Spelrum
| Giraffen | 0 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 0 |
Mobilspel
| Pågående | 19 997 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-06-18 00:09 | |
![]() | Jaha och hur klär jag mig? kan jag få höra hur min vardagsklädsel ser ut? kan du inte pricka rätt så bör du låta bli även det. Ditt resonemang är ihåligt som en gammal trästock, förmodligen går det mask i det också. Kan du ärligt säga att du njuter av att gå till jobbet varje dag och att det är det du lever ditt liv för? eller är det snare du måste göra för att klara av din vardag? tror mer på det sista och då är det ett nödvändigt ont enligt mig, tillsåvida du inte är en av de få som tycker om att gå till det jobb de har, eller om du råkar vara egenföretagare som jobbar med något du brinner för. | |
| Ässät | 2009-06-18 00:09 | |
![]() | Herregud.. hade jag haft 15000 kr i månaden så skulle jag känna mig rik. Får nu 8500kr | |
| -BAUDI - Ej medlem längre | 2009-06-18 00:10 | |
![]() | mr.Perf... jag håller med risotto.. kanske borde du se till att korta ner dina fasta kostnader? hade du haft hälften så höga utgifter så kanske du hade klarat dig längre när du har kort om pengar? | |
| mrperfect | 2009-06-18 00:10 | |
![]() | Det är 10000 efter skatt. Jag har en del fasta utgifter som jag skulle kunna skära ner på, sälja sommarstugan som är betald till exempel, men där vill jag ju vara varje ledig helg. Lånet på huset 5500, det är ju billigt, en del betalar över 15´ i månaden för relativt normala hus. Försäkringar bil båt hus: 2000/ månad. Eluppvärmt hus + elräkning på landet : 3000 i månaden. Sophämtning, medlemssskap i villaägarföreningar som jag MÅSTE vara med i då jag bor i området. För att nämna några exempel. Nu är vi uppe i över 10 utan att jag räknat maten. | |
| mrperfect | 2009-06-18 00:12 | |
![]() | Jag vet att jag kan skära ner på kostnaderna, men det är inte et liv som jag ser det, jag är ju erfaren högutbildad civilingenjör, då skall man inte tjäna 15000 utan 45000 per månad. | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-06-18 00:12 | |
![]() | men måste du ha båt tex? | |
| Pseudonymf | 2009-06-18 00:13 | |
![]() | MrPerfect? Kan du inte skaffa dig en rik fru? Det lät inte alls kul att ha så mycket utgifter. Urtvättade fleecetröjor?! :P | |
| mrperfect | 2009-06-18 00:14 | |
![]() | Båten kostar ju inget, bara försäkring, så länge den står på land måste den inte vara försäkrad......som jag sa, jag skall ha ett jobb som jag kan leva på. | |
| mrperfect | 2009-06-18 00:15 | |
![]() | Pseudonymf, ja det är iofs en bra ide men rika kvinnor om några vill ju inte gifta sig med fattiglappar utan jobb. | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-06-18 00:18 | |
![]() | Mr.P, vad är det för typ av ingenjör du är? du har aldrig funderat på att utveckla egna produkter? Du har sett mina produkter och vad jag har åstadkommit, det har jag gjort för att jag bla. har fått hjälp med ritning av en bekant som är ingenjör. Det kan finnas plats för dig med på den marknaden kanske, vad vet jag. | |
| mrperfect | 2009-06-18 00:21 | |
![]() | Jag är elektronikingenjör/Radioi ngenjör, som jag sa i en annan tråd att hitta på är inte så svårt, men att sedan sälja det är inte min grej | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-06-18 00:23 | |
![]() | Varför inte? vad behöver du för att sälja det då? det finns många bra kontakter att gå via, kommer du med en idé så ska jag hjälpa dig med det jag kan. | |
| sjöbris - Ej medlem längre | 2009-06-18 00:26 | |
![]() | Alla rika tanter kan nu klicka över till snigel-singel tråden och läsa mrP:s fantastiska..hmm...meritl ista, så ordnar det sig ska ni se.. | |
| mrperfect | 2009-06-18 00:26 | |
![]() | jag ska fundera på något, men måste också få tid att göra något prototypliknande. | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-06-18 00:29 | |
![]() | Låter bra det mr.p., never give up......om inte annat så kommer du ha kul för ditt eget höga nöjes skull när du mekar och har dig, en vinst bara det. Låt mig veta när du har kommit fram med något. | |
| mrperfect | 2009-06-18 00:31 | |
![]() | :) kommer att ta ett tjäkla tag , för mycket att göra just nu...... | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-06-18 00:47 | |
![]() | Jag gör en kniv eller två så länge, kankse kan jag sälja dem och tjäna en hacka. | |
| mrperfect | 2009-06-18 01:03 | |
![]() | Jag har två hackor i skjulet :P | |
| Billy Rubin | 2009-06-18 19:42 | |
![]() | Risotto: Casual klädstil med röd (fleece?)tröja funkar inte i den miljö jag jobbar i. Funkar inte ens på casual-friday. Som skogsarbetare är det dock det ultimata plagget, fast då vill man ju förstås ha Helly-Hansens orange skogshuggartröja. Röd tröja? Nää för faan.... ja möjligen på älgjakten då. | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-06-18 19:52 | |
![]() | Och varför skulle den bilden du ser av mig inte kunna vara tagen på älgjakten? alla på detta forum vet att jag jagar på alla mina lediga stunder under säsong. | |