Spelrum
| Giraffen | 16 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 15 |
| Inloggade | 31 |
Mobilspel
| Pågående | 19 496 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Behringer | 2009-09-13 09:26 | |
![]() | Jag ångrar ingenting. Däremot inser jag att jag kunnat agera annorlunda i vissa situationer... | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-09-13 11:08 | |
![]() | Jag ångrar en del felagerande men jag är säker på att jag på min dödsbädd kommer att ångra en hel del som jag aldrig gjorde. Mest ångrar jag att jag började röka. Det var en helvetes last, dyr och svår att göra sig av med. Kan ju å andra sidan vara mycket nöjd med att nikotinet är historia sen många år i mitt liv. | |
| miljonären - Ej medlem längre | 2009-09-13 11:12 | |
![]() | man kan inte ångra nåt men njut i varje ögonblick det är mitt tips! | |
| Miss Yoco - Ej medlem längre | 2009-09-13 11:20 | |
![]() | Alltså, om ånger dessutom är kombinerad med skuldkänslor så är det nog det mest tärande en mänska kan dras med. Så helst ska man försöka jobba bort sånt. Man måste kunna förlåta sig själv och inse att man gjorde så gott man kunde utifrån den personen man var just då, utifrån dom kunskaper, referensramar och förutsättningar man hade då... Lärdom kan man alltid ta av allt det man varit med om, och ändra sitt beteende, men ångra, nej, helst inte... | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-09-13 11:21 | |
![]() | *Never have regrets, because at one point, EVERYTHING you did was exactly what you wanted to do..* | |
| Miss Yoco - Ej medlem längre | 2009-09-13 11:47 | |
![]() | - Tänka efter före, är också rätt så användbart. :P | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-09-13 11:51 | |
![]() | dom som inte gör det,typ aldrig!har jag en fråga till,,,,torkar ni er i arslet före ni har skitit oxå elr? alla kan göra de misstaget att göra ngt för hastat..elr säga ngt man inte borde men jag har två st i min närhet som gör det väldigt ofta,dom lär sig aldrig??så frågar dom,men hur gör ni för å inte lyckas med det??haha | |
| Tyllestar | 2009-09-13 11:56 | |
![]() | men vi kan inte göra något åt historien, men vi kan forma framtiden, jag vet ingenting som jag ångrar, o sen vill jag ställa frågan; Vad är ett misslyckande? Jag tror man lär sig något av de situationerna som andra väljer att kalla nederlag/brak förlust/nitlott/ osv.. | |
| Ydh | 2009-09-13 11:59 | |
![]() | Jag ångrar att jag inte tog chansen när jag hade den. Det har jag gjort måga gånger. Samtidigt ångrar jag att jag ens såg till att jag fick en chans... | |
| sophistry - Ej medlem längre | 2009-09-13 12:01 | |
![]() | Mysgruppen, att torka arslet hjälper inte även om man ångrar att man har skitit. Men, gör man det, egentligen? | |
| katalias - Ej medlem längre | 2009-09-13 12:21 | |
![]() | Ånger för mig innebär inte att jag går och ältar saker. Inte heller att jag lider av det. Det är snarare en insikt om att jag gjort något galet och att konsekvensen inte blev bra. Något att dra lärdom av och gå vidare eller reparera. Som att jag började röka. Det var ett grovt misstag som jag självklart ångrar, och något jag reparerade genom att sluta. Den 11 oktober firar jag 15 rökfria år. Det finns några fler saker som jag ångrar, exempelvis att jag aldrig bemödade mig om att lära känna min biologiske far medan han levde, något som förstås inte går att reparera. Men jag förstår varför det blev som det blev, och jag går inte omkring och ältar saken. Jag tycker ånger är något bra som man kan göra något fruktbart av, med rätt inställning. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2009-09-13 12:26 | |
![]() | Håller helt med. Tack för klokt inlägg, katalias. | |
| Ebba35 - Ej medlem längre | 2009-09-13 18:00 | |
![]() | så är det! Jag går aldrig och hälsar på en äldre släkting utan en kvarting whisky i väskan!:) | |
| mrperfect | 2009-09-13 18:07 | |
![]() | Miss Yoco: Tage Danielsson uttryckte det: ( vilket jag redan skrivit någonstans i forumet.. ) Säll är den som har som rättesnöre att man borde tänka efter före. | |
| Miss Yoco - Ej medlem längre | 2009-09-13 20:41 | |
![]() | mrperfect, T.D var verkligen briljant. | |
| micro113 | 2009-09-13 20:43 | |
![]() | Fast om man alltid tänker efter före, så kommer man avstå från att göra en massa saker -- och sen ångra att man inte gjort dem | |
| Bäste Rob - Ej medlem längre | 2009-09-13 20:44 | |
![]() | Yoco ångrar att hon slutade käka socker. Hon blev så stingslig efter det. ;-P | |
| miljonären - Ej medlem längre | 2009-09-13 20:44 | |
![]() | håller med micro stenhårt | |
| Lindalainen | 2009-09-13 20:47 | |
![]() | ångrar att det sista jag sa till min bror i somras var "vi ses". en vecka senare var han död. | |
| katalias - Ej medlem längre | 2009-09-13 21:03 | |
![]() | Linda, vad trist! Beklagar. Men varför ångrar du de orden? Det var väl inget fel med det? | |