Spelrum
Giraffen42
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
39
Inloggade82
Mobilspel
Pågående19 868

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Dyslekso2009-07-01 23:58
Antal inlägg: 8945

apbur: ja, det är klart. Jag är lite förvånad att ingen tagit upp folkhälso-/moralaspekter som att folk kommer att dricka mer om automater finns, men det är förstås detta ökade drickande som skulle motivera ägarna. Varje minut någon köar istället för att dricka är förlorade pengar, och personalen skulle antagligen kunna minskas om automater fanns. Så ägarna borde kunna tjäna på det. Personalen förlorar dricks och blir tvungna att fylla på automaterna, vilket inte facket skulle vara sådär överdrivet förtjusta över, föreställer jag mig.

Pumpagubben2009-07-02 00:15
Antal inlägg: 148

Det finns redan automater - för vin dock. Dra ditt kort och automaten pytsar ut 25 cl vin ur en kran med olika sorter att välja mellan. Gissar att det blir svårt med öl dock då den gärna skummar, men det bode gå att trimma in. För öl är det egentligen inget problem med att det skulle ta slut, de flesta som säljer hyfsade mängder stöl har ju tankar istället för lösa fat...

Dogface2009-07-02 22:37
Antal inlägg: 197

hej, jag bor i barcelona. här finns ett ställe med öltappar vid borden. man fyller alltså på sin öl själv och betalar efteråt ett literpris. på en tv-skärm har man koll hela tiden hur mycket man har druckit också. det tycker jag är smart. alla som sitter vid ett bord får ju dela på slutpriset sen, sådet kan bli lite orättvist om nån dricker mycket mer eller mindre än de andra, men å andra sidan är ölen väldigt billig också...

Dogface2009-07-02 22:38
Antal inlägg: 197

det skulle nog inte funka i sverige iofs, för att det skulle anses vara för enkelt för folk att dricka för mycket och bla bla bla

UlfTjur2009-07-02 22:40
Antal inlägg: 807

Hoppas att dessa automater kompletteras med en alkotest när ingen bartender kan neka inköp, huruvida åldersbestämning skall ske vi tandavtryck eller liknande ligger väl framtiden an

mommesfrites - Ej medlem längre2009-07-02 22:58
Antal inlägg: 7605

Automaterna skulle ju finnas på restauranger/pubar med 18-årsleg vid dörren då.
Någon form av vakt finns väl där och visar ut folk som uppenbarligen har druckit nog.

Dyslekso2009-07-02 23:15
Antal inlägg: 8945

Dogface: intressant. Ja, det skulle kanske som du säger anses vara för lätt att dricka för mycket med det systemet i Sverige. Med tanke på den berömda svenska snålheten lär det bli svårt att ordna just ett sådant system som finns på stället du talar om... folk skulle glömma bort vad de pratade om hela tiden för de var så upptagna med att bevaka de andras glas. :)

Äcklig råtta - Ej medlem längre2009-07-03 00:07
Antal inlägg: 64

Dricker just Oppigårds golden ale. Underbar.

anneli72 - Ej medlem längre2009-07-03 00:13
Antal inlägg: 11612

Pantautomater i köket skulle vara bra,så att man slapp springa
runt på stan med pantburkarna.

Det önskemålet borde jag lagt in på drömhuset.

Men nu blev det som det blev.

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?