Spelrum
Giraffen34
Krokodilen0
Elefanten1
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
16
Inloggade51
Mobilspel
Pågående18 738

Forumkategorier

Användare Inlägg  
drakenborg2009-08-24 13:43
Antal inlägg: 143

visst kan porr va trevligt ibland, speciellt om man inte har tillgång till sin partner när lusten tryter på men ja i detta fall skulle ja nog undra hur mkt han tittar för ett beroende kan de ju va. Men om hon inte klagar eller bryr sig själv så har hon väl accepterad det...

wildman2009-08-24 13:44
Antal inlägg: 3860

Miss Yoco, jag skulle aldrig kunna ha sex utan att gilla en person, men att sträcka mig till att jag måste "älska" någon för att ha sex, det behöver jag inte nödvändigtvis. Men det handlar nog väldigt mycket om vilka värderingar man är uppväxt med och snappat upp på vägen antar jag. För med tanke på hur olika det ser ut mellan individer (räcker fö bara att titta på denna tråden för att inse det) så handlar det nog om vad man har med sig för värderingar. Jag tycker inte att det ena är rätt och det andra är fel. man får lov att acceptera att alla är olika. Det viktiga inom sex är väl att ingen ska tvingas till något som inte känns bra för denne.

Miss Yoco - Ej medlem längre2009-08-24 13:45
Antal inlägg: 2521

Jo, därför att sexet hänger så starkt ihop just med känslan av att älska personen, d.v.s ha djupa, äkta känslor för den personen som jag vill ha den intimaste av alla intima relationer med.
Det vill säga, att utan djupa känslor fungerar inte sexet heller.

Jag kanske är väldigt enkelspårig, men så är det bara...

Miss Yoco - Ej medlem längre2009-08-24 13:45

- var till le-lou

Ronny2009-08-24 13:52
Antal inlägg: 518

jag vill inte att min pojkvän ska kolla på porr faktist. det äcklar mej något oerhört och jag skulle aldrig respektera honom om han gjorde det.

Miss Yoco - Ej medlem längre2009-08-24 13:53

Jadu BiNo8, det är kanske just det att min själ är nog med i allt jag gör och den skulle nog inte klara av en intim relation utan djupa känslor.

Ja, wildman, det är säkert som du skriver...alla är vi olika och har med oss olika värderingar. Och precis som du också skriver, så visst är det viktigaste att var och en har gjort sina egna, fria val och absolut inte blivit tvingad till något.

katalias - Ej medlem längre2009-08-24 13:59
Antal inlägg: 2032

Ronny, om porr äcklar dig och det finns risk för att du tappar respekten för din pojkvän om han skulle kolla på det så hoppas jag att du har talat om det för honom. Det är mycket mer regel än undantag att killar tittar på porr och jag skulle bli förvånad om han inte gjorde det. De gånger någon kille har sagt att "jag kollar aldrig på porr" så blir jag mycket förvånad och till och med skeptisk. Jag ser det som ganska normalt, nämligen. Kanske därför jag inte dömer ut folk som gör det, trots att jag själv inte tycker om det.

Om din kille inte VET att du blir äcklad och att det finns risk för att du förlorar respekten för honom kan det ju bli ganska katastrofalt när du råkar upptäcka att han gör det. Men om han VET så kan han ju välja att låta bli - för din skull.

Tråkigt att du skulle tappa respekten för honom om han gjorde något så vanligt som att kolla på porr. Du kanske skulle titta lite närmare på vad det är som äcklar dig så? Att tappa respekten för sin partner är början till slutet.

Myspruppen - Ej medlem längre2009-08-24 14:04
Antal inlägg: 5000

jag håller med Katalias!

Chewbacca2 - Ej medlem längre2009-08-24 14:04
Antal inlägg: 2790

Porr är porr love är love ...

Ronny2009-08-24 14:10

han vet precis vad jag tycker om porr. jag vet att det kan anses som helt "normalt", speciellt för killar, att titta på porr, men det är inget jag har förståelse för. om han gör det bakom min rygg så visst, det är inget jag vet om och kan därför inte lida av det, det är isåfall respektlöst av honom och han borde skämmas.

Myspruppen - Ej medlem längre2009-08-24 14:13

porr infinner sig mer elr mindre i alla sovrum,vi utövar de ju själv
vi kom ju själva till genom porr
man gör ju samma sak,även om man kan kalla de för olika saker
vissa gör det med känsla å kallar det för att älska/att ha sex
andra säger dom porrar sig
å vissa anv alla ord då de har sex med sin partner,kan kalla de för porr även om de har sex med sin partner

Myspruppen - Ej medlem längre2009-08-24 14:13

äh,va luddigt skrivet=/haha
men hoppas det går att förstå ändå

Ronny2009-08-24 14:16

har ju inte med saken att göra. att jag och min pojkvän utför "porr" är ju förstås bara bra och en helt annan sak. men att se andra göra det är fel, speciellt tycker jag det KAN vara kvinnoförnedrande,.

