Spelrum
Giraffen31
Krokodilen2
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
18
Inloggade51
Mobilspel
Pågående19 370

Forumkategorier

Användare Inlägg  
TompaChiefen2009-11-24 05:54
Antal inlägg: 59

Rätta mej om jag har fel men, Blir inte personen snyggare / mer attraktiv om man trivs med personen i fråga?

Annars så spelar utseendet roll,Ja!
Men också insidan väldigt mycket.. Men om man ställer frågan, Ful tjej men fantastiskt rolig eller snygg och jäkligt tråkig, så väljer jag nog alternativ 1 :P

caughtbock2009-11-24 06:02
Antal inlägg: 7699

Jag tycker utstrålning och attityd väger tyngre än utseende, men skulle inte bli tillsammans med en grottmänniska för det. Nåt måste ju klicka från början.

caughtbock2009-11-24 06:07

Men jag har dissat mindre attraktiva killar, dock inte för att de var just "fula".

gnill2009-11-24 06:09
Antal inlägg: 1942

När jag tycker om någon blir den personen vacker för mig. "Konventionell" skönhet säger mig ingenting.

Larvbrud - Ej medlem längre2009-11-24 07:41
Antal inlägg: 4050

Jag går på 25% utseende, 25% feromoner, 25% personlighet och 25% självsuggestion (min).

caughtbock2009-11-24 07:57

Är det ingen som bryr sig om rikedom?

LindaSabina2009-11-24 09:08
Antal inlägg: 33

man måste ju känna sexuell attraktion till personen... så självklart har utseendet en viss betydelse

wildman2009-11-24 09:12
Antal inlägg: 3860

Når man upp till "normalt snygg" i mina ögon så är det sen helt upp till utstrålning, attityd, karisma etc som parametrar för attraktionen.

Frk Panik - Ej medlem längre2009-11-24 11:03
Antal inlägg: 147

Vem har "rätten" att påstå att min smak är dålig? Gillar jag en kille (naturligtvis har hans utsida en viktig del i det hela även om insidan är ännu viktigare) så skiter jag fullständigt i vad andra tycker. Smaken är som baken....

vulcan2009-11-24 12:40
Antal inlägg: 7666

Funkar som wildman ungefär tror jag. Det skäms jag inte ett dugg för, eftersom det i grunden handlar om genetiskt styrda mönster.

mollee - Ej medlem längre2009-11-24 13:40
Antal inlägg: 6087

"Det hela är mycket enkelt och illustreras enkelt med ett litet tankeexperiment: tänk er en hypotetisk person som framställts i ett labb genom att man klonat Bert Karlsson, under det att man spjälkat in Marty Feldmans ögon, Gerard Depardieus näsa och Elisabeth Höglunds hårkvalitet. Tänk er därefter att samme person försetts med Moder Teresas självuppoffring, Gandhis pacifism och och Dalai Lamas stora vishet (och därtill din mormors kunskaper vad gäller bullbakande).
Skulle du kunna bli kär i resultatet?"

Tar man bort delen med Bert Karsslon... så ja, varför inte ;)

ramsay - Ej medlem längre2009-11-24 13:44
Antal inlägg: 9204

annars har du nog den mest traditionella smaken som finns mollee. johnny depp, heath ledger och jude law, har sett den listan hundratals ggr;)

mollee - Ej medlem längre2009-11-24 13:49

Ja, man kan väl få tycka att folk är snygga?
Ögongodis är härligt :)

Men alltså det är filmstjärnor inte personer i min omgivning. I regel är det inte den typen av killar jag blir kär i IRL, och förresten är jag varken kär i Johnny Depp eller Heath ledger heller, tycker bara dom är vackra!

Bara för att någon är vacker behöver man inte bli kär i den eller?
Jag är rätt objektiv när jag tycker någon är vacker, precis som när jag kan tycka att ej kvinna är oerhört vacker kan jag på samma sätt tycka så om en kille.

Sedan ÄR johnny depp snygg! Sedan om 1 eller 100 000 personer delar den åsikten har inte med saken att göra :)

_Tezza_2009-11-24 13:51
Antal inlägg: 447

Håller helt och fullständigt med Syntax- Fe här:)
"Utsidan är det man faller för. Insidan är det man stannar för."

Så jag går först å främst på utseendet. Tycker jag att han är snygg så vill jag lära känna honom och se om han är något att hänga i gran!

Vet inte riktigt om jag skulle vilja va tillsammans med en kille som sagt " Du är sjukt ful,men så jävla rolig och snäll så jag kan inte låta bli att tycka om dig"...:S

mollee - Ej medlem längre2009-11-24 13:54

Tycker tex att Ravi Kapoor (Han som spelar "Bug" i Jordan Rättsläkare) är riktigt söt.

Men det är så svårt att komma ihåg en del skådespelare som man själv tycker är riktigt söta men som inte klassas som typiska hetingar. Kanske för att de mest kända skådespelarna automatiskt är de "klassiskt vackra".

mollee - Ej medlem längre2009-11-24 13:58

Missförstå mig inte. Klart första intrycket spelar en liten roll, det är ju det första man ser liksom!
Men nu är inte jag en sådan som har haft många killar eller den som har raggat mkt heller, så kanske är därför jag har svårt att tänka så.
Har haft 3 killar, varav den nuvarande har jag hållt i hop med i snart sju år.
Tyckte inte alls att han var särskilt snygg när jag först träffade honom om jag skall vara ärlig. Men vi blev bästa kompisar och jag tyckte han var en helt underbar person och blev så småningom kär.
Likadant var det med de två föregående killarna.

Så för mig, har det automatiskt blivit så att jag dras till personlighet och inte till utseende.

SashaLuna2009-11-24 16:47
Antal inlägg: 320

oj vad mycket som hände i den här tråden över en natt=)

Jaja, jag får inse att jag är i minoritet med mitt tycke. Kan väl erkänna att jag har lite fördomar mot vad som anses vara vackra människor eftersom jag tror precis som Zizzzi skriver att man har fått en annan fostran. Jag tror att de som anses fula fått kämpa lärt sig ödmjukhet på ett vis som till ex vissa här uppenbarligen inte har. Men är oxå medveten om att det är en fördom och långtifrån sanningen alla gånger.

Har träffat mina ex pojkvänner på samma vis som Mollee. Det vill säga att jag lärde känna dem först och sen blev kär. Utseendet va sekundärt.

Larvbrud - Ej medlem längre2009-11-24 17:25
Antal inlägg: 4050

SashaLuna: Är det på allvar någon som har frågat varför du är tillsammans med/intresserad av en ful person? Är du säker på att det inte är som ramsay är inne på, att de inte har så mycket gott att säga om personen i övrigt?

Ett annat alternativ kan vara att de vill ha makt över dig genom att inte ge sin välsignelse och fälla negativa kommentarer om personen du är intresserad av. Det kanske inte handlar om utseende egentligen.

SiriusMusta - Ej medlem längre2009-11-24 17:42
Antal inlägg: 3325

Utseendet är viktigt, men inte det viktigaste. Man faller ju oftast för utseendet. Sen om man träffar någon som man i början inte tkr är snygg så kan han bli de, just för att han har skön stil och personlighet. Precis som många sagt redan.

Pseudonymf2009-11-25 17:39
Antal inlägg: 8282

Visst kan det mycket väl vara så. Eller så kan det även vara så att attraktionen aldrig infinner sig, hur fin människan än är inuti.

Visar sida: 1 2 3 4 5
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?