Spelrum
Giraffen37
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
24
Inloggade61
Mobilspel
Pågående19 822

Forumkategorier

Användare Inlägg  
apbur2009-06-19 00:02
Antal inlägg: 9699

Man insjuknar ju inte om man är vaccinerad, det som är själva grejen.
En sjuk befolkning kostar oerhört mycket pengar. Tänk alla som måste vårdas för att de är gamla och sjuka och åker på influensan.

svininfluens - Ej medlem längre2009-06-19 00:09
Antal inlägg: 710

Man insjuknar väl visst om man är vaccinerad, åtminstone gjorde jag det när jag tog stelkrampsspruta. Feber i några dagar. Nu vet jag inte hur det är med svinvaccinet, man kanske inte blir sjuk av detta?

Safflor - Ej medlem längre2009-06-19 00:10
Antal inlägg: 832

Jag är vaccinerad mot så mycket, allt från smittkoppor till polio och tyfus, så en hit eller dit lär inte spela nån större roll.

apbur2009-06-19 00:23

Svininfluens, man kan ju få känningar av vaccinet men man ska inte insjukna i sjukdomen man vaccinerar mot. Man kan ofta känna sig sjuk när immunförsvaret jobbar, fråga en allergiker.
Jag vet inte om man kan tala om inkubationstid när man inte insjuknar, det var mest det. Du undrar om man kan vara bärare av viruset trots att man är vaccinerad?

svininfluens - Ej medlem längre2009-06-19 00:29

Jag undrar dels vad det kostar samhället med de 1-15 % som stannar hemma från jobbet på grund av feberkänningar till följd av vaccinationen, och dels hur viruset sprids från en vaccinerad, innan det märker av att kroppen är vaccinerad. Normalt "attackerar" ju inte virus så fort de intagit en kropp, utan de brukar (de som är smart designade åtminstone) ligga och bida sin tid tills immunförsvaret är försvagat. Förmodligen kan de under tiden de ligger latenta även spridas till andra som kommer i kontakt med den vaccinerade personen. Om virusen är riktigt smart ligger de latenta och attackerar inte alls en vaccinerad person. Således är denne smittobärare hela livet, utan attveta om det eftersom han aldrig själv märker några effekter av viruset. Man skulle kunna kalla en sådan person för en väldigt självisk person. Kanske rent av ett svin.

apbur2009-06-19 00:53

svininfluens, fast nu talar du om ett virus som snabbt muterar och kan få dessa egenskaper. Javisst, det vore ju förödande men låter lite för mycket science fiction.

Ond_Kanin_ - Ej medlem längre2009-06-19 00:53
Antal inlägg: 2032

jaha, jag trodde det här var nån slags porrtråd..

svininfluens - Ej medlem längre2009-06-19 00:55

Virus i sig är väldigt mycket science fiction, tycker jag. Min nuvarande hypotes är att virus är mjukvaran som exekverar Gud.

Cement - Ej medlem längre2009-06-19 00:59

Tack för dom orden Viktor_M
Känns bra att ibland få bekräftat att man ändå inte är helt väck :)

apbur2009-06-19 01:16

Nåja, jag håller med om att virus är spännande men man kan ju ändå kartlägga och i viss mån förutspå dess utveckling. Tycker det är lite tråkigt när man beundrar så små och enkla saker som virus när man kan djupdyka i människokroppens alla funktioner och häpna över vår konstruktion.
Nu förstod jag att det där kan tolkas på ett sexuellt vis. Sådana aktiviteter kan alla hänföras av, det är dock få som tar möjligheten att begrunda det på en mer avancerad nivå :)

svininfluens - Ej medlem längre2009-06-19 01:25

Det som jag tycker är fascinerande är att virus troligtivs spelade en nyckelroll för vår existens. Utan virus hade så komplexa livsformer som vi inte funnits.

svininfluens - Ej medlem längre2009-06-19 01:26

Sen tycker jag att man ska se helheten. Virusen i sig kanske är små och triviala, men det är varje liten beståndsdel i människokroppen också, om man studerar den för sig. Det är symbiosen som blir intressant.

apbur2009-06-19 01:31

Vi kanske har missat att varje litet virus är en beståndsdel av något mycket större, som cellerna i en människa. Det kanske var det du menade?

Billy Rubin2009-06-19 10:29
Antal inlägg: 214

Svininfluens: Det är helt uppenbart att du inte vet ett smack om virus. Det är jättestor skillnad på olika virus. Det som du yrar om att virus kan ligga latent i kroppen handlar kanske om herpes zoster virus, fast mot det finns det inget vaccin. Jag föreslår att du läser på lite först (finns massor på nätet) eller avstår från dina snilliga spekulationer.

mommesfrites - Ej medlem längre2009-06-19 10:40
Antal inlägg: 7605

Jag betvivlar att just någon behöver sjukskriva sig till följd av påverkan efter vaccinationen. Grejen är att man får influensasymptom (utan luftvägsproblem och följdsjukdomar naturligtvis) i microformat av vacc men det är då försumbart och varar inte mer än några timmar. Jag hör till de mera känsliga varelserna och reagerar alltid extra mycket på feber och infektioner men jag får aldrig bekymmer av vacc, däremot får jag värk och svullnad i armen av sprutsticket men det tar man lätt, när man vet hur influensa påverkar kroppen.

svininfluens - Ej medlem längre2009-06-25 19:42

Om någon orkar läsa den här artikeln så får ni gärna bemöta den: www.naturalnews.com/...or ism.html

Billy Rubin2009-06-25 20:43

Rättshaverist!

svininfluens - Ej medlem längre2009-06-25 20:44

Vad menar du med "rättshaverist"?

Billy Rubin2009-06-25 21:28

Whats´s in it for her? Bara ett nut-case skulle skjuta sin journalistkarriär i sank med det som hon har gjort! Antigen har hon en skruv lös eller så är det någon form av rättshaverist-agerande.

Sen kan man ju undra hur det skulle gynna storföretagens ekonomi LÅNGSIKTIGT om de bidrog till massmord. Snacka om att skjuta sig i sank...

Billy Rubin2009-06-25 21:30

Naturligtvis saknar hennes anklagelser all grund. Fallet kommer knappast ens att tas upp i domstol.

Visar sida: 1 2 3 4 5
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?