Spelrum
Giraffen | 37 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 25 |
Inloggade | 62 |
Mobilspel
Pågående | 19 840 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
skrabban | 2009-06-14 23:37 | |
![]() | När jag var liten så hade jag varit i Folkets Park i Malmö. Jag bor i Malmö. Kände en som var vakt i Folkets Park, han bodde på vår gård. Skulle skynda mig hem till min mamma och då sa jag så här Du vet han som är park i vakten istället för han som är vakt parken. Det var en rolig felsägning. Höll förresten på att skriva felsågning i stället för felsägning. Så det kan bli. | |
Tess 08 | 2009-06-14 23:46 | |
![]() | En kompis mamma ropade för att "te pack u lår" skulle börja.... hon är inte så himla haj på engelska för då hade hon kanske kunnat uttala "The bachelor" :) | |
mackz_ | 2009-06-14 23:48 | |
![]() | jag och min syster skulle framkalla foton på semestern där jag bland annat leker med min systerson i poolen på nåt av fotona, tjejen som jobbar i fotoaffären frågade vad "vår" son heter och jag som vill poängtera inför den snygga tjejen att jag och min syster faktiskt är syskon häver ur mig: - no no, I am her sister | |
annakarineli | 2009-06-14 23:48 | |
![]() | Min lilla mormor hade varit på blomsteraffären och köpt "såna där leprakulor" =) | |
Behringer | 2009-06-14 23:51 | |
![]() | jag blev i min tidiga ungdom (6-7 år kanske ) oerhört förvånad när "Benke Myhre" visade sig vara en tjej. avdelning felhörning i o f s, men jag orkar inte leta upp den tråden | |
annakarineli | 2009-06-14 23:54 | |
![]() | Själv är jag jätteduktig på att prata fel. Jag glömmer aldrig en gång i lågstadiet när jag hade lottats in i elevrådet mot min vilja. Jag var jättenervös och blyg och skulle fråga om övriga (elever ända upp till årskurs 9) om de visste ifall skolan skulle börja byggas om under sommaren. Självklart blev det "Ska sommaren byggas om i skolan?" Alla skrattade och usch vad jag blev generad!! Jag deklarerade också i telefon för inte allt för länge sedan att jag skulle steka bägg och äcon... | |
annakarineli | 2009-06-14 23:59 | |
![]() | Kul också när man läser helt galet och inte förstår vad det står! Jag rensade golvdrunnen i duschen samtidigt som jag pratade i telefon och läste på propplösningsmedlet att det kunde bildas "Luttsten" om man spolade med vatten som inte var tillräckligt varmt. Det kom ett gott skratt från andra sidan och numera vet jag att det heter lutsten och uttalas just så! =) | |
annakarineli | 2009-06-14 23:59 | |
![]() | haha *golvbrunnen Expert på små språkfel;o) | |
Tess 08 | 2009-06-15 00:00 | |
![]() | Min mamma var i Östersund och undrade vilken typ av fisk frösöring var.... problemet var att det inte var en Frös-öring utan en Frösö-ring som är gjord av korv :) | |
annakarineli | 2009-06-15 00:05 | |
![]() | =) Jag tittade också på Diskoverry i många år och trodde att bilen Pegeut uttalades "Peg out" och fick på nåt vis ihop det som att det fanns en bil som uttalades pegeut och en annan som uttalades "peg out"..... | |
taxam - Ej medlem längre | 2009-06-15 00:16 | |
![]() | Nulle Pätt var Snurre Sprätt.... | |
mackz_ | 2009-06-15 00:20 | |
![]() | våra släktfester brukar bli roliga då vi alltid kan köra gamla felsägningar i repris; disko-verry, ejro-sport, korvprinsar och erotiska fiskar =) | |
SpelamEr | 2009-06-15 00:27 | |
![]() | Jag är gammal och fast i den tid då man för att köpa porto inom Europa förutom till de nordiska länderna bad om porto just "utom Norden". Jag verkar nu för tiden ha en förmåga att kasta om bokstäver när jag har för mycket att tänka på. Såväl jag själv som kassörskan blev förvånade när jag för ett par månader sedan rusar superstressad in på ICA och ber om porto utom jorden. Vi stirrade på varandra en sekund innan vi skrattade hysteriskt... | |
skrabban | 2009-06-15 00:41 | |
![]() | För några år sedan skulle jag säga ordet centrifug till min man men råkade säga centrifiguren istället. | |
magga | 2009-06-15 00:48 | |
![]() | Min isländska mormor tror att Corn Flakes heter Corn Fläsk.. Och min isländska moster var på besök i Sverige och skulle härma rösten på tåget som ropade upp nästa hållplats. När vi åkte genom Stångby var hon väldigt in the mood o ropade högt -Ståndby! så alla på tåget kunde höra... :) | |
magga | 2009-06-15 01:17 | |
![]() | Och när vi bodde på vandrarhem i Polen kom en kvinnlig anställd och frågade mamma om vi skulle stanna ytterligare en natt. Pappa hade då gått ner till första våningen för att betala för nästa natt och mamma tänkte på sin mycket fina engelska berätta det för kvinnan. -Eeeh.. he is there near! (Han är där nere) Jag stod bakom dörren o flabbade | |
Mirr | 2009-06-15 01:57 | |
![]() | När man ska lösa korsord och läser fel kan också bli otroligt dråpligt. I många år undrade jag omhur komage som i fromage kunde bli vom, det är ju kons mage. Hörde inte ens när jag sa det att jag kopplat fel. Ett annat exempel är bendel, som i pendel. Fast det ska ju var ben-del tex. lår eller vad. | |
Lurifixxxan | 2009-06-15 02:00 | |
![]() | har alltid sagt äggledare om våran äggdelare :P | |
Billan_1985 | 2009-06-15 03:29 | |
![]() | Min mamma är en riktig hejare på att säga och sjunga helt fel saker. "Okej, jag är mitt inne i min 40-årskris men jag tänker då f*n inte skaffa mig klamydiarött hår som alla andra kärringar i min ålder". Klimakterierött var ordet hon sa fel på.. Min polares farsa kollade ofta på "Nickolodius" och det fann vi väldigt roligt. Nickelodeon heter kanalen. Min mammas faster säger alltid fel på "Cowboy", hon uttalar det "Ko-bojen" En fin felsägning av mig: "Hej! Marica, Mickes brorsa". Det var pinsamt. Den bästa felsägningen genom tiderna var från en liten kille på 3-4år, "Hej! Jag heter Kukas. Vad heter du?" Lukas heter han :) | |
Gimp2 - Ej medlem längre | 2009-06-15 07:04 | |
![]() | och hur uttalar du unconscious beata? tycker det låter ok | |