Spelrum
| Giraffen | 39 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 3 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 32 |
| Inloggade | 74 |
Mobilspel
| Pågående | 19 730 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| apbur | 2009-09-02 01:35 | |
![]() | Nej, jag vet vad du menar jaap. Folk är väldigt lättkränkta idag. Man FÅR inte säga nåt som kan kränka någon annan för då är man ELAK och då ska man genast be om förlåtelse trots att kränkningen var berättigad. En konsekvens av alla som anser sig vara offer. | |
| Junkgirl - Ej medlem längre | 2009-09-02 02:03 | |
![]() | Berättigad kränkning? | |
| apbur | 2009-09-02 02:12 | |
![]() | Det finns inget objektivt svar på vad som är en kränkning utan det är personen som upplever sig som kränkt som avgör det. En lättkränkt person har ju väldigt låg tröskel. Skulle man kritisera en lättkränkt person just för att vara lättkränkt hade nog personen blivit väldigt kränkt. Kritiken och kränkningen som det blev var befogad. | |
| Junkgirl - Ej medlem längre | 2009-09-02 02:38 | |
![]() | Den som är utan synd får väl kasta stenen. Konstruktiv kritik kan vara berättigad. Kränkning kan inte vara det. | |
| apbur | 2009-09-02 02:46 | |
![]() | Fast nu ville du få det till något objektivt trots att jag precis innan sa att det inte går. Varsågod och förklara för mig vad en kränkning är utan att blanda in den personliga upplevelsen i det hela. Jag skulle snarare säga att det är syftet med kritiken som är det viktiga. Där kan man iaf styra själv. Jag kan inte göra ett skit åt om någon bestämmer sig för att bli kränkt av det jag säger. | |
| Junkgirl - Ej medlem längre | 2009-09-02 03:01 | |
![]() | Att anse sig kränk är EN sak. Att anse att att kränkning är berättigad något helt annat. *kränkningen var berättigad* citat apbur | |
| Junkgirl - Ej medlem längre | 2009-09-02 03:02 | |
![]() | *kränkt | |
| apbur | 2009-09-02 03:09 | |
![]() | Ja, men när den befogade kritiken blev en kränkning för att personen upplevde det som en kränkning. Hur blir det då? Du vill inte förstå. Nu ska jag sova. | |
| le-lou | 2009-09-02 03:22 | |
![]() | jättetråkigt att se hur det blir när inte föräldrarna visar vad en riktig förebild är. När de tillåter barnen fladdra i väg och bara bry sig om kläder, mode, smink, ytligt skit - det är att uppmuntra till att "bete dig som att bara du räknas, och bara det som syns utanpå är viktigt. Och visst, det kommer de ihåg även när de ser andra. Usch, sånt här är fan upprörande. En människa BLIR inte bara sådär hux flux, det är uppfostran och inte är den god iaf. Fostras man till att bli ett ytligt ägg så blir man ett ytligt ägg. | |
| henrik_l | 2009-09-02 04:26 | |
![]() | Alltså angående "kränkningar" så är det ju ett nytt mode att känna sig kränkt. Det är så otroligt löjligt. Jag tror att det är ett sätt att visa att man är en fin och bra person som tar såååå illa vid sig. Skitlöjligt. | |
| pion ekrot | 2009-09-02 08:01 | |
![]() | Att vara elak är att vara korkad. Att vara blond och utseendefixerad är ett fysiskt attribut, och möjligtvis brist på fantasi. Bästa sättet att få bort någons annans oönskade beteende är att ignorera det helt, inte vattna det genom några som helst kommentarer. De största offrena i detta är de som fäller elaka kommentarer och sedan inte tar något som helst eget ansvar för det. | |
| pion ekrot | 2009-09-02 08:08 | |
![]() | "En kränkning rättfärdigar inte dåligt uppförande." Precis. | |
| Miss Yoco - Ej medlem längre | 2009-09-02 08:30 | |
![]() | Precis, taskigheter har inget som helst existensberättigande någonstans. Elaka personer går fetbort, så är det bara. | |
| magga | 2009-09-02 10:52 | |
![]() | Jag har inget som helst intresse av att veta vad en supersminkad fjortistjej från Västerås som säger pip pip har på sig... Men jag tittar ändå. För jag blir så himla fascinerad av denna människoart. Hur hon pratar, tuggar sitt tuggummi, tar på sitt hår, rör sig, beter sig. Jag blir så ledsen över att samhället lyckats skapa så ytliga individer, vars enda intresse tycks vara kläder och smink. De liksom missar att leva livet. Självklart fanns det blonda tjejer med stora utstickande bröst och ett decimetertjockt lager med smink när jag var 14. Själv var jag världens nörd och trivdes inte speciellt med det, men man fick ha på sig sina fula glasögon och de kläder som köptes åt en. Men när jag ser tillbaka så hade jag nog hellre valt att vara nörden än den sexiga blondinen som alla killar hade varit ihop med. För mina vänner ville ha kul. De spenderade inte två timmar framför spegeln för att våga gå ut. Vi drack inte sprit i parken och vi rökte inte. Vi lekte vid järnvägen och gömde oss i buskarna när tåget kom. Vi rastade grannens hund som bara ville jucka på oss, var borta i timmar och fick skäll när vi kom hem. Vi spionerade på lärarens hus. Vi kastade vattenballonger på folk från balkongen. Jag undrar om jag inte gått miste om det om jag bara hade tänkt på att se bra ut. | |
| Wordlezz - Ej medlem längre | 2009-09-02 15:16 | |
![]() | Vem är inte ett veritabelt miffo i tonåren? Det hör liksom till. Själv fastande jag i miffoträsket, men det hör inte hit. De fördömda trollkarlarna och de själslösa packorna ska sluta sprida sitt hat i cyberspace. Så enkelt är det. | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-09-02 15:17 | |
![]() | WORD;) | |
| Wordlezz - Ej medlem längre | 2009-09-02 15:23 | |
![]() | Lite hungrig är jag. Inte lätt att skriva på fastnande mage. *Pular med blixtlåset* | |
| betapatos | 2009-09-02 15:33 | |
![]() | Oavsett vi tycker om kommentarerna som genereras så finns de där. Och det kanske är bra, så att hon får den uppmärksamhet hon uppenbarligen är ute efter. Jag personligen tycker det är vidrigt men jag är å andra sidan massor av år äldre än henne. Kanske bryr sig inte ungdomar idag om dylika påhopp (via nätet) eller tycker det är bra så att de kan få reklampengar. | |
| Wordlezz - Ej medlem längre | 2009-09-02 15:35 | |
![]() | I så fall vill jag att någon stoppar världen, ty jag måste hoppa av. Cynism sucks. | |
| micro113 | 2009-09-02 16:45 | |
![]() | apbur Rent lagligt är det skillnad på upplevd kränkning och objektiv kränkning ... det räcker inte i lagens ögon med att du känner dig kränkt, det skall också rent objektivt uppfattas som en kränkning i av den allmänna rättsuppfattningen. Om jag kallar någon tant kommer jag alltså gå helt fri ... kallar jag någon hora riskerar jag att åka dit. | |