Spelrum
Giraffen16
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
9
Inloggade25
Mobilspel
Pågående19 106

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Plumspapper - Ej medlem längre2009-11-08 19:20
Antal inlägg: 1005

Jag väntar på att mor xella ska svara på vad som är farligt, lite mer specifikt. Det var helt riktigt att apbur bad henne utveckla sitt påstående.

Bitte - Administratör2009-11-08 19:26
Antal inlägg: 24221

Som sagt man ska vara väl medveten att man MÅSTE upplysa sin läkare om att man äter dessa preparat , för vissa kombinationer kan vara livsfarliga,, är inte det ett svar som räcker

Bitte

Mora Xella - Ej medlem längre2009-11-08 19:29
Antal inlägg: 229

"Jag väntar fortfarande på lite mer specifik kritik, du tappar så i trovärdighet med ditt gapande"

Naturläkemedlet Safi: Påstås hjälpa mot hudproblem. Innehåller arsenik och kan leda till arsenikförgiftningar, vilket i ett akut skede kan innebära blodiga kräkningar, hjärtpåverkan med rubbningar i rytmen, chock och skador på lever och njurar.

Miss Yoco - Ej medlem längre2009-11-08 19:30
Antal inlägg: 2521

Det är helt i sin ordning, Plumspapper, du har din uppfattning, jag har min, och jag står _alltid_ för mina uppfattningar.

"Tror inte hon diskuterar medicin enbart för att fjanta sig, då hon förmodligen kan mer än de flesta här inne om saken."

Och vad grundar du den uppfattningen på, Plumspapper?

apbur: "Du har uppenbart inte läst vad jag har skrivit då jag sa att det enda jag kunde tänka mig var farligt med homeopatiska preparat var den uteblivna effekten vilken innebär att man är lika, eller mer, sjuk än innan."

Det ovan bevisar med råge, att apbur vet _inte_ett_dyft_ om homeopati.

Mora Xella - Ej medlem längre2009-11-08 19:31

Enligt en studie publicerad i Journal of Hepatology kan det gröna bantningsteet Herbalife allvarligt skada din lever. I USA har tio fall upptäckts.

kajix2009-11-08 19:32
Antal inlägg: 7767

man behöver inte säga till sin läkare att man dricker utspätt vatten

Fluktsoda - Ej medlem längre2009-11-08 19:33
Antal inlägg: 506

Jägerte <3

Mora Xella - Ej medlem längre2009-11-08 19:33

Miracle Bion: Påstås bota "cancer, astma, tendens, TBC och i övrigt det mesta” (enligt Läkemedelsverket). Eftersom produkten tillverkas av komposterade djur- och växtdelar som kan ha drabbats av bakteriesmitta, ökar risken för infektioner

Mora Xella - Ej medlem längre2009-11-08 19:34

White Peony Scarrepairing pills: pillret uppges reparera hudärr. Innehåller bly och kan leda till blyförgiftning, vilket i sin tur kan skada bland annat njurarna och centrala nervsystemet

Mora Xella - Ej medlem längre2009-11-08 19:37

Guan Xin Su He (aristolochic acid). Substansen kan medföra svår njurskada och cancer i urinvägarna

Plumspapper - Ej medlem längre2009-11-08 19:39

"Och vad grundar du den uppfattningen på, Plumspapper? "

Miss Yoco: Läs apburs inlägg i lite mer avancerade diskussioner som rör biologi, kemi och medicin så ser du nog att hon har vissa grundläggande kunskaper som många faktiskt saknar och mer därtill.
När jag startar tråden Min hjärntumör kommer jag lita på Dr. Apbur tills dess den där mystiske frivb dyker upp :)

Mora Xella - Ej medlem längre2009-11-08 19:42

Den giftväxt som dödar flest är dock utan någon gensägelse virginiatobak Nicotiana tabacum (mer än 8000 dödsfall åligen blott i Sverige).

Mora Xella - Ej medlem längre2009-11-08 19:42

Nåja, jag är inte alltför imponerad av apburs baturveteskapliga kompetens....

Miss Yoco - Ej medlem längre2009-11-08 19:46

Ådu, lycka till med det, Plumspapper.

Jag delar inte dina uppfattningar om hennes kunskaper. Det är en och annan gång jag har läst och baxnat - i negativ bemärkelse. Visst prickar hon rätt ibland, men alldeles för ofta ger hon sig in i sådant hon inte vet något alls om.

- Och jo Mouche, jag fattar att dethär snacket inte är det allra bästa, så jag slutar här.

Plumspapper - Ej medlem längre2009-11-08 19:50

Okej, mora xella och miss yoko kanske kan fortsätta diskutera Kvacksalveri och palsterknackare medan vi andra häpnar när nivån skjuter i höjden.

Kom igen nu tjejer! Red nu ut det här med naturläkemedel.

Fluktsoda - Ej medlem längre2009-11-08 19:51
Antal inlägg: 506

;-)

Mora Xella - Ej medlem längre2009-11-08 19:52

Det enda säkra effekt komplementarmedicin har är att den minskar summan på användarens konot.

Miss Yoco - Ej medlem längre2009-11-08 19:54

Men oj, står du på samma lönelista som apbur, Plumspapper?
Hur mycket fick du betalt för den "poängen"?

Plumspapper - Ej medlem längre2009-11-08 19:57

Miss Yoko, ja, jag vill bli självförsörjande på personangrepp, det vore något.

Du kan börja med att svara på varför apbur inte vet något om homeopati. Jag vill veta vad du vet om homeopati.

Har också fått lära mig att det inte har några direkta bieffekter bortsett från att det kan få följder om man behandlar med något som inte har effekt, givetvis.

jaap-conrad - Ej medlem längre2009-11-08 19:59
Antal inlägg: 634

''Är det någon fler än jag som har lyckan att få zonterapi av sin man. Om man vill ge varandra zonterapi samtidigt har jag ett bra tips. Man kan ligga "skavfötters", diagonalt i sängen. Det är så skönt att ge varandra terapi på kvällen och sedan bara somna. Lycka till!''

Jag och min flickvän idkar en annan form av... fysisk terapi. Innan vi somnar.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?