Spelrum
Giraffen41
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
33
Inloggade74
Mobilspel
Pågående19 593

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Miss Yoco - Ej medlem längre2009-09-12 00:34
Antal inlägg: 2521

Är det SÅ lätt att läsa av mig? :I

anneli72 - Ej medlem längre2009-09-12 00:37
Antal inlägg: 11612

Som socinom blir det lätt så,ja,

Miss Yoco - Ej medlem längre2009-09-12 00:44

Ja du...denna märkliga cybervärld...den väcker många funderingar...

apbur2009-09-12 00:45
Antal inlägg: 9699

carlmartin, självfallet tror jag man undviker konflikter om det finns en överenskommelse om hur en debatt sköts.

Jag skulle sätta mig själv på en åtta på en tiogradig skala.

Fula debatttekniker och människor som inte kan följa ett resonemang men ändå envist fortsätter att debattera i fel ände får mig mer än lovligt irriterad. Där har redan etikettreglerna brutits och konflikten ligger nära.

Känner du ibland själv att du använder dig av dessa fula debatttekniker och fokuserar på person i alldeles för stor utsträckning?
Det tycker nämligen jag.
Ett väldigt vanligt misstag som inte för särskilt mycket konstruktivt med sig.

vulcan2009-09-12 00:47
Antal inlägg: 7666

Grejen är väl att majoriteten av de mer debattglada här inne anser att de både:

a) Har vettiga eller t.o.m. mycket vettiga åsikter själva
b) Är i besittning av en stor portion självdistans och ödmjukhet.

Desto märkligare då hur rejält vi kan krocka ibland och hur urbota barnsligt vi kan uppföra oss trots de enormt vettiga åsikterna och den stora portionen självdistans... :-)

Linn79 - Ej medlem längre2009-09-12 00:48
Antal inlägg: 4279

Vet inte hur det fungerar för andra, men själv tar jag inte inte speciellt hårt på saker som händer på ex. ett internetforum. Ytterst få människor online känner man ju på riktigt, så därför spelar det mindre roll. (Därmed inte sagt att jag inte uppskattar en trevlig ton för det gör jag.)

Linn79 - Ej medlem längre2009-09-12 00:49
Antal inlägg: 4279

vulcan - ja, visst är det intressant? Verkar vara ett återkommande tema i hela samhället, för övrigt.

Miss Yoco - Ej medlem längre2009-09-12 00:53

- och jag för min del fungerar likadant överallt.
Ve och fasa, jag är precis sånhär på riktigt också. :P

Drömtydare - Ej medlem längre2009-09-12 01:19
Antal inlägg: 34

Men något jag tycker är märkligt är när personer påstår något, och sedan inte ens kan svara på en fråga om sitt påstående. Inte ens när det visar sig vara fel.

Som exempel när någon påstår att någon har gjort något allvarligt (i det fall jag tänker på till och med ett väldigt grovt och skambelagt brott) men sedan inte kan svara på hur personen vet att det är så när personen inte dömts för det och bara utifrån vad målsäganden sagt i polisförhör.

carlmartin - Ej medlem längre2009-09-12 01:33
Antal inlägg: 4590

apbur - jag erkänner att jag gillar konflikter. det kittlar i magen liksom. och så är det ju så ofarligt här. det är för det mesta inte så att jag medvetet går in för att retas, det blir liksom bara så får jag konstatera, med viss förnöjsamhet.

jag ser att du tillagt dig en smula av min debatteknik, det där med att ställa frågor och så, *smickrad*.

hoppas att den funkar för dig.

apbur2009-09-12 01:41
Antal inlägg: 9699

Det är bra att du är ödmjuk.
Min teknik fungerade tillfredsställande eftersom jag ville att du skulle förstå vad jag försökte illustrera, det gjorde du vilket var avsikten. Bra.

Grundsnygg - Ej medlem längre2009-09-12 01:50
Antal inlägg: 3451

sköna vibbar

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?