Spelrum
| Giraffen | 3 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 4 |
Mobilspel
| Pågående | 18 663 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| wildman | 2009-06-05 16:19 | |
![]() | Bitley, du har bara en parts utsago. Man ska passa sig för att döma på en parts utsaga. Det är mycket möjligt att det är så, men att döma så snabbt är farligt. Om du nu själv har problem med ditt ex borde du själv veta att hon säkert kan vinkla till saker så att utomstående får det till ditt fel fast du inte anser det själv. Sådan är männsikan. Både medvetet och omedvetet tillrättalägger man allt till sin egen fördel. Det är mänskligt, men som utomstående ska man alltid vara en smula skeptisk. | |
| wildman | 2009-06-05 16:20 | |
![]() | Dragabol Om du läste hela tråden så korrigerade jag mig med "reglerna" självklart handlar det inte om paragrafer på ett papper utan ett samförstånd man diskuterat sig fram till. | |
| dragabol | 2009-06-05 16:22 | |
![]() | okej wildman .. då tänker vi lika | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-06-05 16:27 | |
![]() | Jag skiter i vad majoriteten tycker, jag går efter min moralkompass och om den inte är som eran så vad göra liksom. | |
| vinterresa - Ej medlem längre | 2009-06-05 16:30 | |
![]() | inge_flyt m fl, återigen en definitionsfråga. Hur definierar man "förhållande". Alla förhållanden är inte sexuella och alla förhållanden "vid sidan om" är inte otrohet. T ex måste man ju ibland resa på affärsresor med arbetskamrater av andra kön och vistas i veckor eller i månader i främmande länder och på hotell. Då blir det naturligtvis mycket gemensam tillvaro med kompanjonerna, man får mycket gemensamt och blir nära vänner. Ska en människa sitta hemma i handbojor och fotkedjor bara att hon/han är sambo eller gift? Trohetslöftet är något mellan de två älskade. Hur man då håller avtalen ligger i var och ens eget intresse. Man kan inte tvinga sin partner till att vara trogen och han /hon är trött på förhållandet. Så länge förhållandet är värt att satsa på gör man nog det. Men tiderna förändras och människor (och förhållanden) med dem. Inget är för alltid. Söker ens partner andra intressenter så nätet, så är det kanske dags att själv också söka andra möjligheter för sin framtid. | |
| vinterresa - Ej medlem längre | 2009-06-05 16:32 | |
![]() | "om" - inte "och" i "Man kan inte tvinga sin partner till att vara trogen och han /hon är trött på förhållandet. " | |
| Helena79 | 2009-06-05 16:36 | |
![]() | Man kan visa så pass mycket respekt att man gör slut på förhållandet först innan man går vidare!! | |
| sophistry - Ej medlem längre | 2009-06-05 16:46 | |
![]() | Sviken, du frågar: "Har någon varit med om något liknande?" Svar: Ja. Vi är många om det. Själv blev jag kvar och försökte lära mig att leva med honom trots allt och för barnens skull. Men, inget blev som förut eller rättare sagt så, som det hade verkat vara i mitt livslögn. Tillslut blev det slut och vi är goda vänner. Så mitt råd är 1) lämna ett sådant förhållande bakom sig 2) bråka inte och anklaga inte utan meddela sakligt att du nu vill gå vidare med ditt liv, räck elegant din hand och tacka honom för den tid ni haft 3) kom överens om delad vårdnad 3) gå vidare med ditt liv, lev i nuet och glöm bort historiska händelser som var destruktiva | |
| vinterresa - Ej medlem längre | 2009-06-05 16:58 | |
![]() | "Man kan visa så pass mycket respekt att man gör slut på förhållandet först innan man går vidare!! " Visst, Helena, det är det intellektuella optimalet. Men, människor består inte bara av intellekt utan även av känslor och drifter. Dessutom tror jag, att de flesta vet och förstår hur det borde vara, men lyckas inte leva upp till det. Det är skillnad mellan det normativa och positiva dvs hur det borde vara och hur det är. Människan är inte perfekt. Vi lever i en "fnaskkultur", där det finns gott om tillgång till bilder av lättklädda kvinnor på nätet och tom på dagstidningarnas hemsidor. När prostitutionen blev kriminell på offentliga platser kröp den bakom kulisserna och är säkerligen ännu mer tillgänglig nu än förut. Det är bara att ta för sig! Inte alla män som kan motstå det öppna tillbudet. | |
| kärleksmumms | 2009-06-05 16:59 | |
![]() | Jag tycker absolut att det är otrohet! Lämna honom omedelbart... Han tänker verkligen inte på dottern när han håller på så. Jag vet att det kommer vara riktigt jobbigt! Men han behöver verkligen få sig en käftsmäll egentligen! Men det kanske är för våldsamt?! | |
| Piaree | 2009-06-05 17:09 | |
![]() | All typ av sex utanför förhållandet är otrohet, så länge inte båda parterna är med på det. Självklart ska du lämna honom bums. I längden är det det enda rätta både för dej & ert barn. | |
| ---Robban--- - Ej medlem längre | 2009-06-05 17:25 | |
![]() | Äsch, låt kidsen ha lite kul när de är på internat. | |
| kärleksmumms | 2009-06-05 18:26 | |
![]() | Jag förstår inte det roliga med det robban skriver?! | |
| ---Robban--- - Ej medlem längre | 2009-06-05 18:28 | |
![]() | *Antecknar* | |
| Gimp2 - Ej medlem längre | 2009-06-05 19:17 | |
![]() | maj GODD kan man inte vara trogen ska man inte ha nån fru heller | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-06-05 19:20 | |
![]() | Du är så klockren, Gimp. | |
| FLuBBeR - Ej medlem längre | 2009-06-05 19:20 | |
![]() | Eller man. | |
| -BLÅVITT- | 2009-06-05 19:31 | |
![]() | Bara en liten fråga... Vad är "internetsex"? - Är det att man kollar på porr på internet? - Är det att man försöker byta till sig naken bilder av andra? - Är det att man via webkamera delar med sig? ...eller är det något annat? Jag är själv lyckligt gift och är skyldig till det första påståendet (kollat ENSAM på porr på nätet). Är jag därigenom otrogen? Jag vet själv att min fru är med på Facebook och har därigenom säkerligen kontakt med en massa gamla kompisar (kanske till och med gamla killar!). Den som kan definiera detta - gör gärna det! | |
| -BLÅVITT- | 2009-06-05 19:31 | |
![]() | hmmm... Hatar avstavningar. Lyckades dock själv få till "naken bilder"... | |
| FLuBBeR - Ej medlem längre | 2009-06-05 19:39 | |
![]() | "Jag är själv lyckligt gift och är skyldig till det första påståendet (kollat ENSAM på porr på nätet). Är jag därigenom otrogen?" Tycker din fru att du är det? Skulle du tycka att din fru var det om hon gjorde samma sak? Varje förhållande är unikt och sätter sina egna regler - enkelt om du frågar mig. | |