Spelrum
Giraffen | 23 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 15 |
Inloggade | 38 |
Mobilspel
Pågående | 20 146 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
apbur | 2009-06-24 11:22 | |
![]() | åh, ett vettigt tips! Ska prova innan sänggående. Tack rockshit. | |
rockshit | 2009-06-24 13:57 | |
![]() | apbur- varsegod! alltid lär man sig någon huskur när man jobbar inom vården. våra åldringar sitter inne med massa goda kunskaper och mormorstips som vi ska ta vara på! | |
jellyflower | 2009-06-24 14:32 | |
![]() | Om ens barn blir sjukt kan man dra det genom en ihålig trästam. Då blir det friskt. Min sambos morbror Sixten var klen som barn, men denna huskur hjälpte och han blev 87 år gammal. | |
blue_moon | 2009-06-24 14:36 | |
![]() | Bra tips, rockshit. När jag googlade hittade jag ett intressant inlägg på www.jogg.se där man diskuterar restless legs. Innan det fanns bättre mediciner behandlades myrkrypningar och nattlig kramp med Kinin eftersom det blockerar nervsynapsens överföring av acetylcholin som är viktig för muskelsammandragning. Kinin finns i Tonic water och Grape tonic så ett rejält glas av detta samt stark tro kan säkert hjälpa. Tyvärr sägs myrkrypningar förvärras av alkohol så det är kanske inte att rekommendera att ta för mycket gin i tonicen! www.jogg.se/?sida=fo...se archstr= | |
Gimp2 - Ej medlem längre | 2009-06-24 14:39 | |
![]() | lol "nilkrokodil" | |
johha | 2009-06-24 16:39 | |
![]() | Safflor, Okej, tack för att du tog dig tid att svara! Har varit på vårdcentralen och fått antibiotika nu så jag antar att det är lunginflammation (framgick inte direkt av läkaren vad det kunde vara, bara att jag behövde antibiotika...). | |
Larvbrud - Ej medlem längre | 2009-06-24 16:43 | |
![]() | Aha... Fick tipset att dricka grape tonic mot sendrag en gång. Kanske någon som hade missuppfattat det hela. Låter lite otroligt att det skulle lindra sendrag men vad vet jag. | |
Ässät | 2009-06-24 16:46 | |
![]() | Sendrag uppstår om man druckit för lite vatten fick jag veta av en kompis för ett tag sen när jag berättade att jag hade fått det två nätter i rad. Kunde nog stämma. Var väldigt dålig på att dricka vatten. Men under dom här dagarna när jag är sjuk har jag nog druckit 6-7 liter | |
Schmulan | 2009-06-24 16:59 | |
![]() | Prova med 2 citroner/ 4 lime. Ta ett glas vatten. Dela citronerna/lime på mitten, pressa ut juicen och lägg ner citronerna/ limen i glaset. Värm och drick det så varmt som möjligt. Det funkar mot förkylning, feber, hängighet och urinvägs infektion. Har man jobbig hosta ska man dricka varm tranbärssaft. Mot klåda, torrhud, munsår, sår som har svårt o läka kan man köpa Locobase Repair på akpoteket. Funkar mot allt. Mot halsbränna, ät en skorpa. Mot ryggvärk, kyl ner det onda (inte direkt mot huden) m en ispåse 3-4 ggr om dagen. Mot astma, koka vatten och andas in ångan. Mot torr hårbotten eller torr hud, sov med olivolja 1-2-dagar. Annars kan man ju välja själv o gå till läkaren o få en massa dyra mediciner. =) | |
Schmulan | 2009-06-24 17:00 | |
![]() | Apoteket ska det vara haha | |
DennisPlz | 2009-06-24 17:09 | |
![]() | Eftersom sendrag beror som alla vet på att man har sin säng för nära, eller kanske t o m på (huga!) ett currykors. Dvs, det bästa man kan göra för att hindra att det händer igen är att flytta sängen. | |
mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-06-24 17:21 | |
![]() | Det kan hjälpa att lägga två bestick av rosfritt stål, eller ännu hellre silver, i kors under sängen och hänga en vitlök ovanför sängen samt en rosengeranium i förnstret. | |
pennyjenny | 2009-06-24 17:36 | |
![]() | Schmulan: Du som verkade ha koll på det mesta, vad göra åt allergi i näsa och ögon? | |
DennisPlz | 2009-06-24 17:40 | |
![]() | Urinvägsinfektioner botas enkelt med vitlök. För in en klyfta i urinröret och låt vara kvar över natten. Var inte orolig om det tar emot, svider och gör ont. Det är det onda som håller på att sugas upp av vitlöken. | |
Schmulan | 2009-06-24 17:48 | |
![]() | Jag brukar ta grönt te och lägga på ögonen, koksalt och bara vatten och ånga =) | |
OdisLiljan | 2009-06-24 18:51 | |
![]() | Är man sjuk så sover man. Sover, sover och sover. det botar det mesta. Har man riktigt jäkla ont i halsen så gurglar man med äppelcidervinäger. Det tar död på halsfluss på ett kick... annars tror jag att det är bäst om kroppen får läka själv. utan massa gift!!! | |