Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 2 |
Mobilspel
| Pågående | 19 127 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Globularis | 2009-12-16 01:57 | |
![]() | Svenska folket borde dumförklaras. Vi borde styras av en högerstyrdmilitärjunta i 15 år, för att sanera ut de indoktrinerade sossetakterna som förstört sverige. Vi är ju fan snart sämst i hela Europa, inga industrier och sossarna vill sätta alla i offentlig sektor med skyhöga löner och beskatta de fåtal som har andra arbeten. Snart dags att emigrera. | |
| Satyra | 2009-12-16 02:26 | |
![]() | Karsten - man behöver ju inte ARBETA som kompromissande politiker för att vara intresserad och engagerad av politik - så/och därmed slipper man de nedbrytande skador du beskriver! ;-) | |
| le-lou | 2009-12-16 04:43 | |
![]() | feminister är ofta väldigt rabiata, oresonliga och är snabba att uppfatta oskyldigheter som ett påhopp på Kvinnan. De tycker tex inte att kvinnokroppen ska få finnas i naknare former i tidningar tex, för då blir Kvinnan bara ett objekt. Ett sexobjekt. Alla kvinnor kan tydligen hamna i farozonen pga detta, detta påverkar såklart hur män ser på kvinnan. Alla kvinnor. Framförallt kvinnan på bilden. Hon måste lida. De frågar inte ens den halvnakna Kvinnan som blivit fotograferad om hon känner sig som ett objekt. De bara antar att alla kvinnor som blir plåtade i trosor och bh, eller varför inte helnakna = saknar hjärna och förstånd och därför måste feminsten tänka FÖR henne. Hur det nu ska gå till. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2009-12-16 09:09 | |
![]() | "varför kräks du ramsay?" för att det tas förgivet att jag skall regera på att "samhället är ojämnställt till kvinnans nackdel". jag tycker inte det. och nej, man är inte feminist för att man tycker att män och kvinnors prestation i arbetslivet skall värderas likartat. (om dom nu skulle lyckas prestera likartat, det är en annan fråga). | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2009-12-16 09:11 | |
![]() | le-lou, jag brukar säga att jag är tillräckligt trygg i min roll som subjekt för att gilla att ha rollen som objekt!:) | |
| Liftactiv | 2009-12-16 09:22 | |
![]() | le-lou: - Jag är feminist men skulle aldrig anse en kvinna som viker ut sig vara varken objekt eller "ful" (i själva verket är jag ruskigt avis på de som har kropp för det....) - feminism för mig är att alla, kvinnor som män, ska kunna göra ett VAL och ha FÖRUTSÄTTNINGAR att få och kunna göra precis det de vill, utan att t.ex. stämplas eller få sämre lön. Sen finns det ju alltid radikala feminister och annat som gör allt för att förstöra.... För övrigt har jag stora svårigheter för folk som klankar ner på 'andra' för att de själva inte har förmågan, orken eller intresset att göra det de 'andra' gör. | |
| Miss Yoco - Ej medlem längre | 2009-12-16 09:23 | |
![]() | 2009-12-16 09:11 Hahhahha :) Så är det ju. :)) | |
| huja | 2009-12-16 09:23 | |
![]() | volvo personvagnar | |
| delta9 | 2009-12-16 09:31 | |
![]() | Det finns mycket som jag är anti. Politik (Som den används, och på det sättet korruption skapas via politik, inte Politik i sig) Överkapitalistiska affärer/brancher (Köpa in för 50 öre, Sälja för 500 kr wtf?) Läkare i alla dess former (Lögnare och kvacksalvare hela bunten, förutom kanske en promille av dom) Skivbolag som exploaterar folk som har en image istället för att promota dom som säljer lite mindre men som har flera meter mer talang. | |
| apbur | 2009-12-16 11:19 | |
![]() | Jag är en kvinnofientlig feminist. | |
| Comeon - Ej medlem längre | 2009-12-16 11:37 | |
![]() | Tar mej friheten att kopiera le-lous inlägg här ovan och skriver under på vad hon skriver, så rätt så rätt:-)) "feminister är ofta väldigt rabiata, oresonliga och är snabba att uppfatta oskyldigheter som ett påhopp på Kvinnan. De tycker tex inte att kvinnokroppen ska få finnas i naknare former i tidningar tex, för då blir Kvinnan bara ett objekt. Ett sexobjekt. Alla kvinnor kan tydligen hamna i farozonen pga detta, detta påverkar såklart hur män ser på kvinnan. Alla kvinnor. Framförallt kvinnan på bilden. Hon måste lida. De frågar inte ens den halvnakna Kvinnan som blivit fotograferad om hon känner sig som ett objekt. De bara antar att alla kvinnor som blir plåtade i trosor och bh, eller varför inte helnakna = saknar hjärna och förstånd och därför måste feminsten tänka FÖR henne. Hur det nu ska gå till." | |
