Spelrum
Giraffen28
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
22
Inloggade50
Mobilspel
Pågående19 790

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Sweeetiepie - Ej medlem längre2009-07-08 12:57
Antal inlägg: 93

Lite ur askan i elden för vissa kanske? Har flera exempel på föräldrar som efter separation/skilsmässa fortsätter hata, bråka, jävlas. Barnen kommer i kläm oavsett...

Så lätt är det aldrig, även om de flesta förhoppningsvis kan hantera sina separationer på ett vuxet och vettigt sätt.

Mitch Ryder - Ej medlem längre2009-07-08 13:40
Antal inlägg: 631

Barnen kommer alltid i kläm vid en skilsmässa. Alldeles oavsett hur föräldrarna försöker slingra sig undan...så är det bara. Möjligtvis bortsett från familjer där misshandel förekommer.
Men vi är alldeles för få som vågar erkänna det ens inför oss själva.

Myspruppen - Ej medlem längre2009-07-08 13:54
Antal inlägg: 5000

ja inte har jag ngt å erkänna i alla fall,eftersom du skriver "barnen kommer alltid i kläm vid en skilsmässa"å att "så är det bara" så låter det ju som om du menar ALLA
jag har aldrig fällt en tår över att mina föräldrar gått ifrån varann,dom är skit bra vänner,det är jätte kul för mig å vi har kul alla tre

Myspruppen - Ej medlem längre2009-07-08 13:55

de var ingen misshandel där å jag har heller aldrig se dom bråka,dom gjorde det inte inför mig!dom växte helt enkelt ifrån varann bara å gick ifrån varann i tid å som sagt det har flytit på jätte bra

Myspruppen - Ej medlem längre2009-07-08 13:56

vi är ju som en familj ändå,jag önskar alla barn kunde känna så som har förlädrar som separerat

Dalmanisk - Ej medlem längre2009-07-08 14:01
Antal inlägg: 211

Jag som är uppvuxen, lärd, härdad och hunsad av en flock vargar känner inte till ordet separering. Där tuggar vi samma fällda vilt om vi så är valp eller mer eller mindre tandlös. Så istället för att skräckromantisera om "kastar dig till vargarna" gör det. Känner ni att det knakar i fogarna så lämna den lille utanför en lya, han kommer morra tacksamt när han blir äldre.

Safflor - Ej medlem längre2009-07-08 14:09
Antal inlägg: 832

Jag kom då inte i kläm som barn vid skilsmässan. Inte om man jämför med hur jag mådde innan den.
Visst, en del bråk efteråt, och dubbla middagar vid högtider osv, men det var klart att föredra framför alternativet.
Och i kläm...ingen har väl ett helt perfekt liv. Saker händer i livet. Och det går vidare.

eeistan2009-07-08 14:11
Antal inlägg: 1542

Det låter ju skitkul med skilsmässa!!! Kolla bara in filmen "Tomten är far till alla barnen". Intet öga torrt alltså....

torstensito2009-07-08 14:28
Antal inlägg: 78

det blir så svart vitt. En skillsmässa är inget kul eller bra men kanske nödvändig.

Mitch Ryder - Ej medlem längre2009-07-08 14:31

Skilsmässan kan vara nödvändig..helt klart...
Men bra för barnen?...

Myspruppen - Ej medlem längre2009-07-08 14:34

eh,ja?om det är nödvändigt för föräldrarna så är det nog så för barnen?för hur tror du det skulle vara i en familj där föräldrarna inte vill leva med varann längre?jag tror att det beror på hur föräldrarna sköter saken å inte att det är skilsmässan i sig,i de flesta fallen

heeting - Ej medlem längre2009-07-08 14:42
Antal inlägg: 442

Hellre harmoniska och glada men skilda föräldrar än ledsna och frustrerade föräldrar som är ihop.

heeting - Ej medlem längre2009-07-08 14:46

Och jag håller med dig myspruppen om att det beror på hur man sköter saker och ting... Jag kan inte säga att jag och mina syskon aldrig kom i kläm på grund av våra föräldrars skilsmässa men det beror ju främst på att de hanterade situationen så fruktansvärt fel. Sen om det var oundvikligt går ju att diskutera för de kommer fortfarande inte överens idag fastän de i stort sett inte behöver prata överhuvudtaget.

Mitch Ryder - Ej medlem längre2009-07-08 14:48

Önsketänkande tror jag att det där är....heeting och Myspruppen

run-marie2009-07-08 14:51
Antal inlägg: 1806

Jag har 3 skilsmässobarn, idag 41, 38 och 36 år gamla. Vid skilsmässan var de 7, 4 och 2 och det var inte längre frågan om att stanna eftersom barnen mådde dåligt av bråk och verbal (ibland fysisk) misshandel från min mans sida. Självklart är det alltid bådas fel, men han var ganska hetsig och hade svårt att behärska sin ilska. Mina barn har i alla år, sen de blev tillräckligt stora och förstod, sagt att det var det bästa jag kunde göra.

Naturligtvis tänker man både 1, 2 och 10 ggr innan, men när man märker att barnen börjar ställa sig som skydd mellan mamma och pappa då ska man inte stanna kvar enligt min mening.

Idag är mina barn alla i fasta förhållanden, själva barn, bra jobb och ibland pratar vi om hur det skulle ha gått om jag inte lämnat deras pappa. Kontakten mellan dem är "så där", mellanbarnet har väl själv försökt ha en bättre kontakt än de båda andra.

Miss_jk2009-07-08 14:52
Antal inlägg: 8941

Mitch: Så du tror alltså att barnen mår bättre av att ha två föräldrar som bor ihop men som bråkar och skriker på varandra dygnet runt, än att ha två nöjda föräldrar som inte bor ihop?

heeting - Ej medlem längre2009-07-08 14:52

Det tror inte jag... Mitch Ryder

Miss_jk2009-07-08 14:55
Antal inlägg: 8941

Även om föräldrarna fortsätter tjafsa efter skilsmässan så är jag övertygad om att det är bättre för barnen ändå. Sedan får man ju hoppas att föräldrarna är så pass vettiga i huvudet så att de inte låter saker och ting gå ut över barnen som tyvärr många gör. Pappan snackar skit om mamman och tvärtom. Det är riktigt illa!

Lenis22009-07-08 14:56
Antal inlägg: 181

marlena: 1800-talet ringde och ville ha tillbaka sin syn på äktenskapet!

Sweeetiepie - Ej medlem längre2009-07-08 15:04
Antal inlägg: 93

Det är så det många många gånger går till Miss_jk... :(

Visar sida: 1 2 3 4 5 6
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?