Spelrum
| Giraffen | 24 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 11 |
| Inloggade | 35 |
Mobilspel
| Pågående | 19 126 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| run-marie | 2009-10-29 00:56 | |
![]() | OK Dino 1 poäng är ju alltid nåt. | |
| dinom8 - Ej medlem längre | 2009-10-29 01:06 | |
![]() | Ja nåt är det, men vad vet jag inte. Det är rätt betydelselöst att få medhåll från främlingar. Är man säker på sin uppfattning behöver man inte få den bekräftad av främlingar. Det är oftast osäkra personer som inte riktigt har koll som försöker känna av andras åsikter. | |
| run-marie | 2009-10-29 01:18 | |
![]() | Jag är inte en osäker person och står absolut för det jag tycker. Du verkar däremot inte tycka nåt själv och jag behöver inte dina åsikter alls för att tycka vad jag känner. Ja, vi är främlingar, men eftersom du kommenterar här utan att egentligen ge någon åsikt om vad DU tycker utan bara håller med vem som helst, så verkar det lite konstigt och ger inte någon uppfattning var DU står i förhållande till det som diskuterats i tråden. Detta är min uppfattning och då tycker jag att man lika gärna kan låta bli att kommentera alls. Du vet inte vad det är själv som det verkar. Vem är osäker? Vad vill du ha medhåll i? Vad är det du har koll på? Vad har du för åsikt? Kanske kan någon annan i tråden förstå dig bättre än jag. Hoppas det iaf. | |
| dinom8 - Ej medlem längre | 2009-10-29 01:24 | |
![]() | Du säger emot dig själv och verkar väldigt förvirrad. Först ber du mig skriva mer för att du vill veta vad jag tycker i ett inlägg som inte är riktat till dig. Sedan visar det sig att du i själva verket menade att jag skulle låta bli att yttra mig eftersom du menar dig ha förstått mitt inlägg och inte gillat det. Såna som du gör att jag inte debatterar. | |
| pechinma | 2009-10-29 01:42 | |
![]() | Biverkningar är nog nonsens. Såna där skrönor tenderar att sprida sig rätt raskt bland gula blend-rökande undersköterskor (om jag får vara så fördomsfull). Nackdelen är naturligtvis att det rör sig om en spruta. Nån ska sticka in ett vasst fanskap i mig, penetrera min hud med en syl. =( | |
| allida | 2009-10-29 02:28 | |
![]() | Att media eldar på med det s k solidaritetsbegreppet beror på stora delar att Sverige är förpliktigad att hålla avtalet som ingicks 2007 efter oron för fågelinluensa och sars. Då bestämdes det att vid en ev pandemi skulle Sverige få första tjing på vaccin från glaxco mellan 9 och 18 miljoner doser. och i somras gick då WHO ut med pandemi skalans högsta värde, sex och nu står Sverige med em hiskelig mängd vaccin till ett värde av 1,2 miljoner. Klart att varken smittskyddsinst. eller media säger något om detta, alltså uppmanas vi att vara sååå solidariska.... | |
| apbur | 2009-10-29 14:54 | |
![]() | Är det inte bättre att sälja vaccinet då än att fördela ut alla miljarder i små doser när det inte ger någon verkan? Man kanske kan utvinna kvicksilvret och sälja det separat? | |
| SyrranM | 2009-10-29 18:40 | |
![]() | Så där ja, nu har jag varit vaccinerad i ca 5 timmar och inga biverkningar har uppstått ännu.........väntar och ser. Har ju hört många med en riktigt ond arm men vad är det mot sängläge i en vecka eller längre. Inte gjorde det ont att få sprutan heller. Tar nog en till om 3 veckor OM inte vetenskapen säger annat. | |
| apbur | 2009-10-29 19:05 | |
![]() | Det senaste jag har hört är att riskpatienterna tar två sprutor, resten bara en. | |
| Mitch Ryder - Ej medlem längre | 2009-10-29 19:06 | |
![]() | Självklart har jag tagit vaccinet. Inte för egen del, utan av omtanke om mina vårdtagare. Sedan blir jag alltid lika full i skratt när jag läser inlägg av samma karaktär som allidas. Det är konspirationsteori på hög nivå. | |
| SyrranM | 2009-10-29 20:10 | |
![]() | Rekommendationen är fortfarande två sprutor. I slutet av november skulle det bli klart om det räcker med en. Men riskgrupper och barn skulle visst ha två ändå. | |
| Stubin | 2009-10-29 20:28 | |
![]() | www.dagensmedicin.se.../i ndex.xml | |
| skogstorparn | 2009-10-29 20:51 | |
![]() | snart är det väl skottpengar på dom som inte vaccinerar sig*gömmer mig i skogen* | |
| jaap-conrad - Ej medlem längre | 2009-10-29 22:12 | |
![]() | Jag har nu vaccinerat mig och känner mig varken sjuk, solidarisk eller som en marionettdocka i händerna på kapitalet. Vad är det för fel? Varför kan jag aldrig KÄNNA något!? | |
| Tess 08 | 2009-10-29 22:14 | |
![]() | Jaap- nej, det är första tecknet på att du blir skitsjuk eller kanske till och med dör.... Man känner ingenting :) | |
| apbur | 2009-10-29 22:22 | |
![]() | jaap, om du oroar dig på riktigt kan jag hjälpa dig att känna lite. | |
| jaap-conrad - Ej medlem längre | 2009-10-29 22:41 | |
![]() | apbur: ja, kan du inte leverera några tjuvnyp? det vore nice. | |
| pion ekrot | 2009-10-30 07:07 | |
![]() | Varför ta vaccin för någon annans skull när den som oroar sig för att bli sjuk lika gärna bara kan ta det själv? Vad har jag missat? Mitch Ryder: Du är inte mer ädel nu än du var innan du vaccinerade dig, och det fungerar alldeles utmärkt att vara försiktig och kritisk utan att vara konspiratorisk. Bara för att piont out the obvious såhär på fredagsmorgonen. | |
| jaap-conrad - Ej medlem längre | 2009-10-30 08:38 | |
![]() | Varför betala arbetslöshetsförsäkring till någon annan när den som oroar sig för att bli arbetslös lika gärna kan betala den själv? Vad har JAG missat? | |
| le-lou | 2009-10-30 09:14 | |
![]() | pion ekrot - en del riskgrupper kan inte ta vaccinet själva. Och dessutom ger det inte ett 100 % skydd heller - vaccinet. Så jag antar att ju fler som blir vaccinerade desto mindre risk för smittspridning. | |