| Dödmetallörn - Ej medlem längre | 2009-12-16 13:52 | |
![]() | Var har ni träffat alla dessa galna feminister? Kan ni nämna någon i media som beter sig så där? Något måste ni bygga detta på, för sådär grova generaliseringar kan man bara inte göra annars. De feminister jag känner, män och kvinnor, anser att det finns orättvisor för bägge könen. Män förväntas vara macho och prioritera jobb framför barn och kvinnor förväntas vara de som går ner i arbetstid när barnen kommer, som exempel på frågor som de flesta feminister bryr sig om. Män förväntas vara aggressiva och inte fjanta sig med att visa känslor och kvinnor förväntas acceptera att bli kallade horor när de visar en klyfta i skolkorridoren. Är de som arbetar med denna problematik helt ute och cyklar tycker ni? Moderna feminister är oftast inte ett gäng skumma typer som till varje pris vill göra endast kvinnor till de som drabbas av orättvisor baserat på kön, men känner ni några sådana vill jag som sagt gärna veta mer, låter inte klokt. (Det finns ett gäng kvinnor som, som vanligt, beter sig som riktiga offer i den här tråden, men det är en annan sak) Specificera vilken typ av feminism ni avser. Särartsfeminism? Queerfeminism? Något ni bara fått för er genom att hänga för mycket på Flashback? Något ni tror kan leda till halva inne hos valfri machotönt som inte kan byta blöjor? Om ni säger er hata all feminsim måste ni ju längta till den tid då ni inte fick rösta och då ni inte kunde bli våldtagna i ett äktenskap. Eller är det bara valda delar av feminism och dess framsteg som ni avskyr? Vilka i så fall? Det är ungefär lika stor skillnad mellan olika grenar av feminism som det är mellan Bert Karlsson och den där bleke Edward. | |
| apbur | 2009-12-16 14:32 | |
![]() | Jag håller med Dödmetallörn, de som säger att feminister är dumma i huvudet är inte pålästa. Feminister kan vara fundamentalt oense beroende på vilken riktning inom feminismen de tillhör. Jag håller dock med om att man använt begreppet "feminism" alldeles för lättvindigt och också felaktigt vilket har resulterat i att folk generellt fått precis allt om bakfoten. Så går det när den stora massan har har tappat all förmåga att tänka självständigt och kritiskt. | |
| Dödmetallörn - Ej medlem längre | 2009-12-16 14:54 | |
![]() | Jag har inte mycket gemensamt med särartsfeminister men kallar mig ändå feminist. Har arbetat med queerfeministiska konstnärer(det lät inte så lite pretto, jag vet) som fokuserade på att göra det mer accepterat för män att vara sexobjekt och anspela på sex. De hade inget gemensamt med de särartsfeminister som tycker att män och kvinnor är så olika, biologiskt och fundamentalt, att detta visar sig i förutsättningar gällande t ex vad man väljer att arbeta med. Jag håller med Apbur om att begreppet används så svepande att det förlorar sin mening. Ska man kritisera feminism borde man åtminstone läsa på lite så man vet vad det är man inte gillar. Skämsnerven i mig får fnatt när man ser ett gäng som tror att alla feminister är rabiata manshatare och att alla feminister kan klumpas ihop. | |
| carlmartin - Ej medlem längre | 2009-12-16 14:58 | |
