Spelrum
| Giraffen | 37 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 22 |
| Inloggade | 63 |
Mobilspel
| Pågående | 19 146 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Catzexy | 2009-11-25 20:03 | |
![]() | *yttra sej | |
| leker | 2009-11-25 20:10 | |
![]() | Catsexy: ja, det kanske är kul att vara vegetarian, men det är ännu roligare att inte vara det. Ökar utbudet rejält! | |
| amoma | 2009-11-25 20:12 | |
![]() | ingen som nappade på tidigare inlägg om moralen i att handla någonting överhuvudtaget tillverkat i Asien somhm-kläder Ikea möbler, mattor billiga leksaker eller annat, tillverkat av männiksor som jobbar 12-14 timmar sju dagar i veckan från MYCKET tidig ålder för mindre än vad grismaten kostar per dag för en gris. Eller avstå produkter gjorda av något slags mineraliskt grundämne från gruvor i Kina el latin-amerika där varken djur eller människor behandlas väl i produktionen eller låta bli att gå på gator belagda med svinbillig asiatisk gatsten producerad under slavlika förhållanden? Kanske bäst för alla om vi lägger oss ner och dör kollektivt? | |
| kajix | 2009-11-25 20:13 | |
![]() | "Jag har varit vegetarian sen ca 9 år tillbaka nu och jag har ALDRIG mått dåligt av det, utan TVÄRTOM! Man mår mycket, mycket bättre som vegetarian." nu bytte du från "jag" till "man" på ett oprofessionellt sätt | |
| kajix | 2009-11-25 20:14 | |
![]() | "Kanske bäst för alla om vi lägger oss ner och dör kollektivt?" jag hör dig syster | |
| caughtbock | 2009-11-25 20:14 | |
![]() | Jag har faktiskt inte råd att köpa dyra möbler men kött kan jag bara undvika. | |
| mrperfect | 2009-11-25 20:17 | |
![]() | Det här var sämre än jag trodde. Undrar om så kallat kravmärkt kött etc odlas på samma typ av gårdar, det tycker jag är ett värre lurendrejeri. Men detta är ju illa nog. | |
| leker | 2009-11-25 20:18 | |
![]() | en grillkväll utan kött.. jag kan verkligen inte tänka mig det. Måste va trånsynt jag :S | |
| Frajtan | 2009-11-25 20:18 | |
![]() | jag orkar inte proppa för o vara vegetarian (är vegan själv) men skrattar lite åt folks fasa. jag har bara gått o väntat på att det ska uppdagas. folk blev så upprörda över danmark och jag har bara sagt att det är likadant i sverige, men ingen trodde mig. skönt att media är mer trovärdigt än veterinärens ord ;). för övrigt kan tilläggas att många kor/köttdjur har det ganska genomvidrigt också. under vaccinationen mot blåtunga var jag ute på mer än en gård där korna/tjurarna var insmorda i bajs från topp till tå, klövarna var långa och overkade och stallarna var undermåniga, trasiga fönster reparerade med halm etc. självklart blev de också anmälda. jag vill bara få fram att bara för att djurhållningen i sverige OFTAST är bättre än många andra länder behöver det inte betyda att den är bra. Om man måste äta kött och ändå vill ni stödja bra djurhållning -> köp lokalproducerade produkter direkt från bönder som driver egna gårdsbutiker där ni kan se hur djuren har det istället för den billigaste produkten i frysdisken | |
| Frajtan | 2009-11-25 20:19 | |
![]() | grillade grönsaker och tofu slår för övrigt köttet långa vägar bara man kryddar rätt! | |
| leker | 2009-11-25 20:21 | |
![]() | Frajtan: går även köpa detta kött i butik nu, som är lokalproducerat (om så vill) och går att åka till gården ifråga för att titta (om man så vill) | |
| caughtbock | 2009-11-25 20:21 | |
![]() | Jag tänker på tiotalet flintastekar för 29.90 kr kilot som jag tryckte i mig i somras och dör lite inombords. | |
| leker | 2009-11-25 20:22 | |
![]() | själv gillar jag inte griskött, mest för att det smakar inte bra om man inte kryddar som attan. Därav äter jag mest nöt, vilket smakar bra tom utan kryddor. | |
| leker | 2009-11-25 20:26 | |
![]() | Helt enkelt är det som såhär: Sålänge inte den snåle svensken är beredd att betala för ett bättre kött och bättre djurhållning, så kommer detta fortgå. | |
| skogstorparn | 2009-11-25 20:26 | |
![]() | börja jaga, eller köp kött av nån jägare om ni har möjlighet.. | |
| Plåtnicklas | 2009-11-25 20:27 | |
![]() | va skönt att du kommer undan leker | |
| Plåtnicklas | 2009-11-25 20:27 | |
![]() | grattis | |
| caughtbock | 2009-11-25 20:27 | |
![]() | Är det någon mer än jag som tycker att blandfärs luktar ladugård? Jag pallar inte med sån skit, äter bara nötfärs. Men det är väl säkert inte så vettigt det heller. | |
| leker | 2009-11-25 20:32 | |
![]() | Plåt: nja, jag äter ju kryddat griskött, som skinka och diverse annat gott :) Såvisst kommer jag inte undan, jag köper dock inte griskött för att tillaga själv. Tycker nöt är mycket godare. | |
| leker | 2009-11-25 20:33 | |
![]() | caughtblock: jag känner ingen större skillnad när jag mal färsen iaf. Tycker det luktar likadant. | |