Myspruppen - Ej medlem längre2009-08-24 14:18

nej att se andra ha sex tycker inte jag är fel,så länge man inte blir tvingad
de finns porr då de går ut på att förnedra kvinnan,det tycker jag inte alls om & väljer därför att inte se på det,de finns ju olika alternativ där med

Myspruppen - Ej medlem längre2009-08-24 14:19

alla är ju olika,så är det=)

Ronny2009-08-24 14:24

ja alla har vi ju olika inställning till porr. jag förstår om folk tycker det är konstigt, jag kanske har dåligt självförtroende osv, men det spelar ingen roll, han får respektera min åsikt, o gör han inte det är han inget för mej. i ett förhållande måste man ge och ta.

emman2009-08-24 14:29
Antal inlägg: 1630

HumbleBug 2009-08-24 08:59
"2. skulle vara lättare att avgöra om människan var sjuk i huvet eller inte om man vissta VAD för slags porrfilmer han tittade på."

Vad spelar det för roll? Skulle han vara "mer sjuk i huvudet" om han gillade att kolla på tex förnedring, kiss&bajs, bdsm istället för "mainstreamporr"? Man har olika sexuella preferenser och fantasier (en del vill man kanske leva ut, andra inte), jag anser inte att det ena skulle vara "sjukare" än det andra.

Smaken är som baken, helt enkelt.

1stclassriot2009-08-24 14:31
Antal inlägg: 522

det är väl inget fel att se på porr så länge han inte skadar sig själv eller någon annan?

det är sånt hysch hysch i de svenska stugorna så fort ämnet tas upp. jag tror att många som säger "usch jag skulle aldrig kolla på det, det är kvinnoförnedrande" egentligen tittar på det i smyg om de råkar flippa över till tv1000 en vardagkväll efter tolvslaget.

det finns massor med olika genrer inom porren, det vidrigaste i mitt tycke är djurporr, barnporr och filmer där de ger kvinnorna örfilar medan de har sex, sånt blir jag upprörd över! lite smisk på rumpan tror jag många kör med hemma i sängkammaren.

vad många kanske inte vet är att i porrbranschen dominerar kvinnorna. de kanske ser undergivna och nedvärderade ut på film, men i verkligheten är det inte alls så. de är smarta affärskvinnor som själva väljer vilka scener de ska spela in, allt sker på deras villkor.

sen att det ger unga killar och män, fel syn på kvinnor det är en annan sak. det ligger i föräldrarnas fostran att förklara att det inte funkar så i verkligheten. i dagens läge uppfostras barnen mer och mer av tv:n och internet och då kan man väl egentligen inte skylla på barnen om de ser på porr och får en viss syn på kvinnor, då är det väl föräldrarna man kan skylla på tycker jag.

det finns mjukporr och filmer för par där det oftast inte förekommer ansiktssprut och analsex, men ser man på internet så finns mest hårdporr - riktat till män.

alla tänder på olika saker, alla har rätt att se på porr om de vill utan att de ska behöva dömas av någon!

jag vet att min kille kollar på porr och jag har ingenting emot det, eftersom det bara är fantasi. vi har kollat på porr tillsammans några gånger också. de kvinnor som förbjuder sina män att kolla på porr i förhållanden kan räkna med att deras män kommer att titta i smyg iallafall. det som är förbjudet blir bara ännu mer lockande.
man måste kunna lita på varandra, respektera varandra och vara öppna för saker och ting.

om hennes man tittar på porr och hon inte bryr sig så säger jag att hon gör helt rätt! de har troligtvis ett hälsosamt förhållande där de litar på varandra och är öppna och ärliga mot varandra. så jag förstår inte varför du ska lägga dig i och tycka illa om det?

Myspruppen - Ej medlem längre2009-08-24 14:31

ja känner du så starkt ang porr,att du inte gillar det så ska det givetvis ligga i din pojkväns intresse,att inte såra dej genom att titta på det,det håller jag helt å hållet med om
men bara sodär allmänt,så tror jag absolut inte att hans känslor för dej borde ifrågasättas osv,om han hade velat tittat,det skulle inte vara respektlöst mot dej om han tittade på porr men däremot om han gör det ändå fast han vet du far illa av det,så är det väldigt respektlöst

Myspruppen - Ej medlem längre2009-08-24 14:32

det var till ronny=)

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?