Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 2 |
Mobilspel
| Pågående | 19 116 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| gnill | 2009-11-05 21:10 | |
![]() | barn blir till av en massa skäl, ibland har det med kärlek att göra ibland inte. Om barnet blir älskat av den/de det växer upp med kan jag inte förstå varför det skulle bli en svår uppväxt (och tvärtom det finns en massa föräldrar som visserligen avlat sitt barn i kärlek men som sen inte förmått ge barnet det de behöver känslomässigt trots det). | |
| Zizzzi | 2009-11-05 21:11 | |
![]() | caughtbock - med det resonemanget kan man ju likväl förespråka ett totalförbud av abort eller? Kvinnor borde väl har minst lika lätt att låta bli att ligga som män har? | |
| Dålig_apa - Ej medlem längre | 2009-11-05 21:12 | |
![]() | Men vad fan..snackar jag om att abort ska vara nåt slags preventivmedel? Nej. Men att säga att mannen begick det största misstaget är som att säga att kvinnor med kort kjol får skylla sig själva om de blir våldtagna. Försvarar inte snubbens beteende alls, men tycker det är larvigt att lägga all skuld på en person. | |
| Limer | 2009-11-05 21:12 | |
![]() | Amen på det, Gnill. | |
| caughtbock | 2009-11-05 21:12 | |
![]() | Min slutsats: Två själviska idioter som lät kåthet förstöra minst två liv. Great :) | |
| angie_hell | 2009-11-05 21:12 | |
![]() | Jag tycker att är man en bra förälder så försöker man ta ansvar för vem som blir den andra föräldern till ditt barn. Jag kan ju bryta kontakten med idioten men mitt barn kommer alltid ha band med denna människa. Sen är det ju inte alls säkert att det blir bra ifl men ett försök kan man väl göra. Jag kan förstå tonåringar som kanske inte utvecklat samma ansvarskänsla men inte en vuxen kvinna. | |
| caughtbock | 2009-11-05 21:13 | |
![]() | Till apan: det jag skrev innan var inte ett svar till dig så jag menade inte att du förespråkade abort som preventivmedel. | |
| slånbär | 2009-11-05 21:13 | |
![]() | Men hallå!! Vet inte tjejer som gör abort hur barn blir till då? Det är väl klart att det är ojämlikt när bara tjejen kan slarva och sedan själv välja medans en kille får skylla sig själv. Trams. Tjejen och killen har precis samma skuld och precis samma ansvar och skälvklart samma rätt att bestämma om dom vill bli föräldrar. Att få ett barn rent juridiskt är inte samma sak som att bli förälder. En tjej tar ett ev tufft beslut om att avsluta eller fortsätta en graviditet och en killes val är om han vill vara en del av det eller "bara" betala för det rent ekonomiskt. Kvinnor har fött barn ensamma i alla tider och män har valt att inte vara med. Det är inget nytt, det nya är att vi skuldbelägger killen men tycker synd om tjejen. | |
| Scarpetta - Ej medlem längre | 2009-11-05 21:15 | |
![]() | Zizzzi: Så otrohet är ok? | |
| le-lou | 2009-11-05 21:16 | |
![]() | Well - som man bäddar får man ligga rakt av. Utan att lägga några egentligen moraliska aspekter för detta snedsteg som den gifte mannen gjorde, så var det väl rätt korkat av de båda att inte skydda sig. Barn blir ju till av sex. Sedan kan jag tycka att det är ett egoistiskt val av mamman att behålla barnet trots att pappan är helt emot det och förmodligen bara kommer att bära ett ekonomiskt ansvar. Egoistiskt men bara för den skulle inte fel. Två gör fel, en får bestämma och den andra har bara att bita i äpplet och nu är det 2 som ska försöka göra rätt - jag hoppas för barnets skull att pappan inte förnekar det i sitt liv. Jag är varken för eller emot abort, men jag är def. emot vuxna korkskallar. | |
| Ässät | 2009-11-05 21:16 | |
![]() | Ja inte sjutton är det synd om den karln iallafall. Det var han som var otrogen och får stå för det också | |
| Dålig_apa - Ej medlem längre | 2009-11-05 21:17 | |
![]() | Jag har inte sett någon påstå att det skulle vara synd om honom... | |
| caughtbock | 2009-11-05 21:18 | |
![]() | Det är ju mannen ifråga som ser sig själv som ett offer och det är därför jag menar på att han kunde ha struntat i att knulla någon annan. Svårare än så är det inte. | |
