Spelrum
Giraffen40
Krokodilen0
Elefanten2
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
25
Inloggade67
Mobilspel
Pågående19 372

Forumkategorier

Användare Inlägg  
migränn2009-11-23 15:31
Antal inlägg: 88

Haha, de flesta busschaffiserna har nog "fått" sitt körkort i mellanöstern eller afrika.
Även om de tagit busskörkort här, så går nog inte ränderna ur.

Värre är det dock med taxiförare tycker jag, de skall fram först precis överallt. I.o.f.s. ett körsätt jag gillar, men i storstan ger det inte mycket effekt på en 3 kilometers sträcka.

MustaVeri2009-11-23 15:37
Antal inlägg: 260

Det finns lika många kassa förare både inom yrkestrafiken och i den privata.
Vi har just det här uppe i lokaltidningen och är så LESS på det.
Ingen är perfekt och så kommer det alltid vara.

*suck* (Hade inget sagt, men just för att det var i lokaltidningen nu så växte ilskan ;P)

larit2009-11-23 15:45
Antal inlägg: 24

migränn: När principen "Jag först" råder i trafiken blir köerna jättelånga!! När "flytet" råder minskar föroreningar mm och allt går fortare: Lyft blicken!!

MustaVeri: Det som utmärker en kass förare, en kass tjänsteman, en kass ledare osv är i betraktarens ögon; hur ofta märker man inte att när man själv är stressad, så är allt annat långsamt och i vägen??!!

migränn2009-11-23 15:57

Hejsan larit..
Jag sa.. "i storstan ger det inte mycket effekt", så där håller jag mig på mattan.

De där köerna du talar om, de bildas väl BAKOM mig...l?

MustaVeri2009-11-23 16:05
Antal inlägg: 260

Börjar man bli aggressiv, kasta glåpord, peka finger, köra för fort, klaga på dom som gör det alt. dom som inte gör det (dvs kör för sakta), så ska man ta ta sig en funderare på vem som egentligen är problemet i trafiken.

Och gällande just busschaufförer/taxichauff örer så kan man klaga, är man kund och befinner sig i bussen/taxin så kan du alltid vända dig till bolaget/firman.
Är du en medtrafikant så kan du ju börja visa hänsyn istället och acceptera att andra gör fel.

Slut från mig //privatbilist, tidningsbud och taxichaufför.

larit2009-11-23 16:23

migränn: Oavsett om köerna är framför eller bakom dig, så Lyft blicken( =ändra ditt fokus)!

Du får tanka och serva ditt fordon oftare än jag med ditt körsätt enligt vad du skrev 15.31:" I. o f. s. ett körsätt jag gillar"!

migränn2009-11-23 18:50

Tja och....

larit2009-11-23 18:55

ok!!

migränn2009-11-23 22:59

Nu jag läst lite i tråden, hoppas jag att spaken till vindrutetorkaren är lätt att hitta i en buss.

123 hopp - Ej medlem längre2009-11-23 23:08
Antal inlägg: 464

Busschaufförer har ett väldigt pressat tidsschema,klaga hos ledningsgruppen och inte på dom som kör.

Dödmetallörn - Ej medlem längre2009-11-24 00:46
Antal inlägg: 705

Jag utgår från att alla busschaufförer är trevliga och de som inte är det hatar jag i tysthet istället för att dra alla över en kam.

micro1132009-11-24 08:20
Antal inlägg: 17542

123 hopp
Ja helt rätt - tidsstudierna görs på tomkörning som inte stannar på hållplatserna och plockar upp folk (åtminstone här) - sen blir folk förbannade och bussbolaget går i taket (förseningar kostar pengar), när bussarna inte följer tidtabellen.

Att lyssna på chaufförerna som kör linjerna och vet vilka tider som krävs, på vilka sträckor under vilka körningar (det varierar ju beroende på tid på dygnet) -- det tycks vara en ide som är helt främmande för bussbolagen.

En linje här är helt absurd -- först får de köra som galningar under några mil, eftersom tiden mellan stationerna är för snäv -- och man måste hinna mellan vissa hållpunkter inom den angivna tiden.
Sen kommer de till en sträcka där de får krypköra och vänta mellan hållplatserna för tiden är för lång - man får inte passera hållplatser och hållpunkter för tidigt.
På det följer en sträcka med normal körrytm.

Gissa om det är roligt att vara passagerare på väg till skola eller arbete i morgonstress på den bussen. Gissa om det är roligt att vara chaufför.

Alla vet ju vem som får skulden för den fullkomlig idiotiska körrytmen -- trots att ansvaret ligger någon helt annanstans.

Sen undrar folk varför busschaufförer inte alltid ler och ser glada ut.

Megaherz2009-11-24 10:18
Antal inlägg: 3304

Tror minsann jag har åkt med sångaren i Boston Tea Partys husband. 65:an mellan Vänersborg och Trollhättan

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?