Spelrum
| Giraffen | 54 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 21 |
| Inloggade | 75 |
Mobilspel
| Pågående | 19 808 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Krollspell - Ej medlem längre | 2009-11-30 13:48 | |
![]() | Ja, att motståndaren får +113 är orimligt. Hon bytte ju sig ur matchen, jag passade. Same same. Sen att folk här i tråden anser att hon spelade sjukt taktiskt bra, och jag uselt, är en annan femma. | |
| ANDERStG | 2009-11-30 13:50 | |
![]() | Tja, jag gillar motståndarens stil i en aktuella matchen men han/hon gjorde dumt i att samla 28 poäng på brickstället om matchen höll på att ta slut. Som reglerna är skrivna skulle hon bestraffas. | |
| Krollspell - Ej medlem längre | 2009-11-30 13:57 | |
![]() | Vad som är bra/dåligt spelat låter jag vara osagt. Jag är inte tillräckligt Scrabbleslipad för den debatten. Jag har min stil och vinner trots allt 83 procent av mina matcher, så jag fortsätter på inkörd väg. Ibland straffas jag, oftast går det bra. | |
| le-lou | 2009-11-30 14:07 | |
![]() | ser inte problemet heller som många andra. Du passar med en rull - förståeligt att du inte vill bryta den..men vill man inte bryta, och moståndaren passar - ja då förlorar man. Den som gapar efter mycket mister ofta hela stycket. | |
| Krollspell - Ej medlem längre | 2009-11-30 14:17 | |
![]() | Men snälla nån. Here we go again. Tror du att jag är helt dum i huvudet? Jag förstår premisserna. Jag hajar vad som hände. Jag har inga som helst invändningar mot själva skeendet, förutom att jag tycker det är tråkigt att stänga spelplanen. Men det är en åsikt, inte fakta. Det jag jag har svårt att fatta är hur jag kunde få -182 och hon +113. Vi borde självklart straffas båda två. Jag passade, hon bytte brickor tills matchen var över. Varför ska jag straffas mer bara för att jag har högre rating? | |
| ANDERStG | 2009-11-30 14:23 | |
![]() | TV VD är inte direkt nån stängnig. TVI, TVÅ och massvis med längre ord, TVÅL, AVDRA, ... | |
| Krollspell - Ej medlem längre | 2009-11-30 14:32 | |
![]() | Nej, och det var inte en 100-procentig stängning har jag redan erkänt. Jag var snurrig och tänkte inte på dvd. Normalt spelar jag väldigt öppet och kan till och med lägga ut j, x och y bredvid 3xord ibland. Med den utgångspunkten i matcherna så känns ändå tv/vd väldigt trist, eftersom jag själv oftast bjuder på lägen. Men samtidigt får naturligtvis folk spela som dom vill – och jag får också ha åsikter om det. | |
| Järnröret | 2009-11-30 14:34 | |
![]() | :OTUR | |
| nettan23 | 2009-11-30 14:41 | |
![]() | Hon bytte brickor för att få bokstäver att lägga med, föra spelet framåt Du passade för att få ut en rullning. Inte samma sak! | |
| Krollspell - Ej medlem längre | 2009-11-30 14:43 | |
![]() | Nej. Läs tråden. Hon bytte en bokstav åt gången för att få en rullning. Samma sak. | |
| din - Ej medlem längre | 2009-11-30 14:45 | |
![]() | Så jävla rätt att du torska. Skyll dig själv när du sitter och håller på en rullning på det sättet. Förövrigt är det livsfarligt att börja med att lägga ut ord som mc, pc, cv. Kan stänga en match helt. | |
| vulcan | 2009-11-30 14:52 | |
![]() | Angående sidofrågan om att passa för rullning så kan jag konstatera att i de säkert mer än 1000 matcher jag spelat mot Frank-programmet på dess högsta nivå (Sim) så har det ALDRIG hänt att Frank har passat. Utifrån det kan man nog med relativt stor säkerhet säga att det aldrig är rätt att passa om målet är att vinna. Om målet är att få ut sin rullning kan det naturligtvis vara det. Men då får man ju också ta risken för oanade sidoeffekter som blev fallet i det här fallet :-) | |
| Krollspell - Ej medlem längre | 2009-11-30 14:53 | |
![]() | Jag håller med dig. Och jag brukar väldigt sällan passa för en rullning. Det händer kanske i en match på 30. Och det lönar sig väldigt sällan. | |
| Q-tile - Ej medlem längre | 2009-11-30 15:02 | |
![]() | Jag tror inte de flesta som byter en bricka på en sådan låst plan gör det för att få till en rullning. I det läget att planen är såpass svårupplåst är det ju smartare att byta en bricka, om den är exempelvis Y, i hopp om snålare brickavdrag. | |
| Krollspell - Ej medlem längre | 2009-11-30 15:04 | |
![]() | Nej, det kanske inte var en rullning hon var ute efter. Det spelar egentligen mindre roll eftersom hennes avsikter knappast var ädlare än mina, som vissa i den här tråden vill få det till. | |
| ANDERStG | 2009-11-30 15:06 | |
![]() | Scrabblestrategi är väl i grunden amoralisk. Vinna är målet. | |
| Krollspell - Ej medlem längre | 2009-11-30 15:08 | |
![]() | Utan tvekan så. Men man har ju all rätt i världen att ha åsikter om hur folk väljer att vinna sina matcher. Att till exempel sitta och konsekvent lägga ut en bokstav åt gången och stänga planen helt i ett försök att få rätt bokstav till rull, är inte särskilt vackert. | |
| ANDERStG | 2009-11-30 15:10 | |
![]() | Men knappast klassificerbart som "ädlare" eller "icke lika ädelt". Och skönhet ligger i betraktarens ögon. Jag har alltid velat vinna en seriös tävlingsmatch med bara fyra bokstäver på plan eller åtminstone totalpoäng under 200. | |
| Krollspell - Ej medlem längre | 2009-11-30 15:13 | |
![]() | Jag har nog för dåligt tålamod för att spela på det sättet. När jag tävlade i schack var det en helt annan femma. Då kan jag verkligen spela strategiskt och tillknäppt. Men där är det ju endast ens eget intellekt som avgör om man vinner eller inte. Tillräckligt smart = vinst. Betapet är ju aningen mer slumpartat. | |
| ElectricEye - Ej medlem längre | 2009-11-30 16:53 | |
![]() | Om någon lyckas låsa spelplanen helt när den andre är i underläge så kan åtminstone jag tycka att det är vackert. | |