Spelrum
| Giraffen | 16 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 23 |
| Inloggade | 39 |
Mobilspel
| Pågående | 19 516 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| apbur | 2009-09-13 19:40 | |
![]() | :) | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2009-09-13 19:45 | |
![]() | oumie svårt det där, jag är likadan själv, och det är ju svårt att veta skadans omfattning när det gäller insekter, gör det du känner känns rätt. Jag tycker som du att folk inte behöver vara nedlåtande eller hånfulla. Jag räddade en humla (bl a) för många år sen, han/hon höll på att drunkna. Allt levande har rätt till sitt liv:) | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-09-13 19:50 | |
![]() | Jag har lite svårt för flugor, sen min granne låg död i 11 dagar i sommarvärmen. Nå, en eller annan fluga i köket bryr jag mig inte om men om de väcker mig med sina kalla fötter blir jag mordlysten. Riktig tur har jag, som tog hand om en 2-årig katt i somras. Han fångar insekter och äter upp dem också. Lugnt och skönt i sovrummet. | |
| Bäste Rob - Ej medlem längre | 2009-09-13 19:56 | |
![]() | Jag har blivit lite mindre insektsvänlig med åren. För ett par månader sedan iddes jag inte hjälpa en humla som blivit instängd mellan glasen i sovrumsfönstret. Fattar för övrigt inte än idag hur tusan han kunde ta sig in dit. Nåväl, han dog rätt snabbt av syrebrist, tror jag. :-/ | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-09-13 20:00 | |
![]() | Jag hjälper dem faktiskt. Försöker undvika att trampa på maskar och insekter ute också. Men flugor + alla stickande (allergiframkallande) insekter har inget i min närhet att göra. Inte skadedjur heller; typ kackerlackor, silverfisk, mjölbaggar och myror som äter hus. Tyvärr, snabb och effektiv avrättning där. | |
| Bäste Rob - Ej medlem längre | 2009-09-13 20:05 | |
![]() | I hate bromsar. Dessa förväxta flugor som kommer flygandes med knappt styrfart och landar på ryggen. Otroligt slöa och illvilliga insekter. Hate them. | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-09-13 20:09 | |
![]() | jag hjälper dom oxå om jag kan... apropå bromsar!när jag var liten var jag väldigt rädd för småkryp! en dag hos mormor å morfar,jag var ca 3 år,kom jag rusandes över gräsmattan å skrek"en gas en gas!!!" =P ingen dålig koppling ändå,haha | |
| Bäste Rob - Ej medlem längre | 2009-09-13 20:10 | |
![]() | En gas? :-) | |
| Bäste Rob - Ej medlem längre | 2009-09-13 20:11 | |
![]() | Aaaah! Nu hajar jag! :-)) *Snabb-Rob* | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-09-13 20:11 | |
![]() | Bromsbett gör ont. De sliter lös en liten bit, flyger upp i ett träd och äter. Humlor, fjärilar och nyckelpigor är trevligare. | |
| Bäste Rob - Ej medlem längre | 2009-09-13 20:12 | |
![]() | "Ingen dålig KOPPLING" *hä hä* ;-P | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-09-13 20:12 | |
![]() | ja?de va ju en broms jag menade egentligen=P men då man är så liten så är de kanske inte så lätt å holla koll på vad som är broms å vad som är gas,haha | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-09-13 20:12 | |
![]() | se där ;) | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2009-09-13 20:21 | |
![]() | är inte det där en myt att bromsar tar en hudbit? Bromsar är blodsugande insekter och det är mest honan som suger blod. De anfaller idisslande däggdjur, hästar och människor. Honan behöver blodet för att utveckla sina ägg. Hannarna lever huvudsakligen av blommors nektar. Bromsarna har fullständig metamorfos, det vill säga att äggen kläcks till larver som måste äta och växa innan de kan förpuppa sig och förvandlas till vuxna insekter. Utvecklingstakten bestäms till stor del av temperaturen. | |
| Bäste Rob - Ej medlem längre | 2009-09-13 20:24 | |
![]() | Jag har också hört att de biter av en hudbit. Om inte, så måste de ha en jäkligt lång och tjock gadd - så ont som det gör att "stingas" av dem. | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-09-13 20:25 | |
![]() | ja NGT gör de iaf,för ont gör det.... | |
| Bäste Rob - Ej medlem längre | 2009-09-13 20:26 | |
![]() | Gaspruppen <3 *asg* | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-09-13 20:26 | |
![]() | hahaha,i dubbelbemärkelse =P | |
| apbur | 2009-09-13 21:26 | |
![]() | oumie, jag tycker gott du kan försöka återuppliva flugan. Får du dåligt samvete ändå beror nog det på att ditt syfte inte helt igenom är altruistiskt. Huruvida flugan lider eller inte är ganska sekundärt. | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-09-13 21:35 | |
![]() | Jag skiter i bromsars metamorfos. Betten gör ont och jag är dessutom allergisk mot dem. Fula sår och bulor blir det. | |