Spelrum
| Giraffen | 56 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 30 |
| Inloggade | 88 |
Mobilspel
| Pågående | 19 688 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Syntax-Fe | 2009-09-06 00:09 | |
![]() | Håller inte med. Det kallas tekniker för att handskas med obekväma situationer istället för att fly ifrån dem. Om det känns självsäkrare för dej att ha en stor klitoris som hänger mellan benen så testa det. Berättar bara vad som funkat för mig, var och en må vara sin egen profet! | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-09-06 00:09 | |
![]() | Komplexitet kallar jag det. | |
| Death Wish - Ej medlem längre | 2009-09-06 00:10 | |
![]() | penisavund kallade Freud det för. | |
| mrperfect | 2009-09-06 00:10 | |
![]() | Jag ser det så här: Riktigt självsäker är man då man kan erkänna att man inte vet eller hur man skall gå vidare. Emellertid så brukar jag förstå det efter ett tags funderande och analyserande. Jag ser ofta flera lösningar så att jag kan prioritera mellan dem och därmed erhålla "reservlösningar". den sistnämnda förmågan ger ett ganska bra självförtroende. Ifall man tar hjälp av andra så kan man på det viset erhålla reservlösningar och kanske få konfirmerat att min tanke var rätt från början. Alternativt stämmer ingentin men då lär man sig-vilket också ger självförtroende. | |
| Scarpetta - Ej medlem längre | 2009-09-06 00:11 | |
![]() | Alla har vi våra egna sätt att fly från saker, enda skillnaden är om det är på andras bekostnad. | |
| Syntax-Fe | 2009-09-06 00:13 | |
![]() | haha, att en stor k*k symboliserar makt i ett patriarkaliskt system är väl inte något nytt för någon här? Så då använder man den visualiseringen för att uppnå makt över situationen. Var hellre offer den som vill. Och nej, i vanliga livet har jag inget penisavund, death wish, det handlar om att utnyttja tankens möjligheter! | |
| drakenborg | 2009-09-06 00:34 | |
![]() | Om du inte har de låtsas du har de, funkat för mig o när ja berättar hur de ligger till brukar folk bli förvånade... Men de e en sak hur man visa utåt o en annan paniken i en själv :P :) | |
| Syntax-Fe | 2009-09-06 00:37 | |
![]() | Så sant drakenborg. Men förhoppningsvis minskar paniken när man lär sig att det går att klara situationer bättre och bättre. | |
| mrperfect | 2009-09-06 01:04 | |
![]() | Jag har en liten kåk och jag skäms inte för det, beroende på mitt goda självförtroende, det sitter inte i kåken! | |
| lusdrama - Ej medlem längre | 2009-09-06 01:05 | |
![]() | personligen så har jag en stark, opåverkbar, grundmurad självkänsla. mitt självförtroende däremot är svagare, situationskänsligt och mkt mer påverkbart. | |
| drakenborg | 2009-09-06 01:23 | |
![]() | lusdrama jo de e väl så, självkänsla har ja, kan va väldigt stark, o få kan ta att man e så pass självständig men självförtroendet e nåt annat. Syntax-Fe japp nog har ja märkt att de blitt bättre på vissa nivåer men fast ja e HÖR O HÄPNA 32 kan ja känna mig väldigt liten ung framför andra, men får ändå en slags leda roll i vissa sammanhang men kanske e de för att ja säger va ja tycker o tänker, men kan säga de me tackt o tänker ändå hur andra uppfattar de, alltså om nån skulle bli väldigt sårad på vägen skulle ja tänka över hur ja säger de.... kan va väldigt öppen om mig själv, o mor min brukar alltid säga- du e för godtrogen o öppen, men jo kanske på ett sätt, men ba för man e de betyder inte man litar på folk. O ja folk har för de mesta trott ja har bra självförtroende men de e väl just de att ja har den inställningen att har man de inte kan man alltid låtsats o de har hjälpt mig själv i längden :) | |
| magga | 2009-09-06 01:54 | |
![]() | Här har det hänt grejer ser jag.... Ok kan erkänna, eftersom tråden handlar om detta ämne, att när jag väntat i en halvtimme på att få igång tråden och väldigt få hade gett någon respons, så kände jag mig ganska fånig som trott att någon var intresserad av ett sånt här ämne som Jag tagit upp. Mitt problem är att jag inte tror på mig själv för jag tänker för mycket på vad andra tycker om mig och vad jag har att säga. Känner mig väldigt sällan delaktig i grupper med främmande människor eftersom min första tanke är att folk inte gillar mig och jag därför drar mig undan lite. Vindsus86: Ja, alla dessa förväntningar på en. Jag tyckte skolåren ibland var jättejobbiga för ingen annan än jag verkade ha detta problem med redovisningarna. Folk visste att jag hatade att redovisa och därför ökade pressen ännu mer, alla liksom satt och väntade på att nåt skulle gå fel kändes det som. | |
| drakenborg | 2009-09-06 02:11 | |
![]() | magga- de som e så bra med internet, o ändå e ja inte särskilt anonym, men man kan skita fullständig i hur andra ser eller tycker om en! :) Kram! :D | |
| magga | 2009-09-06 02:17 | |
![]() | hehe ja eller hur..:) | |
| magga | 2009-09-06 02:18 | |
![]() | Men jag tänker inte bli nån associal en som bara kan prata med folk över nätet..;) | |
| drakenborg | 2009-09-06 02:57 | |
![]() | magga - självklart inte. Ja e jag, o med de om man tex söker på google kommer de upp mitt namn så som sagt e inte så anonym som ja skulle vilja va, men de kan ändå hjälpa en bli mer social oxå. Kanske låter knas men så har de funkat för mig iallfall :) | |
| bowieinspace - Ej medlem längre | 2009-09-06 08:29 | |
![]() | Ällenell. Jag förstår vad du menar. =) Det är ganska lätt att säga "det där gick jag inte på" efter man har sett ett erkännande på att uttalandet var falskt. Om du dock hade avstått från erkännandet så hade det varit den andra personen som sett verkligen skitdum ut om hon ifrågasatt ditt uttalande och du hade blånekat om att det skulle vara falskt. Han/hon kan inte bevisa något, och är inte heller 100% säker på hur omgivningen uppfattar situationen, och håller således tyst och känner sig lika dum och osäker som alla andra. (trots att han/hon aldrig skulle erkänna det.) | |
| miljonären - Ej medlem längre | 2009-09-06 09:38 | |
![]() | jag äter iaf ingen psykofarmaka och jag säger vad jag tycker det borde vara värt nåt | |
| sophistry - Ej medlem längre | 2009-09-06 16:20 | |
![]() | Ibland mår man si och en annan gång så. Man gör så gott man kan i varje situation. Ingen kan göra mer än sitt bästa. Osäkerheten minskar med åren. Älta inte tankar över vad folk säger och tycker om dig. Du vet själv om det är saklig kritik och har då redan tagit lärdom av det. Tänk på, att det som hände igår är historia i dag. I dag gör också vårt bästa, men även nya misstag och skaffar oss nya lärdomar. | |
| sophistry - Ej medlem längre | 2009-09-06 16:21 | |
![]() | Rättelse: I dag gör VI också vårt bästa, men även nya misstag och skaffar oss nya lärdomar. | |