Spelrum
| Giraffen | 24 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 3 |
| Grisen Böjningslistan | 31 |
| Inloggade | 58 |
Mobilspel
| Pågående | 19 460 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Plumspapper - Ej medlem längre | 2009-10-09 19:17 | |
![]() | Föräldrar skiljer sig, flyttar... träffar nya partners som kanske har yngre barn. Kan vara många omständ(l)igheter. En del föräldrar väntar med att flytta och ta ett nytt jobb tills alla barn gått ur gymnasiet. De kanske redan har väntat länge. Så var det för några av mina kompisar. Tycker också det är taskigt att slänga ut ungarna. Tror inte det är så jättevanligt utan de flesta flyttar relativt frivilligt, speciellt som många skaffar någon form av partner och vill ha lite privatliv. | |
| Frk Panik - Ej medlem längre | 2009-10-09 19:32 | |
![]() | Aningen sjukt resonemang imho; att t ex vänta med att flytta och ta nytt jobb osv tills barnen lämnat gymnasiet. Det är alltså helt ok att vänta med att skilja sig också, trots att kärleken tagit slut? (Samma korkade resonemang enligt mig). Några månader hit eller dit borde inte föräldrarna ha problem med och ungdomarna borde verkligen ha lärt sig tillräckligt mycket (vett) från sina päron att de inte flyttar förrän de har iallafall någorlunda ordnad ekonomi. Sen att de vill, visst. Men vilja och göra är liksom inte samma sak. | |
| Tess 08 | 2009-10-09 19:35 | |
![]() | Yamahajet vill bara framhäva sin egen storhet. Tydligen kan man också vara stolt av att snylta på sina föräldrar/sin mamma för att sedan sticka när bufferten är nog stor. Tips: Ha knytkalas hemma hos dig! Säg åt dina kompisar att ni ska äta tex tacos och att du står för majs och tomater och sedan kan du be de andra att ta med de andra ingredienserna.. eventuella rester blir en måltid till.. kanske :) Annars tror jag på storpack. Kyckling behöver inte vara dyrt även om det är filéer... frys in och ha till sen. | |
| Frk Panik - Ej medlem längre | 2009-10-09 19:41 | |
![]() | Jag fattar inte snyltresonemanget. Man vill inte sina barn gott alltså? För så fort de passerat gymnasiet så är de tillräckligt "vuxna" - kicka ut dem bara. Då har de snyltat färdigt. Idioti. | |
| micro113 | 2009-10-09 19:46 | |
![]() | Pion Ekrot Det är inget alls att oja sig över. Jag slänger inte heller ut mina barn -- men jag har inte heller råd att försörja dem till de är 24, de skall jag erkänna. Det som stör mig är att han anser att hans sätt är det enda rätta -- och resonerar man annorlunda för att man tänker annorlunda eller för att man är tvungen av ekonomiska orsaker -- då är man white trash. Den snorkiga översittar attityden är helt sjuk - och tyder på att man har ganska låg insikt i hur samhället fungerar utanför ens egen lilla värld av erfarenhet -- rätt inskränkt med andra ord. Annars låter det som om han och hans mamma utifrån deras situation ordnat det bra, och det är bra att gratulera honom till en bra start i livet. | |
| Celtic Cross - Ej medlem längre | 2009-10-09 19:48 | |
![]() | Han borde ha fått med sig lite ödmjukhet i bagaget också. :-) | |
| micro113 | 2009-10-09 19:52 | |
![]() | Celtic Cross Man kan ju inte få allt :) | |
| micro113 | 2009-10-09 20:04 | |
![]() | Frk Panik Jag tror inte det handlar om snyltresonemang -- jag tror att det är en realitet för många -- man har inte råd, hur mycket hjärtat än vill. Personligen har jag svårt att se vad som skulle vara skamligt med att kräva att vuxna människor ordnar sin egen försörjning. | |
| YamahaJet | 2009-10-09 20:07 | |
