkt i stolen, som en slags bergochdalbana -och överlevt! hur coolt är inte det?! true story. | |