Spelrum
| Giraffen | 33 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 28 |
| Inloggade | 61 |
Mobilspel
| Pågående | 19 023 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ordfröken | 2009-11-10 13:09 | |
![]() | Ok. Jo jag hade för mig att febern hörde till men undrar om den måste finnas för att det ska vara svininfluensan. För en vecka sedan började jag få ont i halsen i några dgr. Sedan blev jag hes o matt o hängig några dagar. Nu har jag sedan i söndags kväll haft huvudvärk som idag är ännu värre. Känns som knivar i huvudet så fort man böjer sig ner eller vrider på huvudet. Får gå o hålla mig i väggarna ibland. Har dock inte haft nån feber ännu så därför är det kanske en vanlig influensa..... | |
| ordfröken | 2009-11-10 13:12 | |
![]() | Till forumvärdarna: Snälla låt denna tråden finnas kvar. Denna handlar ju om hur det är att ha svininfluensan. Andra tråden som finns där pratas det mest om man ska eller inte ska vaccinera sig. Blir så svårt o läsa om själva symptomen i den tråden om allt ang svininfluensan ska vara i samma tråd. Så snälla låt den vara kvar. :) | |
| Tess 08 | 2009-11-10 13:14 | |
![]() | Jag pratade med en ambulanskille idag och han berättar att det är otroligt många (förvånansvärt många med tanke på hur mågna som bor här) som de skjutsar in till sjukhuset med svinis... | |
| Bitte - Administratör | 2009-11-10 13:15 | |
![]() | Även jag mår ,,,uschligt ,, ska till sjukhuset på någon timme, hoppas även jag på "bara" vanlig förkylning ,, Bitte | |
| onyxea | 2009-11-10 13:16 | |
![]() | Bästa kompisens moster och hennes man har haft men mår bra igen, de är bosatta i Norge och smittades i södra frankrike på semster. Konstaterades genom tester, känner personligen ingen som haft den som befunnit sig i sverige, varken på jobbet (ett av sveriges största företag, största kontoret) eller i skolan (sveriges tredje största universitet) så jag har mycket svår att ta till mig "pandemihysterin" | |
| Lindalainen | 2009-11-10 13:19 | |
![]() | nån som känner ngn som haft -vanlig- influensa? ...same same. | |
| Tess 08 | 2009-11-10 13:20 | |
![]() | Har "den vanliga" influensan intagit Sverige??? | |
| Mouche - Administratör | 2009-11-10 16:19 | |
![]() | Eftersom den här tråden skapades den 3 november och fortfarande är kvar så kan det knappast finnas någon anledning att oroa sig för att den helt plötsligt ska tas bort Ordfröken. Krya på er alla som är dåliga. Mouche | |
| run-marie | 2009-11-10 17:46 | |
![]() | Bitte, var det en vanlig förkylning eller influensan? I vilket fall som helst önskar jag god bättring. Kram | |
| Bitte - Administratör | 2009-11-10 17:49 | |
![]() | Ja dom får INTE ta svininfluensaprovet det är för dyrt=/?? (2 500 kr/provet) Får bara tas på inläggningsfall ..Men nnligt CRP och det hon lyssnade och kollade så är det INTE svininfluensa utan hmm"bara" vanlig,, Men sjuk är jag ju i alla fall,, och tack gulliga du för att du bryr dig =) Bitte | |
| nettan23 | 2009-11-10 17:50 | |
![]() | Usch började få extremt ont i halsen, sen lite feber under natten till idag, har bara sovit hela dagen. Känns lite bättre nu, hoppas verkligen inte det blir värre. Måste man ha hög feber för att det ska vara svininfluensan? | |
| gummirumpa | 2009-11-10 18:03 | |
![]() | På min vårdcentral så tog dom prov för att se om det var virus eller bakterier. Det var virus, då utgår dom ifrån att det är svinisen "eftersom det är den som går". Är väl en kostnadsfråga, kan jag tänka mej... | |
| run-marie | 2009-11-10 18:06 | |
![]() | Bitte, en "vanlig" förkylning kan ju vara nog så jobbig den med, men det värsta kanske iaf går över snabbare? Har också hört det där med att det är för dyrt att ta provet, men då kan de ju heller aldrig redovisa hur många fall som verkligen finns/fanns i Sverige efter första influensavågen. Det vore väl egentligen viktigt för statistiken så det kan påvisas senare hur bra vaccinationen fungerade (eller inte?). | |
| sussi007 | 2009-11-10 18:41 | |
![]() | fattar ju inte när vi "vanliga" får vaccinera oss? | |
| Plåtnicklas | 2009-11-10 20:32 | |
![]() | men man måste väl inte få feber, vissa människor får aldrig feber. som jag och min mor. jag är bara rädd för halsont. om jag får det skär jag loss halsmandlarna själv för dom har aldrig varit mina vänner. om något kommer döda mig så är det dem. Annars ser jag fram emot viktnedgång och utrensning av gammalt skit i kroppen. Jag tänker så här; har man haft en ordentlig omgång körtelfeber så känns allt annat som att ha hälsan någorlunda under kontroll. ;) | |
| Mincie | 2009-11-10 20:41 | |
![]() | Snuvig , hostig och andra dan i rad med hög feber... trist! | |
| ordfröken | 2009-11-10 22:15 | |
![]() | Frågar igen nu ni som vet att ni haft eller vet nån som haft svininfluensan: Hade ni feber också? (frågar en gång till pga att det ju kan ha kommit in några nu ikväll som inte sett fråga tidigare idag) :) Tack Mouche för svaret!Behöver inte vara orolig då! :) | |
| Bitte - Administratör | 2009-11-10 22:24 | |
![]() | Min kollega fick nästa akut hög feber ,, då dom konstaterade svininfluensa på henne Bitte | |
| ordfröken | 2009-11-10 22:27 | |
![]() | Ok,tack Bitte. | |
| gummirumpa | 2009-11-11 13:28 | |
![]() | Ja, feber hör till alla influensor! | |