Spelrum
| Giraffen | 28 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 4 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 20 |
| Inloggade | 53 |
Mobilspel
| Pågående | 19 408 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| amandahug - Ej medlem längre | 2009-10-09 14:44 | |
![]() | Det mest komiska är att det förmodligen är han som designade Mertvaya Ruka som bäst förtjänar fredspriset, men det är nog få som inser det. | |
| ElectricEye - Ej medlem längre | 2009-10-09 14:45 | |
![]() | Robert Mugabe ... kanske vore nåt till nästa år. | |
| ANDERStG | 2009-10-09 14:49 | |
![]() | Mouche: Ok, jag ska aldrig generalisera mer. Var du mer övertygad av gamla konservativa John McCain? | |
| amandahug - Ej medlem längre | 2009-10-09 14:50 | |
![]() | Motivering: Perimeter was never meant as a traditional doomsday machine. The Soviets had taken game theory one step further than Kubrick, Szilard, and everyone else: They built a system to deter themselves. By guaranteeing that Moscow could hit back, Perimeter was actually designed to keep an overeager Soviet military or civilian leader from launching prematurely during a crisis. The point, Zheleznyakov says, was "to cool down all these hotheads and extremists. No matter what was going to happen, there still would be revenge. Those who attack us will be punished." Det är mer lovvärt att vidta åtgärder för att göra sig själv mer fredlig än att vidta åtgärder för att få någon annan att bli mer fredlig. | |
| stol | 2009-10-09 14:53 | |
![]() | Nobelkomit=En samling av gaggande gubbar helt ute och cyklar i det blå. Vad har Herr Obama gjort för freden. | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2009-10-09 15:08 | |
![]() | Så här står det Alfreds testamente. "åt den som har verkat mest eller best för folkens förbrödrande och afskaffande eller minskning af stående armeer samt bildande och spridande af fredskongresser." | |
| Miss Yoco - Ej medlem längre | 2009-10-09 15:09 | |
![]() | Tråkig anda i denhär tråden och jag skäms verkligen å vissas vägnar. Här sitter ni och mer eller mindre hånar Obama. H å n a r Obama. Mycket skall man få vara med om. Jo, jag charmades av honom, och jag charmas än. När han blev valt till USA:s president så jublade jag. Äntligen! Rätt man på rätt plats. Och jag hoppas verkligen att han orkar, mäktar, och att han förses med all den klokhet som han de facto behöver vara rustad med för den stora uppgiften han har....och detta för allas vår skull. I hjärtat känns det spontant gott att han fått priset, men någonstans känns det ändå samtidigt kluvet, så jag får ta och grunna, innan jag riktigt kan veta vad jag tycker om prisdelen... ( men som MARKERING är priset till honom helt i rätt riktning ) Som USA:s president, jo, där blev det rätt, och jag hoppas innerligt att det går vägen.... | |
| ANDERStG | 2009-10-09 15:11 | |
![]() | Best, snel hest. Gamla testamenten rullar. | |
| Plinka | 2009-10-09 15:26 | |
![]() | Hoppas att alla som skrivit i den här tråden har läst "My father had a dream", så att ni vet vad ni pratar om! Jag hade gett honom priset redan innan han kandiderade som president. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2009-10-09 15:26 | |
![]() | Vem har hånat Obama? | |
| ANDERStG | 2009-10-09 15:29 | |
![]() | Sylvia: Du sitter som en vit, kristen ultraheterosexuell propp i hålet. :) | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2009-10-09 15:31 | |
![]() | Vilket hål? | |
| ANDERStG | 2009-10-09 15:32 | |
![]() | Hålet där vi behöver få igenom en trafikkon, for the good of mankind. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2009-10-09 15:34 | |
![]() | Vad har dina sexuella preferenser med Obama att göra? | |
| micro113 | 2009-10-09 15:38 | |
![]() | Om de inte kunde hosta upp en bättre kandidat så tycker jag man skulle ha avstått från att dela ut priset överhuvudtaget i år. Jag trodde faktiskt rubriken var ett skämt när jag läste den. | |
| Celtic Cross - Ej medlem längre | 2009-10-09 15:42 | |
![]() | Kul att man kan få fredspriset för att man har en dröm. Jag tycker dock att man åtminstone ska försöka förverkliga den drömmen innan man kan komma i fråga för någon slags utmärkelse. | |
| ANDERStG | 2009-10-09 15:50 | |
![]() | Obama har haft symbolvärde, men det var ju ett trumf i valkampanjen också, knappast något att belöna honom för. Han har haft goda visioner inrikes och utrikes (eller är ni av annan åsikt på den punkten?) och han har tagit steg för att göra något åt dem. Visst är det väl tidigt att ge ett fredspris, men mannen framstår inte som någon Henry Kissinger. | |
| Dyslekso | 2009-10-09 15:56 | |
![]() | Men det måste väl för sjutton gubbar finnas massor med organisationer som uträttat mycket för freden de senaste tio åren. Varför inte välja någon av dem istället för en ny president som redan har all "clout" han behöver? | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2009-10-09 15:59 | |
![]() | Bajen har varken försvar eller anfall, ge oss fredspris nu! | |
| Celtic Cross - Ej medlem längre | 2009-10-09 15:59 | |
![]() | Ha ha | |