Spelrum
| Giraffen | 16 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 9 |
| Inloggade | 25 |
Mobilspel
| Pågående | 19 106 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-11-11 17:24 | |
![]() | min anl till varför jag är smal är enkel,min mamma & pappa är smal,vi har smal benstomme,men ändå så får man höra hur sjuk man är å ett under att man lever ännu.. de var mer förr jag fick höra det,har gått upp några kilon sedan dess men de gjorde mig nästan sjuk till slut,alla kommentarer hela tiden,både bakom ryggen på mig å direkt till mig....en del anklagade tom med min mamma för å vara en dålig mamma,för så smal som jag var så hade jag de nog inge bra hemma... Jag åt å åt så jag spydde en del gånger,å jag isolerade mig nästan helt ett tag i min lghnt såm jag bodde i med min dåvarande pojkvän,tur jag hade honom för jag mådde fruktansvärt dåligt å vet inte vad jag skulle gjort utan honom det ska finnas kläder åt ALLA punkt slut,ingen blir frisk från sin anorexi för man tar bort strl xxs-xs om man ska vända på det så sätt,inte upp till klädbutikerna å ta på sig sånt ansvar å inte direkt rätt metod är det heller...de finns vi som är friskt smal oxå å behöver kläder | |
| angie_hell | 2009-11-11 17:26 | |
![]() | Förstår inte varför man överhuvudtaget skall komentera folks vikt om man inte är orolig över personens hälsa. Jag har varit väldigt smal och jag har vägt relativt mycket men hur jag än sett ut kan folk inte låta bli att påpeka det märkligt tycker jag... | |
| CroCop86 | 2009-11-11 17:27 | |
![]() | wildman: Nej men, hur vet du det? Inte för att placera folk så, men oftast är det ju de tjocka människorna som tjatar på mig. Tror nog visst att nån har massa fördommar och ser ner på mig för jag är smal. Som tur är, så tar jag inte illa upp, har väl ganska bra självförtroende. Men det är ju inte en självklarhet att alla smala tycker eller känner så. Som sagt, även om jag inte tar illa upp, så tycker jag inte riktigt att det är kul. | |
| wildman | 2009-11-11 17:27 | |
![]() | Många gånger tror jag att kommentarer om vikt mest bottnar i den kommenterandes personens egen bristande självkänsla. Om man rackar på andra inbillar man sig på något mystiskt sätt att man mår bättre själv. | |
| kermis | 2009-11-11 17:27 | |
![]() | Med det sagt: Så länge man inte lägger in ett negativt värde skiter jag i vad folk säger till mig om min kropp. Dvs "Jävla fetto!" och "du är ju äckligt fet" jämfört med "är du gravid?" och "du som är överviktig, vart köper du dina kläder?". Förstnämnda är inte ok, de två sista är helt ok. | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-11-11 17:27 | |
![]() | äh,en del tycker väl att vi borde få höra,,,dom kanske antar vi tror vi är så snygg för vi är så smal,så vi kan gott å väl få lite vi oxå,,,:S | |
| caughtbock | 2009-11-11 17:27 | |
![]() | Jag har aldrig varit sjukligt smal men har ändå fått höra att jag borde äta upp mig. Konstigt nog är det bara mina överviktiga vänner som tycker att jag är spinkig... | |
| wildman | 2009-11-11 17:28 | |
![]() | CroCop, min kommentar under din är nog svaret egentligen. Om någon som är osäker är överviktig så klankar man på någon som är för smal och därmed säger man indirekt att det där är inget ideal för mig. Således någon form av försvar. | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-11-11 17:28 | |
![]() | ja wildman,de håller jag med om å en del tyckte väl att jag verkligen såg hemsk ut, å att de inte var avundsjuka!men då kan man ju undra,varför vara elak med ngn man tror är sjuk? | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-11-11 17:30 | |
![]() | ingen av mina vänner sa så,kraftig som smal men de flesta som sa elaka saker var överviktig å de som var elakast var överviktiga | |
| wildman | 2009-11-11 17:30 | |
![]() | Jag fattar inte avrför man överhuvudtaget måste vara elak mot någon pga utseendet. De flesta är väl medvetna om sina brister oavsett om det är för lite eller för mycket vikt. att då få höra det av andra leder ju inte till något gott alls. | |
| Pingiskillen - Ej medlem längre | 2009-11-11 17:31 | |
![]() | Tänk om man sluta sälja piratbyxor i vuxenstorlek också då skulle vi slippa alla dessa vuxna män i barnbyxor! Jag håller på lindex, vem vill se feta typer i stiliga kläder. | |
| caughtbock | 2009-11-11 17:33 | |
![]() | Eller hur wildman. Jag tycker att om man går så långt att man börjar säga taskiga saker om folks utseende beror det antagligen på brist på något vettigt att säga... Eller avundsjuka såklart. | |
| kermis | 2009-11-11 17:34 | |
![]() | Jag tror inte att någon av de elaka vågar sig på att börja förklara.. Tyvärr tror jag att det bara är att acceptera att vissa människor alltid vill kommentera på andra människor. Men så länge man kommer ihåg att det är deras problem så kan man skaka av sig sånt snabbare. :) | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-11-11 17:37 | |
![]() | det kan bli för mycket oxå kermis,då de blir rena påhopp mot familjen har de gått alldeles för långt,,,å jag var oxå i en mer känslig ålder,i dag skiter jag fullständigt i skitprat va de än må handla om!gryyyymt skönt att det är så!trodde aldrig jag skulle kunna bli så men så är det=) | |
| apbur | 2009-11-11 17:39 | |
![]() | Övervikt är inte bara en fråga om utseende och vad som betraktas som snyggt eller inte. Det som jag tror många stör sig på är att man vill få det till en utseendefråga när det inte handlar om det. På samma sätt skulle man kunna vända kritiken som riktas mot ohälsosamt smala individer och påstå att det är en fråga om utseende och att folk ska skita i hur man ser ut. | |
| CroCop86 | 2009-11-11 17:39 | |
![]() | kermis: Nej, jag tror inte det är så. Menar du att smala människor inte är medvetna om sin vikt? Sen känner det som att tjocka människor lider av fler sjukdomar och löper större risk av att drabbas av några. Är man verkligen orolig, så kan man väl säga det isf? Eller? Inte komma med, "Fan, du är så jävla smal, VARFÖR äter du ingenting" eller "Alltså, du borde verkligen lägga på dig." Jag menar, hur fan vet de människorna om vad jag äter och hur mycket jag äter? Och jag kan inte hjälpa att lägga märke till att det dessvärre, i 95% av fallen är det överviktiga som säger sånt. | |
| CroCop86 | 2009-11-11 17:41 | |
![]() | Sen känns* | |
| 1stclassriot | 2009-11-11 17:41 | |
![]() | jag kan bara önska att jag hade XS-S för alla snygga kläder finns bara i de storlekarna :( | |
| mrperfect | 2009-11-11 17:42 | |
![]() | Det är ju inte utseendet som gör att man bör tänka på vikten utan at det inte är bra för hälsan. Sedan tror jag ( vet alltså inte.. ) att det är bättre att vara hyfsat tränad och ha lite hull än att vara fullständigt otränad och flåsa så fort man bara ser en trappa och dessutom trådsmal. När det gäller extremfallet anorexi så är ju svaret givet. | |