Spelrum
Giraffen2
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade3
Mobilspel
Pågående19 377

Forumkategorier

Användare Inlägg  
caughtbock2009-10-01 02:28
Antal inlägg: 7699

Varje gång nån frågar mig varför jag inte har/håller på att ta körkort svarar jag att jag inte har råd. Vi har inte haft en bil hemma på 12 år och att bara ta lektioner på körskola kostar ju apa. Dessutom suger jag på att köra, så jag kommer säkert behöva jättemånga lektioner. Har inga föräldrar som betalar körkortet åt mig heller utan det hade jag behövt betala med mina pengar som jag sliter ihop på McDonald's. Känner inte riktigt för det.

Det är ännu svårare att få jobb utan körkort. Inget jobb - inget körkort.

Jag fick äntligen arbetspass denna veckan och då blir jag sjuk. Gick ändå men chefen ville skicka hem mig. Får motvilligt stanna hemma imon.

Men nae, avundsjuk kan jag väl inte säga att jag är... Eller missunnsam... Gud nej :P ;)

Orm2009-10-01 03:21
Antal inlägg: 172

till de som störs av andras (till synes lätt tillskansade)framgångar:
en del har lättare att skapa en tillvaro där de trivs. försök vara en som skapar och inte ångestväntar ut döden.
finns ingen anledning att vara avundsjuk. sikta på det som känns bra och försök vara glad för att solen skiner eller att du andas frisk luft.

vissa får nog bita ihop lite hårdare än andra. ät varierad kost så tror jag det mesta känns ljusare.
allt väl menat.
kram

körkort är förresten en rätt onödig sak. jag orkar iallafall inte bry mig om en bil. börja cykla :)

Orm2009-10-01 04:43
Antal inlägg: 172

ett himla svammel kanske någon tycker men jag har läst tråden nu och vill lyfta perspektivet något.

(cred till lusdrama och run-marie för bra tankar)

jag kan känna plötsliga sting av missunnsamhet ibland men jag väljer att inte fokusera på dem eftersom jag inte tycker om att känna så.

jag kan tillägga att jag aldrig har haft några större ekonomiska problem.
de riktiga svårigheter jag stött på i min uppväxt har varit av existentiell och social natur.
den största skatten finns inuti mig och i hur jag ser på världen.

jag hatar att slita för arbetsgivare och jag strävar efter att ta mig ur ekorrhjulet på olika sätt. t.ex genom egna affärsidéer.

det är väldigt tråkigt att man ska behöva ha ångest över att inte vara behövd i samhället och att företagen som anställer utnyttjar detta så att det blir ännu mer konkurrens. väldigt synbart i bemanningssektorn.

Så till min poäng, istället för att vara bitter över att andra har det lätt, försök att göra det lätt för dig.

Van Kantig2009-10-01 05:44
Antal inlägg: 190

Jag var avundsjuk på det mesta när jag var ung, men det har vuxit bort av sig självt. Numera är det för viktigt att fokusera på sig själv, sin hälsa osv. Och det är lättare att glädjas åt det man har, istället för att sukta efter det man inte har lyckats få.

Miran52009-10-01 06:06
Antal inlägg: 15

Ja jag har en avundsjuk syster som vill göra livet surt för mig..jag har inget hon kan vara avundsjuk..inget jobb nada osåvidare...

Miss_jk2009-10-01 06:20
Antal inlägg: 8941

Jag kan allt vara lite avis på sådant, men jag brukar tänka på att jag fått all tur i kärlek istället och den vill jag ju inte byta bort för alla pengar i världen, så jag nöjer mig med mitt halvbraiga jobb och njuter för fulla muggar på min fritid istället. Har svårt att tro att alltför många har det så bra som jag har det hemma. =)

henrik_l2009-10-01 06:37
Antal inlägg: 918

Man kanske får otur för att man förväntar sig det? Pengar är INTE allt bara man har så man klarar sig.

lusdrama - Ej medlem längre2009-10-01 11:08
Antal inlägg: 481

att bli avundsjuk på ex sina vänner är fantasilöst för att dom nog inte har det så exeptionellt bra att man inte kan tänka tanken och arbeta mot drömmar större än deras "fördelar" utan att ha triggats igång av deras framgång först.

sen lottovinst, naturligtvis går det inte att jämnställa med en anställning men i det fallet skulle det kanske gå att haja till och triggas i fantasierna i anställnings exemplet är det bara småsint.

sen att tänka - varför för den och inte jag , som är lika bra - fult tycker jag. du ÄR säkert inte lika bra som den som genom hårt jobb skaffat sig chansen. eller så har den personen "tur" för den utstrålar ngt som inte du gör på arbetsintervjun. fokusera på det istället.

lolacola2009-10-01 12:51
Antal inlägg: 194

jag har aldrig fått nått av mina föräldrar varken kärlek elelr gåvor o ja har vuxit upp till en snål, giig, känslokall människa. ja är rik o tänker bara på mig själv de är grejor de!

sejmårr2009-10-01 13:14
Antal inlägg: 843

lolacola=anna anka?

caughtbock2009-10-01 13:33
Antal inlägg: 7699

Ja orm, det där med körkort är inget jag strävar efter för att jag tycker det är så käckt med bil men det hade varit lite lättare för mig att skaffa ett jobb om jag hade haft det. Dessutom verkar folk tro att man är jättelat om man inte har körkort i min ålder. "Ska inte du skaffa körkort snart?" Jo men självklart ska jag ta en körlektion i månaden och ha 500 kr över i fickpengar. Sure. :P

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?