![]() | Ja jävlar vad jag har snyltat på mor min. Ni har helt rätt. Jag ÄR bortskämd, en ytterst korrekt iakttagelse av dessa som påtalat det. Jag är 21 och har bara köpt datorer, soffor, vitvaror och annat som blir kvar i hennes hushåll. Jag har möjliggjort för henne att ofta vistas i hemlandet med hennes familj genom att betala hennes resor. Jag betalar för mat, bensin, hon förfogar fritt över min bil och hon får den helt och hållet när jag inom kort köper en ny. Dessutom får hon några tusen i fickpengar då och då. Idag fick hon fem tusen. Bara så ni vet. Detta ska jämföras med många av mina kompisar: Fått lägenheter av sina föräldrar, kontantinsats på ofta flera hundra tusen betald. Får konstant ekonomisk hjälp av sina föräldrar, oavsett om de har jobb eller inte. Tydligen snyltar man inte om man flyttar hemifrån utan ordnad ekonomi och konstant behöver finansiellt stöd av föräldrarna, medan man "snyltar" om man bor kvar hemma, även om man betalar för sig. Och vad beträffar ödmjukhet är jag inte här för att skaffa vänner eller bli populär bland massa anonyma textrader. | |
| Evy_83 | 2009-10-09 20:08 | |
![]() | micro113, du låter ganska översittarmässig själv när du tillrättarvisar Y-Jet. Blir skitsned när föräldrar gnäller över att de inte har råd att försörja sin barn -skaffa inte barn då. | |
| Frk Panik - Ej medlem längre | 2009-10-09 20:08 | |
![]() | micro113; Tja med tanke på att du själv drog upp faktumet om 27 % ungdomsarbetslöshet så säger det sig väl sig själv att man inte bara kan kicka ut ungdomarna så fort de slutat skolan. Vad gäller upptäckten att det liksom kostar pengar att ha barn (även om de blivit hyfsat vuxna): Det skulle du kanske ha tänkt på liiiite tidigare. | |
| potthuve - Ej medlem längre | 2009-10-09 20:10 | |
![]() | Svenne som klarar sig <---- Har fet buffert ------------------------- -----------> Nej. Håller med YamahaJet | |
| Tess 08 | 2009-10-09 20:11 | |
![]() | Nej, Yamahajet, Det är otroligt lätt att se att du inte vill bli populär! Det innebär inte att din attityd är underbar och älskvärd. Detta är inte de första inlägg eller den första tråd jag läst där du skrivit liknande grejer. | |
| brakise | 2009-10-09 20:12 | |
![]() | Kan diskussionen återgå till ursprungsämnet istället för att urarta till pajkastning? Kan bara konstatera att det är intressant att se olika människors/kulturers inställning till det här med familjen som "institution". Mina råd: ät så lite kött som möjligt. Gå över till grönsaker. Man blir piggare och det är billigare. Hårt bröd, eller hembakat, annars inget alls (man blir tjock av bröd). Havregrynsgröt till frukost - urnyttigt. Alltid bara dricka kranvatten - det absolut godaste som finns! Storpack och extrapriser - en frys är ett måste. Aldrig halvfabrikat. Aldrig handla onödiga saker. När jag studerade lärde jag mig att tänka "det behöver inte jag", och visst, snart nog hade man glömt den där saken som lockade då. Läsa böcker är billigt, särskilt om man lånar dem på biblioteket. Kan inte komma på något mer för tillfället. | |
| Celtic Cross - Ej medlem längre | 2009-10-09 20:13 | |
![]() | Jo, men han är ju älskvärd mot sin mor. | |
| caughtbock | 2009-10-09 20:13 | |
![]() | Men evy, det kan ju faktiskt hända en hel del på 20 år. | |
| Devotio - Ej medlem längre | 2009-10-09 20:14 | |
![]() | Undrar om det var denna "jag-slår-mig-för-bröstet -konversation" som TS ville ha... Otroligt drygt!! | |
| Evy_83 | 2009-10-09 20:15 | |
![]() | Hm, när man inte sätter sin egen avkomma främst är det något som är fel. Så tycker jag iaf. | |
| Frk Panik - Ej medlem längre | 2009-10-09 20:17 | |
![]() | Visst, tråden har tappat lite fokus, men å andra sidan så behövs väl inte samma tips i femtielva olika svar? Ursäkta. | |
| caughtbock | 2009-10-09 20:17 | |
![]() | Det är ju klart man ska vilja ta hand om sina barn så mycket man bara kan, men man ska ju inte behöva skuldsätta sig för det. | |