![]() | problemet med etiketter, som "feminist" är att när man försöker klistra på den på en människa så går den sönder. när man har med människor att göra (inklusive sig själv) gäller det att vara uppmärksam på alla de små förändringar som sker hela tiden. oupphörligen. "De feminister jag känner, män och kvinnor, anser att det finns orättvisor för bägge könen. Män förväntas vara macho och prioritera jobb framför barn och kvinnor förväntas vara de som går ner i arbetstid när barnen kommer, som exempel på frågor som de flesta feminister bryr sig om. Män förväntas vara aggressiva och inte fjanta sig med att visa känslor och kvinnor förväntas acceptera att bli kallade horor när de visar en klyfta i skolkorridoren. Är de som arbetar med denna problematik helt ute och cyklar tycker ni?" här har du tagit en massa upplevda (av någon eller några) företeelser för att berätta varför du tycker att ett feministiskt perspektiv är viktigt. frågan för mig är: vem är det som förväntar sig att män ska ditten och kvinnor datten? jag tror att det är få som kommer att känna sig träffade av alla exemplen. var är människan bakom dina exempel? "Det finns ett gäng kvinnor som, som vanligt, beter sig som riktiga offer i den här tråden, men det är en annan sak" vilka då? -ett uttalande som klippt och skuret för att skapa konflikt och sprida missnöje. oprecist och generellt - det lägger upp till att väldigt många kan känna sig träffade, sätter en femma på att du kommer att ångra hur du formulerade den meningen. | |
| Dödmetallörn - Ej medlem längre | 2009-12-16 15:07 | |
![]() | Carlmartin: säger man sig hata feminism borde man rimligtvis hata allt som feminism står för. Jag säger inte att jag ogillar Sverigedemokrater om jag inte också ogillar deras åsikter. Jag förstår inte hur man ska kunna skilja på detta? (Där slutar också alla jämförelser mellan SD och feminism). De som bör känna sig träffade är väl de som uttalat hatiska åsikter mot de som kämpar för män och kvinnors rätt till att leva på samma villkor? Inte särskilt oprecist tycker jag. Att deras hat sedan är grundat på okunskap, som iofs kan åtgärdas med ett enkelt knapptryck på Google, gör inte saken bättre. För mig är personer som inte bryr sig om att ta reda på fakta, i tråd efter tråd, offer. Carlmartin, är "kålsupare" ett begrepp som är bekant? Syftet med ditt inlägg var väl att skapa missnöje? | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2009-12-16 15:43 | |
![]() | min mamma är en av sveriges mest kända och framstående feminister. jag är uppfostrad och "utbildad" till att vara det samma. eg fanns aldrig något annat alternativ. okunnig är jag inte! ej heller feminist, inte på något sätt. feminister anser alltid att man är okunnig om man inte är feminist själv. det gör mig så trött. men jag bryr mig inte eg. är nöjd med mina egna tungt förvärvade filosofier och valen i mitt liv:) | |
| El Gronde | 2009-12-16 16:03 | |
![]() | Ramsay, jag bjuder på öl en dag. Du är kul. | |
| le-lou | 2009-12-16 16:23 | |
![]() | Var det inte "Moderna feminister " som ansåg att kvinnor inte skulle behöva sätta på sig bikiniöverdelar i badhusen, för att det ansågs diskriminerande? Sånt här roar sig dagens feminister med. | |
| Miss Yoco - Ej medlem längre | 2009-12-16 16:36 | |
![]() | Hm...skulle jag någon dag - alldeles mot förmodan - sälla mig till feminister, så tänker jag spontant att det nog fick då hellre bli särartsfeministerna, än de likhets-sådana. - För övrigt så har jag varit involverad en del i den rörelsen - sett en del inifrån, och det jag såg och hörde gjorde mig bara så matt, och ändå handlade det (enligt dessa feministers egen syn på sig själva) inte om några rabiata sådana, men nog var åtminstone åsikterna rätt så rabiata tyckte jag. Mycket gick ut på manshatet. "Vi och dom", och "dom" var männen, och trots att arbetet handlade om jämställdhet så sade man alldeles öppet och bestämd att männen _inte_ var välkomna att delta. *fnyyyser än när jag tänker på jargongen* Om feminister är dumma? Ryms säkert alla varianter inom där, så som inom alla sammanhang i samhället. Och faktiskt, det som riktigt förvånade mig, var just att de flesta av kvinnorna var akademiker (ha! en av dem var kanske mor din ramsay, för det fanns en del framstående sådana med), och jag tycker nog att de borde ha vetat bättre än att ha ett så trist förhållningssätt till hälften av jordens befolkning. Så tydligt är, att dumheterna och klokheterna sällan följer några givna spår, utan kan ibland dyka upp där man minst förväntar sig det. - Men vem vet....osvuret är bäst. Lite till av den typen av åsikter som i prostitutionstråden, så finns risken att jag också kan omformas till feminist... | |