| Zizzzi | 2009-11-05 21:19 | |
![]() | Scarpetta - wow, där läste ju du in precis vad jag menade. Hur du ens kan få det till det är för mig obegripligt. | |
| Scarpetta - Ej medlem längre | 2009-11-05 21:22 | |
![]() | Zizzzi: Det var inget påstående, det var en fråga. Där av frågetecknet. Hur missade du det? | |
| Miss Me | 2009-11-05 21:22 | |
![]() | Som man bäddar och allt det där.. Men vem vet om han var otrogen? Vad är det som säger att han och hans fru inte har nån speciell "överenskommelse" vad gäller "snedsprång"? Det är massa saker man (d.v.s vi) inte vet, och för den delen inte har något med att göra. Visst.. Det är mannen som ska dra på regnkappan, men är det omöjligt för en kvinna som vet att hon är oskyddad att kräva gummi innan det blir nåt raj-raj under täcket? Att skydda sig är lika mycket bådas ansvar.. Vi lever i en mycket upplyst tid och alla vet hur barn blir till. Nä, svinpälsar är vi allihopa och jag hoppas att det lilla livet som nu sett dagens ljus får ett liv utan vare sig svartmålning eller konstiga vårdnadstvister o.s.v. | |
| caughtbock | 2009-11-05 21:27 | |
![]() | Och i ett tidigare inlägg som du zizzi reagerade på menade jag inte att abort var kvinnors alternativ och att låta bli att ligga var männens. Kvinnor kan låta bli att ligga lika mycket som män. Jag menade bara att han hade kunnat göra det lättare för sig och bara låtit bli att ligga ist för att grina över att hon inte ville göra abort när "skadan" redan var skedd. | |
| Surmulen - Ej medlem längre | 2009-11-05 21:28 | |
![]() | Zizzzi: Nej, kondomer eller andra preventivmedel är inte hundraprocentiga. Just därför man får vara beredd på att ta ansvar för sina handlingar och bör ge fan i att vara otrogen. Och...'Jag var full.' - det är en så kass ursäkt att det inte är av denna världen. Strösta jävla problemet i dagens samhälle är att folk inte tar ansvar för sina handlingar. Fåret: Ja, du fördummar verkligen det manliga könet. Låter du djuriska lustar styra och ställa som de vill, alltså? Du använder dig aldrig av lite kritiskt tänkande? Låter som om det inte är mannens fel...för kvinnan som blev våldtagen hade ju kort kjol... Lionnea: Precis. Kvinnan föder barnet. Även om båda parter bör ha något att säga till om så är det till syvende och sist kvinnans kropp som barnet växer i. Slånbär: Och varför skall då mannens vilja överrida kvinnans, om båda har samma mängd skuld och rätt ha sina åsikter och så vidare? Vill han inte betala underhåll kan han ju ge fan i att 'spela borta'. | |
| Sangria | 2009-11-05 21:31 | |
![]() | Om vi nu är inne och nosar på val gällande föräldraskap och jämlikhet så har jag ett annat exempel. En tjej jag känner blev gravid med en kille som hon hade strulat till och från med. Han var säker på att han var steril då han under många år hade försökt få barn ihop med sin förra tjej. Dom hade kommit fram till att han inte kunde få barn så han skyddade sig inte och inte min kompis heller. Hon blev rätt chockad när det visade sig att hon trots allt var gravid och då kom ju nästa fråga. Berätta eller inte? Hon visste helt säkert att hon absolut inte ville ha barn med honom , hon skulle ju ha använt skydd om han inte sagt att han var steril. Korkat javisst,han kunde ju bara ha bluffat. Hon valde att inte berätta då han skulle ha blivit knäckt av vetskapen att hon skulle ta bort det efterlängtade barnet som han inte trodde att han kunde få. Å andra sidan tog hon ifrån honom vetskapen om att han faktiskt kunde få barn. Det kan bli fel åt båda hållen ibland. Förhoppningsvis lyckades han få barn med någon annan men visst skulle han nog mått bra av att ändå veta att han kunde få barn. | |
| Zizzzi | 2009-11-05 21:31 | |
![]() | caughtbock - På samma vis kan man ju då resonera som så att då borde inte hon grina om underhåll eftersom hon redan visste vilken inställning mannen hade till barnet. Absolut miss me - "regnkappan" är bägges ansvar. Det är ju inte bara bäbisar den skyddar mot; utan även sjukdomar. scarpetta - du hade inte ens fog för att ställa frågan, det finns ingenstans där jag ens antyder det. | |