Spelrum
Giraffen27
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
19
Inloggade46
Mobilspel
Pågående19 206

Forumkategorier

Användare Inlägg  
run-marie2009-11-16 16:44
Antal inlägg: 1806

Det är klart att de har ett ekonomiskt intresse, precis om tandläkaren. Samtidigt vill de väl göra ett bra jobb hoppas man ju. Tandläkaren har ju en viss garanti på utfört arbete. Köper du ett par glasögon som är snygga på och folk frågar vad du köpt dem, så vill ju säkert optikern att du rekommenderar just dem. Har du linser så ser ju ingen att du har det så det kan ju vara skitsamma för optikern egentligen.

mommesfrites - Ej medlem längre2009-11-16 16:53
Antal inlägg: 7605

Jag gick in till en på orten ny optiker och bad henne att justera mina bågar, som hade blivit lite sneda. Det gick inte, för bågen var "gammal och slut". Jag borde beställa nya glasögon.
En annan optiker värmde skalmen och rättade till den, så att glasögonen satt bra igen.
Till den första går jag ju aldrig igen.
Har alltid legat ett stort (överdrivet) ekonomiskt intresse hos optiker.

annakarineli2009-11-16 18:14
Antal inlägg: 2519

mommes: jag har liknande erfarenhet. Gick in till en optiker i en annan stad men tillhörande samma kedja som min "vanliga" optiker för att lämna in glasögonen för rengöring. Fick veta att de tyckte jag skulle lämna in dem för korrigering där jag hade köpt dem eftersom att glaset liksom "trängt ur" bågen. De tyckte jag borde lämna tillbaka dem för att få det fixat, alternativt få en ny båge. Väl tillbaka hos min vanliga optiker fick jag svaret att det blir så på plastbågar efter ett år eller ett par och att det inte är något de står för... Kort livsländ på dem mao. även om glasen fortfarande är helt ok med styrkor och så... Nu har jag ett par glasögon som ser fula ut på grund av att jag inte kände till hur de skulle "åldras"...

flawed2009-11-16 18:27
Antal inlägg: 19

Sjukaste av allt är att man får betala full moms på linser. Är det en lyxvara att kunna se bra och slippa ha störande glasögon?

annakarineli2009-11-16 18:36
Antal inlägg: 2519

Ska vi starta ett Facebookuppror? ;-)

fansterbanan2009-11-16 22:06
Antal inlägg: 265

jag vill inte veta vad en menskopp ar men maste bara saga att jag tycker det later vansinnigt ackligt.

henrik_l2009-11-16 22:28
Antal inlägg: 918

Tja, jag fick betala 800 för att vaccinera mot TBE i somras. Ännu en anledning att svartjobba och skattefuska.

Linn79 - Ej medlem längre2009-11-16 22:31
Antal inlägg: 4279

Det är en hel del som inte ingår i den allmänna vården - frågan är vart gränsen går för vad som är rimligt.

jaap-conrad - Ej medlem längre2009-11-16 22:32
Antal inlägg: 634

Men herregud henrik

Du fick betala fullt pris för något så du funderar på att ställa dig utanför samhället i protest?

jaap-conrad - Ej medlem längre2009-11-16 22:34
Antal inlägg: 634

Linn79: Lösningen hos många verkar vara att patologisera (om det nu är ett ord) sina behov så att ALLT ska karaktäriseras som ''allmän vård''.

Att folk inte skäms.

henrik_l2009-11-16 22:38
Antal inlägg: 918

Jaap, jajamensan. :) Jag anser att jag har min fulla rätt att ta tillbaka mina pengar.

gummirumpa2009-11-16 22:58
Antal inlägg: 128

Det finns ju olika sorters optiker!
Jag försöker aldrig pracka på någon, någonting som de inte behöver. Det är vårt jobba att vägleda vid val av glas och bågar och att rekommendera det bästa för just den kunden.
Blir kunden missnöjd så kommer hon / han ju aldrig tillbaka!
Jag kan tala om att hos oss kommer de flesta tillbaka + att de rekommenderar sina vänner och grannar! Så det så!
Jag kan oxå tycka att det skulle finnas något grundbidrag för glasögon iallafall för barn. Nu är det bara små barn upp till 8 år som får några futtiga hundralappar. Man ser alldeles för många barn som får ha fel styrkor, repiga glas och urvuxna bågar alldeles för länge, för att föräldrarna inte har råd med nya glasögon.

Åsså vill jag höja ett varningens ord till er alla som bara köper linser på nätet! NI MÅSTE GÅ OCH GÖRA EN LINSKONTROLL IBLAND. Helst 2 ggr / år om ni bär linser ständigt! Ni kan ändå köpa linserna på nätet!

gummirumpa2009-11-16 23:00
Antal inlägg: 128

Annakarineli

Det går att värma och forma om en plastbåge som tappat formen, gå tillbaka till optiker igen!!

anneli72 - Ej medlem längre2009-11-16 23:03
Antal inlägg: 11612

Vad tacksam jag är för att jag inte behöver glasögon..och
linser.

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?