Spelrum
| Giraffen | 23 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 3 |
| Grisen Böjningslistan | 32 |
| Inloggade | 58 |
Mobilspel
| Pågående | 19 460 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| sås-claes - Ej medlem längre | 2009-10-14 00:43 | |
![]() | Aldrig hört talas om, men lär kolla upp :) | |
| alexon | 2009-10-14 02:21 | |
![]() | jag gillar seinfeld, har nog sett alla avsnitt. visst krävs det en del snille och skarpsynthet för att skriva serien, men för mig är smart humor när det krävs smarthet från tittaren och det tycker jag inte att seinfeld har. eller vad säger ni som tycker att det är "smart humor"? | |
| Mänskohaj - Ej medlem längre | 2009-10-14 02:41 | |
![]() | Seinfeld i all ära men geniet var Larry David och hans egna show är vansinnigt rolig. | |
| SämstpåBeta | 2009-10-14 04:08 | |
![]() | Jag har samlat på mig alla Seinfeld boxar och är det någon humor som jag kan se om igen så är det Seinfeld. Men Larry Davids egen serie "Curb ur enthusiasm" är hiskeligt rolig. Har ju gått på SVT och Canal+. HBO rules! | |
| Yonderboy - Ej medlem längre | 2009-10-14 08:33 | |
![]() | Seinfeld styrka ligger nog delvis att den saknar en moralisk tråd där samtidigt den inte försöker kolerisk eller allt för absurd. Det kanske inte bara är vardagsdetaljer de tar upp utan även scenarion om "What if". Karaktärena är oförändliga som inte växer i serien, de är arketyper som människor delvis kan känna igen sig själva igenom. | |
| Dyslekso | 2009-10-14 09:21 | |
![]() | Håller med KLluBBeR. Försökte komma på någon annan, smart komediserie, och tänkte också på The Office och The Larry Sanders-show. Seinfeld höll på i flera säsonger och hade en intelligens också i hur historierna knöts ihop, och vilka koncept de lekte med. Och är ogulligt, till skillnad från Vänner. | |
| miljonären - Ej medlem längre | 2009-10-14 09:46 | |
![]() | vad sa vi om skägget yonder? | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2009-10-14 10:02 | |
![]() | Ha ha, miljonären! Du är obeskrivligt rolig med dina ot-kommentarer. :) | |
| EivorM - Ej medlem längre | 2009-10-14 10:24 | |
![]() | Stefan och Krister tillhör inte buskisfacket. Skitfacket däremot. | |
| sås-claes - Ej medlem längre | 2009-10-14 15:02 | |
![]() | Jag tycker också att smartheten ligger i hur avsnittet/historien knyts ihop. Gillar även att skämten inte är så uppenbara, det kan vara det som INTE sägs som är det roliga. Man får läsa lite mellan raderna och tänka själv. Till skillnad från komedi som baseras på en tårta i ansiktet. Men som sagt, för att förstå en stor del av humorn bör man vara insatt. Tycker att serien och Larry David är genial bara, så genomtänkt och rolig på en konstant nivå. Alexon, har du nåt bra exempel på en komediserie eller film som du anser innehålla "smart-humor"? | |
| The_Idiot - Ej medlem längre | 2009-10-14 15:17 | |
![]() | Det som skiljer Seinfeld från andra komediserier är att "skämten" är riktade till de andra karaktärerna i serien och inte till tv-publiken. Man skrattar åt karaktärernas reaktioner snarare än en töntig punch line, som oftast är fallet i andra serier. Dessutom bygger Seinfeld upp karaktärerna. De växer och utvecklas med serien, vilket gör att man får en mer nära relation med dem. Det ger utrymme för mer subtil situationskomik. De är de främsta anledningarna till att Seinfeld är smartare än de flesta andra sit-coms. | |
| sås-claes - Ej medlem längre | 2009-10-14 15:27 | |
![]() | The_Idiot gör inte själ för sitt namn med sin analys :) | |
| sås-claes - Ej medlem längre | 2009-10-14 15:42 | |
![]() | menar SKÄL.. J och K är grannar. Så, nu hann jag före språkpolisen igen. | |
| Epsil - Ej medlem längre | 2009-10-14 16:43 | |
![]() | Men George´s föräldrar då - är dom inte otroligt Cleese-roliga? Så där att man hukar sej och känner med knepskallen George. | |
| Årets man - Ej medlem längre | 2009-10-14 16:48 | |
![]() | "no hugging, no learning.. räcker bra för mig. | |
| Epsil - Ej medlem längre | 2009-10-14 16:50 | |
![]() | Gillar Seinfeldt men inte Larry, konstigt - men jag är ju religiös så där som man absolut inte får vara, så det räknas ju inte då. Förresten; lite Bar Mitzva syns till i serien här och var, kul och intrerssant med lite kulturkrockar. Det kan vi fortfarande behöva. | |
| nystan1 | 2009-10-14 20:11 | |
![]() | Kramer är väl ganska mycket prutt- och bananhalkarhumor kan jag tycka. Fast jag älskar serien, så mig gör det inget =) | |