Spelrum
| Giraffen | 15 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 22 |
| Inloggade | 38 |
Mobilspel
| Pågående | 19 374 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| kärsti | 2009-10-06 21:45 | |
![]() | Just själva upplevelsen av att det verkligen doftar starkt och mycket, får välja några favoriter... solvarm häst skogen älggräs från en dikeskant under en ridtur på kvällen på sommaren | |
| vita_syrener - Ej medlem längre | 2009-10-06 21:47 | |
![]() | Jag nyser av trycksvärta.... | |
| rufs | 2009-10-06 21:49 | |
![]() | Just nu är jag utlämnad till att pendla med moped till o från jobbet då min bil rasat o något som slår mig varje morgon är äpplen som finns i alla trädgårdar det luktar så enormt gott :) fast jag inte gillar o äta dom .. | |
| -Nephelia- | 2009-10-06 21:52 | |
![]() | Sandig skogsmark, frodig gammelskogstyp. Självklart älskar jag alla naturens underbara dofter, framförallt från olika typer av växter, jasmin är en favorit. Men också alla årstider har sin doft, favoriten är nog höst, men jag tycker om dem alla. En annan självklar favorit är doften av häst. Och havet kan dofta gott. Röken från en vedbrasa/vedeldad ugn. Lukten av bastu. För att nämna några sköna dofter. | |
| Miss Yoco - Ej medlem längre | 2009-10-06 21:53 | |
![]() | Doften av nygräddad broccolipaj. Ah! | |
| Jenaveve - Ej medlem längre | 2009-10-06 21:56 | |
![]() | Källare - speciellt i äldre hyreshus. Asfalt Cigarr rök The Body Shops Myskparfym Liljekonvalj blommor luktar vår... starkt, intensivt men rent. Nyklippt gräs. Bebis. Doften från havet på sommaren ... Det finns så otroligt många dofter som är tilltalande, som väcker minnen och sammanfattar känslor när man upplever dom. Som när jag åkte till min farmor och farfar om somrarna, det luktade varma sommarblommor på ett särskilt vis om kvällarna. Samma sak gäller om jag åker "hem" till Norrland, det luktar tall, kåda, varma kalhyggen, myrmark... osv Och mamma, luktar alltid på ett speciellt "mammigt" vis. :D | |
| Junkgirl - Ej medlem längre | 2009-10-06 22:30 | |
![]() | Sovande hundars varma tassar. Svart kaffe. | |
| Challe_B - Ej medlem längre | 2009-10-06 22:32 | |
![]() | Ett gammalt hockeyomklädningsrum luktar ljuvligt. | |
| Bitte - Administratör | 2009-10-06 22:56 | |
![]() | Lagerfeld på rätt man =) borrar in nästan och luktar Nytvättade sängkläder de första som man hänt ut på våren,, Nybakat i alla former Halstrad Saltströmming, Luften en hög klar kall höst dag, klar och frisk En nysvettig man som luktar linement (jag vet är knäpp) mm,mm Bitte | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-10-06 23:15 | |
![]() | Björktuggummi. | |
| amandahug - Ej medlem längre | 2009-10-06 23:36 | |
![]() | Regn med temperaturen 15 grader. | |
| Smutsig Djur - Ej medlem längre | 2009-10-06 23:53 | |
![]() | Alltid gillat lukten av bensin. Brukade stå hukad och sniffa bland pumparna när mor tankade redan som barn. En ren lukt, inget naturtjafs, den har en intensitet som påminner om penetration när den flåsar på synapserna med sina förädlade molekyler. | |
| Zizzzi | 2009-10-07 00:48 | |
![]() | Jag gillar doften som ligger i luften precis innan det börjar åska. Doften av hav - framförallt på hösten. Kaprifol - diskret men ändå så påtaglig. :) Kanel Färsk, nyriven ingefära doftar helt underbart. Doften av vatten från vatten i rörelse (sjövattensdoft är inte lika tilltalande) Också väldigt förtjust i doften av färskt nötkött. Sist men inte minst - gråbo. Lider med alla allergiker, ända sedan jag var liten har jag repat stora nävar med gråbo som jag lyckligt sniffat på. Luktar fantastiskt gott! | |
| Zizzzi | 2009-10-07 00:51 | |
![]() | Glömde doften av skog med allt därtill. Mossa, multnande löv, mylla, barrträd. Få saker som får mig att slappna av lika snabbt och lätt som doften av skog. | |
| allida | 2009-10-07 00:52 | |
![]() | Ja du Vulcan, precis så upplever jag mitt doftsinne numera... efter att blivit smittad av dottern i fjol vid den här tiden, med en rejäl förkylning, tappade jag både smak och luktsinnet. Grundsmakerna har jag kvar, men det är ju dofterna som ger upplevelserna och de är som du säger mycket filtrerade... har googlat och kommit fram till att det kan vara näspolypos, vilket är svårt att rätta till. | |
| Mindymoo | 2009-10-07 03:49 | |
![]() | Lukten av förväntan på en buss en höstfredagskväll - en blandning av olika parfymer, nytvättade hår, fräscha kläder, kanske lite cigarrettrök och lite alkohol... | |
| bove | 2009-10-07 04:59 | |
![]() | Jo, första regnet som dunstar från asfalten, luktar fantastiskt. Tvåtaktsmotorer luktar osannolikt gott också. | |
| Maad Max | 2009-10-07 05:09 | |
![]() | Böcker Vintermorgon Nya datorer, eller ja, elprylar i allmänhet Cigaretter (otända) Nystädat Läder En Maskinrum | |
| Miss_jk | 2009-10-07 06:16 | |
![]() | Rosenbuskar med gula rosor. Den doften påminner mig om min barndom i vår fina villa med min underbara familj. Börjar nästan gråta av alla minnen när jag luktar på sådana rosor. | |
| Blind Laden - Ej medlem längre | 2009-10-07 06:25 | |
![]() | Doften av Martins armhåla upptryckt under min näsa när vi vaknar i varandras famn en söndagsmorgon är den godaste jag vet. | |